IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Китайци оспориха твърдение на Акио Тойода

Екип от учени опровергава шефа на Toyota, според когото хибридите са екологично по-чисти

Наскоро шефът на Toyota Motor Акио Тойода повдигна въпроса за въздействието на електромобилите и хибридите върху околната среда, като нарече последните три пъти по-малко вредни. Според него 9 милиона електромобила вредят колкото 27 милиона хибрида.


Тойода-1


Тойода посочи, че би било трудно да се направят толкова много електрически превозни средства в Япония, които да отговарят на съвременните екологични стандарти, тъй като тяхното производство и експлоатация биха изисквали големи количества електроенергия, получавана главно от изкопаеми източници.

Изказването му предизвика разгорещен дебат. Според CarNewsChina, данни на китайски учени показват, че това твърдение е коренно погрешно, особено в контекста на дългосрочното използване на автомобилите. Сайтът цитира проучване от 2022 г. на учени от университета Цинхуа в Китай, според което електромобилите отделят с 20-30% по-малко въглероден диоксид по време на производството и експлоатацията, отколкото тези с ДВГ. По-конкретно, електромобилите отделят 118 грама въглероден диоксид на километър, докато тези с ДВГ - 163 грама.


Тойода-2


Сайтът цитира и проучване от 2022 г. на списание Nature. В него се посочва, че електромобилите отделят повече въглероден диоксид по време на производството си - между 11 и 14 тона в сравнение с 6 до 9 тона за автомобили с ДВГ и хибриди. Електромобилите обаче компенсират това с течение на времето, като въглеродният отпечатък започва да намалява след пробег от 31 000 до 45 000 км.

След това, електромобилите вече имат много по-нисък въглероден отпечатък от хибридите и колите с ДВГ. Освен това, на практика е трудно да се гарантира, че собствениците на хибриди използват превозните си средства оптимално, особено когато става въпрос за plug-in модели. Мнозина просто не зареждат колите си и вредят повече на околната среда, защото шофират на гориво.


Тойода-3


Въпреки скептицизма на Акио Тойода, Toyota продължава да инвестира сериозно в разработването на електромобили в Китай. В рамките на програмата China R&D 2.0, тя си сътрудничи с компании като Huawei, Xiaomi и Momenta за разработване на интелигентни системи и нови платформи. Toyota работи с GAC и FAW по BEV и PHEV модели, включително bZ5, bZ3X и предстоящия bZ7. Те са съобразени с местните условия и се разработват по ускорен график.

0 от 500
  • #17
    2 rate up comment 3 rate down comment
    до долния ( преди 1 седмица )
    Дизела е мъртъв дори не го споменавайте
  • #16
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Защо да слушаме пенсионера Акио Тойода,а не младия нов шеф на Тойота и Лексус, който залага и на ел.колите. Акио Тойода е прав,че компанията разработва и притежава различни технологии и не трябва да се фокусира само върху електрички, но не трябва да се отричат. Той фаворизира прекалено много двигателите,а прогресът е в това- смяна на технологиите от по-малко ефективни и екологични към по-ефективни и екологични. Така беше сменен парният двигател с бензиновия и дизеловия, те от хибридните системи
  • #15
    3 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    И защо китайците да си купят Тойота, като произвеждат по-добри електрички, които са оригинала,а не копието Тойота? Тойота е велика марка, може би най-великата откъм автомобили и това което прави и направи в авто индустрията, но с електромобилите са много изостанали. А и като дизайн новите дизайни на Тойота не са красиви - вижте Urban Cruiser???? Много грозен, вижте този BZ5- като старо ауди от 2005-та с нови фарове. Що за дизайн, какви са тия тумбести коли без стил.
  • #14
    2 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Една електричка уврежда природата колкото 3 хибрида , а 1 хибрид вреди колкото 3 дизела доказано .! Батериите не падат от небето драги зрители
  • #13
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Предишното беше копирано един телефонен разговор по-рано. Колкото по-тъмно става, фотоволтаиците започват да произвеждат все повече очевидно! ДиспечиранеГенерация и товар на ЕЕС в реално време за 17.06.2025 21:05:28ИмеMWАЕЦ 40,76%1982.6Кондензационни ТЕЦ 16,55%805.24Топлофикационни ТЕЦ 3,02%146.96Заводски ТЕЦ 1,95%94.82ВЕЦ 19,15%931.43Малки ВЕЦ 6,20%301.83ВяЕЦ 1,34%65.31ФЕЦ 4,79%233.14Био ЕЦ 0,29%14.17Товар на РБ3925.62Батерии - зареждане0
  • #12
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Генерация и товар на ЕЕС в реално време за 17.06.2025 20:41:21ИмеMWАЕЦ 41,54%1979.16Кондензационни ТЕЦ 17,35%826.4Топлофикационни ТЕЦ 3,08%146.87Заводски ТЕЦ 1,83%87.23ВЕЦ 19,62%934.66Малки ВЕЦ 5,99%285.49ВяЕЦ 1,29%61.55ФЕЦ 3,26%155.51Био ЕЦ 0,30%14.09Товар на РБ3944.16Батерии - зареждане0
  • #11
    4 rate up comment 3 rate down comment
    Гост ( преди 1 седмица )
    Тротинетка,я дай данни за ФЕЦ след залез слънце?
  • #10
    4 rate up comment 1 rate down comment
    До 9 ( преди 1 седмица )
    Онази слънчевата енергия, която щеше да е толкова евтина, че чак щяха да ни плащат да я ползваме ли? Че нещо не усещам по сметките да е толкова евтина, особено като е 3/4 от цялото производство
  • #9
    2 rate up comment 5 rate down comment
    До 8. ( преди 1 седмица )
    Какво казваш? По-голям процент от микса? Погледна ли колко процента от потреблението осигурява слънцето в момента? 3/4 от консумацията на България се осигурява от слънцето в момента. АЕЦ осигурява 1/2 от потреблението.
  • #8
    6 rate up comment 11 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Тойодка-сан остана "и сам воинът е воин". Няма друго изследване по света, което да потвърждава неговите "данни". Да не говорим, че проучванията, които го опровергават, вече са остарели, защото електромобилите се развиват много бързо. Изследванията са правени за NCM батерии, а LFP, които вече заемат 70% от пазара, са доста по-екологични. Същевременно, зеленият ток заема все по-голям процент от микса. И нещата само ще стават по-добри за електромобилите оттук-нататък.