IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Toyota е под съд заради проблем с 12V батерия, която убива електромобилите й

Проблемът е открит при първото EV на марката – bZ4X, както и при Subaru Solterra

Toyota и Subaru стартираха трудно на пазара на електрически превозни средства, като техните първи модели bZ4X и Solterra се открояват с нетрадиционния си стил, но по различни причини трудно печелят купувачите. Сега Toyota е засегната от съдебен иск в САЩ, в който се твърди, че превозните средства имат 12-волтови батерии, склонни към преждевременна повреда.


Toyota bZ4X


Твърди се, че компанията е знаела за проблема, още преди да започне да да продава превозните средства. Колективният иск, заведе в Калифорния, е насочен към моделите Toyota bZ4X и Subaru Solterra от моделните години 2023 до 2025. Според жалбата, 12-волтовите батерии в тези електрически превозни средства са склонни към бързо и пълно изтощаване. Въпреки че колите все още са в гаранция и дилърите съобщават, че са подменили батериите, в иска се твърди, че замените са също толкова ненадеждни.

Въпросната 12-волтова батерия не е тази, която захранва електрическите двигатели на автомобила. Тя управлява вторични системи като прозорците, седалките, вентилаторите на ОВК, радиото, светлините и чистачките. Смята се също, че активира реле, което свързва основния батериен пакет с електрическото задвижване. С други думи, може да е малка, но когато се повреди, колата е на практика убита.


Toyota bZ4X


В делото е посочен само един ищец - Джон Уейд. Той е купил нова Toyota bZ4X през март 2023, като твърди, че е започнал да изпитва проблеми в рамките на седмици. Според документите, серия от предупредителни светлини са светнали на таблото, преди автомобилът да се изключи напълно, което е изисквало пътна помощ, само за да се потегли отново. По-малко от 2000 мили по-късно 12-волтовата батерия се е повредила за втори път. Този път дори стартиране с ток не успя да я съживи.

Уейд твърди, че е бил принуден да тегли електромобила си до близък дилър на Toyota, който е сменил 12-волтовата батерия. През декември 2024 тази резервна батерия се е изключила. Докато се е опитвал сам да диагностицира проблема, Уейд е платил 4800 долара за домашно зарядно устройство, тъй като е смятал, че проблемите може да са произтичали от „неизползване на достатъчно зарядно за батерията на електромобила“.

Тойота има срок до 3 юли, за да отговори официално на делото. Както за Toyota, така и за Subaru, случаят повдига въпроси относно това колко добре се решават ранните проблеми с електромобилите, особено когато те включват нещо толкова основно като 12-волтовата батерия.


0 от 500
  • #27
    5 rate up comment 7 rate down comment
    Кенеф ( преди 3 дни )
    Скучни, *** легени са 90% от Тойотите. Стават само за возене. Никаква динамика. Технология от миналата ера. Да не говорим за интериора - съвременните им са все едно от миналия век. А от осно надеждността им - лежат на стара слава. Тукашните им защитници сами си признаха че карат 17 годишни тойото и си мислят че и новите са така, а те са пълен ***.
  • #26
    5 rate up comment 5 rate down comment
    До 24 ( преди 4 дни )
    Разбира се че твоя гуру Toyota е прав и ако Тесла е произвела 2 милиона електромобила, Toyota е произвела по 90 хибрида на всеки произведен електромобил от Toyota и са продали 180 милиона хибрида само за 2024 година, които щом гуруто казва че са спестили 37 пъти повече въглеродни емисии от електромобилите на Тесла значи е така! Да живей! Нито са по-малко от 36 пъти нито повече от 38 пъти точно 37 пъти повече емисии от Тесла!
  • #25
    8 rate up comment 10 rate down comment
    Hans ( преди 4 дни )
    Долнопробни , ръждиви , бензинови маслени помпи....с една дума тойота....Единственото надеждно е че пуши като Вартбург към Вакарел....
  • #24
    7 rate up comment 9 rate down comment
    Hvaliprats ( преди 4 дни )
    Тротинетка, пак си станал за резил. Нека те успокоя: в сравенение с Тесла, Тойота са спестили в пъти повече СО2 емисии в атмосферата, като това е постигнато за сметка на пъти по-малко ресурси за батерии. А на всичкото отгоре, с реална печалба, не от субсидии и борсови пирамиди. Ето това е дефиницията на технологичната доминация.
  • #23
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 дни )
    За оня дето повтаря мнението ти за 1 6 90 ли говориш?
  • #22
    10 rate up comment 2 rate down comment
    До 21 ( преди 4 дни )
    Toyota нали каза че е на всеки произведен електромобил ще произвежда 90 хибрида със същото количество батерии, които да изчистват 37 пъти повече въглеродни емисии от електромобила? Прословутото 1-6 -90. Звучеше много убедително когато по улиците на цял свят се движиха един милион електромобила. Да го питаме ли дали днес произвежда 90 пъти повече хибриди от Тесла?
  • #21
    9 rate up comment 6 rate down comment
    Митична врачка ( преди 4 дни )
    Това митичното превърта на тема Тойота.Преди превърташе за милиони Тесли, които щяло да произвеждат нам си коя година.
  • #20
    8 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 4 дни )
    Пък и не твърдя, че тойотка има психопроблеми. Купувачите и имат, а тойотка ги изнасилва брутално. Не е човешко да се възползваш от психичноболни.
  • #19
    10 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 4 дни )
    Повече къмто 20, че и повече години. Има харакреристики, по които Тойотка още не е настигнала Мерцедесите от 80-те.
  • #18
    11 rate up comment 3 rate down comment
    До 17 ( преди 4 дни )
    Не е в книгите по-психология, А в инженерните учебници! Просто взимаш изпитана поне 10 години технология на която вече са изчистени всички детски болести и произвеждаш с нея надеждни автомобили. Това часа с технологии на поне 10 години се компенсира с надежност. Това че ще продаваш след 10 години това което днес е на пазара, не е проблем за клиентите на Toyota