IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Това ли е двигателят на бъдещето?

Агрегатът за електромобили е без редки земни елементи и е по-ефективен

Германска компания Vitesco Technologies, която е от лидерите в задвижващите технологии и решенията за електрификация, създаде двигател с  революционни характеристики, който може да бъде повратна точка в автомобилната индустрия, съобщи TheЕVreport.

 

motor-electrico-tierras-raras-3039244

 

Фокусът при електрическите автомобили обикновено се поставя върху цената на превозните средства, автономността на батерията или недостига на станции за зареждане, а не толкова върху самата система за задвижване. Продуктът на Vitesco Technologies е без редки земни елементи и по-ефективен, а това може да се окаже двигателят на бъдещето.

Текущите агрегати в електрическите автомобили най-често използват материали с магнитни свойства от групата на т. нар. редки земни метали (неодим, празеодим). Проблемът е, че те значително оскъпяват продукта, добивът им е силно замърсяващ, а основните количества са в Китай и могат да се използват и като средство за политически натиск.

Някои автомобилни компании вече ползват електромотори без редки земни елементи, но те като цяло са с по-ниска ефективност. Докато новият двигател на Vitesco обещава да не отстъпва като ефективност. Той използва ротор без постоянни магнити като част от четвъртото си поколение напълно интегрирана електрическа осова задвижваща платформа (EMR4, Electronics Motor Reducer).

 

motor-electrico-tierras-raras-3039246

 

Тази нова технология, която германската компания нарича „Синхронна машина с външно възбуждане“ (EESM), използва намотки, за да създаде магнетизма, необходим за работата на двигателя, като се възбужда чрез преминаване на електрически ток през външната страна на корпуса.

Този нов двигател предлага няколко предимства. Най-очевидното е, че е по-евтин, което може да понижи най-после и цените на електромобилите. Второ - тъй като няма постоянно магнитно поле, което да забавя двигателя, може да се възползва по-добре от инерцията на автомобила при шофиране, което го прави по-ефективен от съществуващите синхронни двигатели с постоянен магнит (PSM). Недостатъкът на двигателя е, че се нуждае от външен контролен модул, което предполага малко повече място от конвенционален електродвигател.

 

VIT-230427_PP_VT_EMR4_Aufbau

 

Премахването на редките земни елементи в ротора е значителна стъпка към подобряване на устойчивостта и ефективността на електрическите превозни средства. Тъй като популярността на електрическите автомобили продължава да нараства, намирането на начини за намаляване на тяхното въздействие върху околната среда е от решаващо значение.

Според Томас Щирле, ръководител на отдела на решенията за електрификация на Vitesco Technologies, технологията EESM става по-привлекателна от икономическа гледна точка, тъй като изискванията за производителност на задвижването се увеличават.

 

 

0 от 500
  • #27
    4 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    До 26.Като гледам май се забавляват с теб.Половината постове са твои.
  • #26
    4 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    До 25.Като гледам май се забавляват с теб.Половината постове са твои.
  • #25
    5 rate up comment 5 rate down comment
    Гост ( преди 2 години )
    Инженерите знаят как да смятат.Не гадаят като теб по звездите,не гледат в кристалната топка.Трябваше да те оставя на Дизела да се гаргари с теб още една година.Колегата турбо защо те гаргари да смяташ с 30% наклон?Защото си омразен на всички с твоето грачене Тесла,Тесла,Тесла.
  • #24
    8 rate up comment 4 rate down comment
    До 25 ( преди 2 години )
    Колега нищо не разбираш. В тези батерии най-вредното нещо е желязото и това е най-редкият елемент според антиелектриците. Вече желязото им е проблемът. То в реалността къде ли сме виждали желязо. Такъв рядък и скъп елемент. Сещаш ли се колко на рядко трябва да са ти мозъчните клетки за да го твърдиш. Но предвид факта че твърдо ВЯРВАТ в перпето мобиле, не им обръщай особено внимание, а просто се забавлявай, като им задаваш елементарни въпроси на които не могат да отговорят и почват с обидите.
  • #23
    11 rate up comment 3 rate down comment
    До 23 ( преди 2 години )
    Прав си колега в един автомобил с ДВГ няма и един грам желязо, защото добивът му е адски замърсяващ. Желязото е адски опасно за производство и затова почти навсякъде е забранено за ползване. Даже и спада към рядко земните елементи. Не антиелектриците сме много умни и ги знаем тези неща. Няма никакви шансове за масово производство и ние ВЯРВАМЕ в това. С много никове и с много интелект, ще прокараме тезата всички да ВЯРВАТ, че всяко нещо което се използва в електромобилите е вредно и скъпо!
  • #22
    1 rate up comment 9 rate down comment
    Мхм ( преди 2 години )
    Гениална измислица китайска желязофосфатни а що не кажат добива на желязна руда колко замърсява
  • #21
    6 rate up comment 5 rate down comment
    Гостенино ( преди 2 години )
    Аз се гаргарих с вас няколко месеца да ви карам да смятате всичките тези наклони, мощности и въртящи моменти след като още от първия ден ви казах че това е невъзможно и е перпето мобиле. Вие се напъвахте да ми доказвате обратното, а не аз. Вие се напъвахте да смятате по формули, че изчислената според вас мощност излиза и си нагласихте наклон от 30% за да ви излязат сметките. А през цялото време грешката ви беше, че смятате че 15 л на 100 означава 150 kw входяща мощност
  • #20
    5 rate up comment 5 rate down comment
    Гост ( преди 2 години )
    До 19.Колко тона са тези желязофосфатни батерии?
  • #19
    4 rate up comment 5 rate down comment
    Гост ( преди 2 години )
    До 14.Ей,офлюх.Забрави ли как колегата Дизела те гаргари няколко дена с времето за почивка и шофиране на ТИР?Турбо малко ли те гаргари с наклона на Шипка?Ставаш смешен вече,не вдяваш ли?
  • #18
    6 rate up comment 2 rate down comment
    До 18 ( преди 2 години )
    Китайците и това са измислили вече. Казва се желязофосфатни батерии. Евтини са и нямат редки елементи. От миналата седмица Тесла вече започнаха да произвеждат автомобили с най-новата технология на тези батерии блейд технологията на BYD. Първите тестове на зарядните станции показват, че се зарежда много по-дълго време с максималната мощност, в сравнение с останалите. А най-голямото име предимство е че са незапалими, дори когато ги пробиеш с пирон, което е сигурен пожар за останалите.