IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Това ли е двигателят на бъдещето?

Агрегатът за електромобили е без редки земни елементи и е по-ефективен

Германска компания Vitesco Technologies, която е от лидерите в задвижващите технологии и решенията за електрификация, създаде двигател с  революционни характеристики, който може да бъде повратна точка в автомобилната индустрия, съобщи TheЕVreport.

 

motor-electrico-tierras-raras-3039244

 

Фокусът при електрическите автомобили обикновено се поставя върху цената на превозните средства, автономността на батерията или недостига на станции за зареждане, а не толкова върху самата система за задвижване. Продуктът на Vitesco Technologies е без редки земни елементи и по-ефективен, а това може да се окаже двигателят на бъдещето.

Текущите агрегати в електрическите автомобили най-често използват материали с магнитни свойства от групата на т. нар. редки земни метали (неодим, празеодим). Проблемът е, че те значително оскъпяват продукта, добивът им е силно замърсяващ, а основните количества са в Китай и могат да се използват и като средство за политически натиск.

Някои автомобилни компании вече ползват електромотори без редки земни елементи, но те като цяло са с по-ниска ефективност. Докато новият двигател на Vitesco обещава да не отстъпва като ефективност. Той използва ротор без постоянни магнити като част от четвъртото си поколение напълно интегрирана електрическа осова задвижваща платформа (EMR4, Electronics Motor Reducer).

 

motor-electrico-tierras-raras-3039246

 

Тази нова технология, която германската компания нарича „Синхронна машина с външно възбуждане“ (EESM), използва намотки, за да създаде магнетизма, необходим за работата на двигателя, като се възбужда чрез преминаване на електрически ток през външната страна на корпуса.

Този нов двигател предлага няколко предимства. Най-очевидното е, че е по-евтин, което може да понижи най-после и цените на електромобилите. Второ - тъй като няма постоянно магнитно поле, което да забавя двигателя, може да се възползва по-добре от инерцията на автомобила при шофиране, което го прави по-ефективен от съществуващите синхронни двигатели с постоянен магнит (PSM). Недостатъкът на двигателя е, че се нуждае от външен контролен модул, което предполага малко повече място от конвенционален електродвигател.

 

VIT-230427_PP_VT_EMR4_Aufbau

 

Премахването на редките земни елементи в ротора е значителна стъпка към подобряване на устойчивостта и ефективността на електрическите превозни средства. Тъй като популярността на електрическите автомобили продължава да нараства, намирането на начини за намаляване на тяхното въздействие върху околната среда е от решаващо значение.

Според Томас Щирле, ръководител на отдела на решенията за електрификация на Vitesco Technologies, технологията EESM става по-привлекателна от икономическа гледна точка, тъй като изискванията за производителност на задвижването се увеличават.

 

 

0 от 500
  • #7
    9 rate up comment 2 rate down comment
    До 6 ( преди 11 месеца )
    Те са написали какво са измислили. Заместили са постоянните магнити с електромагнит на тяхно място и мислят, че са направили по-ефективен електрически двигател. Най-вероятно са завършили същия университет с Турбо и Гост и ВЯРВАТ, че като добавят още един консуматор - електромагнита, ефективността ще се повиши, вместо да намалее заради повишената консумация. Нагледал съм се на такива вярващи. Със сметките си онези двамата се опитваха да обяснят как не можеш да качиш шипка с електромобил.
  • #6
    7 rate up comment 2 rate down comment
    Хайл ( преди 11 месеца )
    Ганюфф,автомобилния ерудит.С какво ще ни развеселиш днес по случай празника оффча главо.
  • #5
    6 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 11 месеца )
    Всичките изчисления бяха направени лично от Гост и Турбо и нагледно ми доказаха, че перпето mobile съществува и аз нищо не разбирам защото те са тези които имат виШО със специалност двигатели с вътрешно горене и са специалисти по темата. Сметнаха най-подробно наклоните, съпротивлението на търкаляне при два тона баничарка както и въздушното и съпротивление и единодушно заявиха че при 45 kW на входа, след всички загуби включително в трансмисията до гумите отново стигат 45 kw. Даже си ВЯРВАТ!
  • #4
    3 rate up comment 4 rate down comment
    Грето ма ( преди 11 месеца )
    И тук ли се появи да тролиш. Тъкмо се чудих дали да ви спомена гостенина и турбо, но каквото повикало такова се обадило. тези нищо не са открили с този двигател защото не могат да си и мечтаят за ефективността на баничарката на турбо. При изкачване на шипка с 40 км в час с претоварената баничарка на втора предавка му харчи само 15 на 100, което е входяща мощност 45 kw и според него на изхода на двигателя мощността е 60 kw, а до гумите 45 kw. 133% КПД на двигателя и 100% общо КПД след загубите.
  • #3
    9 rate up comment 9 rate down comment
    Грета Тунберг ( преди 11 месеца )
    Ще сложат ли новия електродвигател на вибратор Тесла?
  • #2
    9 rate up comment 12 rate down comment
    Едва ли ( преди 11 месеца )
    Германците са доказали във времето че нищо не могат да създадат
  • #1
    11 rate up comment 11 rate down comment
    анонимен ( преди 11 месеца )
    "Продуктът на Vitesco Technologies е без редки земни елементи и по-ефективен, а това може да се окаже двигателят на бъдещето."Малко се закъснели. Още преди няколко месеца в деня на инвеститора, Тесла представи своя нов двигател с постоянни магнити без редкоземни елементи. А още предишните поколения на двигателите на тесла бяха по-евтини и по-ефективни от тези на конкyренцията, така че тези двигатели да са чак революционни, не мисля. И относно ефективността не съм много сигурен.