Не само производители на автомобили са изправени пред сериозни проблеми. Редица мотоциклетни компании губят пари с бързи темпове, като сред тях са Can-Am BRP и Polaris, докато Arctic Cat затваря два от заводите си в Северна Америка.
В най-трудна ситуация обаче се озова австрийската марка KTM, която в края на миналата година обяви фалит. По време на съдебните заседания заради несъстоятелността на компанията се оказа, че KTM има повече от 265 000 мотоциклета в складовете си, които не може да продаде. В същото време марката дължи на кредиторите си около 3 милиарда долара.
Как обаче се стигна до толкова много непродадени мотоциклети? През 2023 марката записа рекордни продажби и ръководството нареди да се увеличи производството. Директорът на компанията и собственик на холдинга Pierer Mobility - милиардерът Стефан Пиер, сега е обвинен в неефективно управление, като от материалите от съдебното дело става ясно, че именно той е настоявал да се произвеждат твърде много продукти в продължение на много месеци подред, дори когато цифрите на продажбите вече спадат.
Сега австрийското правителство настоява да преструктурира дълга на компанията, за да не остави на улицата хиляди работници. И тогава най-вероятно индийският гигант Bajaj, който сега притежава 49,9% от акциите на KTM, ще се намеси в случая и ще увеличи дела си, като купи акции от Pierer Mobility, собственост на същия Стефан Пиер. И съответно той ще трябва да напусне компанията.