IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Китайци оспориха твърдение на Акио Тойода

Екип от учени опровергава шефа на Toyota, според когото хибридите са екологично по-чисти

Наскоро шефът на Toyota Motor Акио Тойода повдигна въпроса за въздействието на електромобилите и хибридите върху околната среда, като нарече последните три пъти по-малко вредни. Според него 9 милиона електромобила вредят колкото 27 милиона хибрида.


Тойода-1


Тойода посочи, че би било трудно да се направят толкова много електрически превозни средства в Япония, които да отговарят на съвременните екологични стандарти, тъй като тяхното производство и експлоатация биха изисквали големи количества електроенергия, получавана главно от изкопаеми източници.

Изказването му предизвика разгорещен дебат. Според CarNewsChina, данни на китайски учени показват, че това твърдение е коренно погрешно, особено в контекста на дългосрочното използване на автомобилите. Сайтът цитира проучване от 2022 г. на учени от университета Цинхуа в Китай, според което електромобилите отделят с 20-30% по-малко въглероден диоксид по време на производството и експлоатацията, отколкото тези с ДВГ. По-конкретно, електромобилите отделят 118 грама въглероден диоксид на километър, докато тези с ДВГ - 163 грама.


Тойода-2


Сайтът цитира и проучване от 2022 г. на списание Nature. В него се посочва, че електромобилите отделят повече въглероден диоксид по време на производството си - между 11 и 14 тона в сравнение с 6 до 9 тона за автомобили с ДВГ и хибриди. Електромобилите обаче компенсират това с течение на времето, като въглеродният отпечатък започва да намалява след пробег от 31 000 до 45 000 км.

След това, електромобилите вече имат много по-нисък въглероден отпечатък от хибридите и колите с ДВГ. Освен това, на практика е трудно да се гарантира, че собствениците на хибриди използват превозните си средства оптимално, особено когато става въпрос за plug-in модели. Мнозина просто не зареждат колите си и вредят повече на околната среда, защото шофират на гориво.


Тойода-3


Въпреки скептицизма на Акио Тойода, Toyota продължава да инвестира сериозно в разработването на електромобили в Китай. В рамките на програмата China R&D 2.0, тя си сътрудничи с компании като Huawei, Xiaomi и Momenta за разработване на интелигентни системи и нови платформи. Toyota работи с GAC и FAW по BEV и PHEV модели, включително bZ5, bZ3X и предстоящия bZ7. Те са съобразени с местните условия и се разработват по ускорен график.

0 от 500
  • #7
    3 rate up comment 3 rate down comment
    До 6 ( преди 5 месеца )
    Според тебе кои източници преобладават в момента LogoДиспечиранеГенерация и товар на ЕЕС в реално време за 17.06.2025 16:02:19ИмеMWАЕЦ 32,79%1980.69Кондензационни ТЕЦ 8,81%532.02Топлофикационни ТЕЦ 2,15%129.58Заводски ТЕЦ 1,41%85.29ВЕЦ 0,16%9.52Малки ВЕЦ 2,55%154.2ВяЕЦ 0,39%23.39ФЕЦ 51,50%3110.61Био ЕЦ 0,24%14.52Товар на РБ4119.67Батерии - зареждане131.03
  • #6
    8 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Общо взето по отношение на СО2 където тока е главно ВЕИ, АЕЦ и газ там е по-добре ЕЛ, а където тока е главно от въглища и петрол е по-добре хибрид или поне няма особена разлика. Има и голямо НО - по отношение на най-вредните за човешкото здраве емисии на място електромобила е по-добре от хибрид както и хибрида е по-добре от чист ДВГ, но то и на газ е по-безвредно отколкото на бензин и дизел
  • #5
    4 rate up comment 2 rate down comment
    До 4 ( преди 5 месеца )
    Дай практически пример за емисиите на един хибрид и един електромобил за 10-годишен период ако изминават по 30 000 км годишно?
  • #4
    9 rate up comment 7 rate down comment
    Hvaliprats ( преди 5 месеца )
    Разбира се, Акио Тойода е казал че 27 милиона хибрида пестят СО2 колкото 9 милиона електромобила зареждани от ВЕИ, но тесльофренията не прощава.
  • #3
    12 rate up comment 7 rate down comment
    Hvaliprats ( преди 5 месеца )
    Ха-ха, счупен телефон. На тия фунционалната грамотност им е колкото на наш теслю-тротинетката.
  • #2
    6 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Няма сила, която да обясни това на Тинтири, Гост, Турбо, Хе хе, Ха ха, Хо хо, Хи хи и всички други мега разбиратели.
  • #1
    11 rate up comment 5 rate down comment
    a.p. ( преди 5 месеца )
    КИТАЙСКИ ПОРЪЧКОВИ ДАННИ