IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Това ли е двигателят на бъдещето?

Агрегатът за електромобили е без редки земни елементи и е по-ефективен

Германска компания Vitesco Technologies, която е от лидерите в задвижващите технологии и решенията за електрификация, създаде двигател с  революционни характеристики, който може да бъде повратна точка в автомобилната индустрия, съобщи TheЕVreport.

 

motor-electrico-tierras-raras-3039244

 

Фокусът при електрическите автомобили обикновено се поставя върху цената на превозните средства, автономността на батерията или недостига на станции за зареждане, а не толкова върху самата система за задвижване. Продуктът на Vitesco Technologies е без редки земни елементи и по-ефективен, а това може да се окаже двигателят на бъдещето.

Текущите агрегати в електрическите автомобили най-често използват материали с магнитни свойства от групата на т. нар. редки земни метали (неодим, празеодим). Проблемът е, че те значително оскъпяват продукта, добивът им е силно замърсяващ, а основните количества са в Китай и могат да се използват и като средство за политически натиск.

Някои автомобилни компании вече ползват електромотори без редки земни елементи, но те като цяло са с по-ниска ефективност. Докато новият двигател на Vitesco обещава да не отстъпва като ефективност. Той използва ротор без постоянни магнити като част от четвъртото си поколение напълно интегрирана електрическа осова задвижваща платформа (EMR4, Electronics Motor Reducer).

 

motor-electrico-tierras-raras-3039246

 

Тази нова технология, която германската компания нарича „Синхронна машина с външно възбуждане“ (EESM), използва намотки, за да създаде магнетизма, необходим за работата на двигателя, като се възбужда чрез преминаване на електрически ток през външната страна на корпуса.

Този нов двигател предлага няколко предимства. Най-очевидното е, че е по-евтин, което може да понижи най-после и цените на електромобилите. Второ - тъй като няма постоянно магнитно поле, което да забавя двигателя, може да се възползва по-добре от инерцията на автомобила при шофиране, което го прави по-ефективен от съществуващите синхронни двигатели с постоянен магнит (PSM). Недостатъкът на двигателя е, че се нуждае от външен контролен модул, което предполага малко повече място от конвенционален електродвигател.

 

VIT-230427_PP_VT_EMR4_Aufbau

 

Премахването на редките земни елементи в ротора е значителна стъпка към подобряване на устойчивостта и ефективността на електрическите превозни средства. Тъй като популярността на електрическите автомобили продължава да нараства, намирането на начини за намаляване на тяхното въздействие върху околната среда е от решаващо значение.

Според Томас Щирле, ръководител на отдела на решенията за електрификация на Vitesco Technologies, технологията EESM става по-привлекателна от икономическа гледна точка, тъй като изискванията за производителност на задвижването се увеличават.

 

 

0 от 500
  • #67
    5 rate up comment 1 rate down comment
    До 66 ( преди 10 месеца )
    Ако държиш да бъде написано правилно трябва да е перпетуум мобиле от латинското Perpetuum mobile. Няма такава българска дума и незнайно защо дори когато го казвам с двойно у и наблягам на него, google на който си диктувам постовете вместо да ги пиша на ръка, пише перфето, перпето , перпетум, но никога перпетум и понякога пише mobile на български а понякога на английски. В началото го поправии но вече ми писна и го оставям както го напише. Така или иначе правилното на български е "вечен двигател"
  • #66
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Как един от вас не написа правилно perpetum mobile... перпетУМ мобиле..!
  • #65
    7 rate up comment 2 rate down comment
    До 64 ( преди 10 месеца )
    Да те перефразирам за да обобщим какво казваш да видим правилно ли съм те разбрал. Значи признаваш че пет години сте изглеждали пълни ***, като това е било нарочно за да може аз да изляза по умен от вас като по този начин ми се подигравате, че аз знам повече от вас и с това казваш че вие бъзикате мен. Тоест 5 години вие сте глупаците във очите на всеки образован човек, като десетки хора се опитаха да ви посочат грешките, но вие бяхте прекалено агресивни и се отказваха. И това било умишлено?
  • #64
    3 rate up comment 2 rate down comment
    ДО 63 ( преди 10 месеца )
    А всичко беше приключило 10 часа по-рано като Дизела си призна грешката, че преди 10 години е бил шофьор и не знае настоящите регламенти, въпреки че точно тогава попаднах във форум от 2008 година където ставаше въпрос за задължителни почивки през 4,5 часа, но за разлика от тебе не исках да се заяждам с човек който вече си е признал грешката. И се появяваш 10 часа по-късно ти и обясняваш как той с мен се бъзикал, а не аз с него. Какви два дена какви бъзици. Плод са на фантазията ти.
  • #63
    2 rate up comment 5 rate down comment
    Гост ( преди 10 месеца )
    Методика за пресмятане на входяща/изходяща мощност я има в учебника ми от гимназията.*** ми я бил казал.
  • #62
    2 rate up comment 5 rate down comment
    Гост ( преди 10 месеца )
    В мой пост 145 ти казвам че Дизела те будалка.В пост 175 Дизела ми се разсърди.
  • #61
    1 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    С дизела беше абсолютно същото. След като още в 51-ви пост съм казал за тахо шайбата и регламентираните почивки, как така след няколко часа вече не съм знаел и съм започнал да питам Дизела, който горкия си представяше че ако има двама шофьора могат да карат денонощно без да спират въобще, защото в камиона имало и храна и тоалетна и можело да карат 168 часа седмично без да спират, като единственият им проблем щяло да бъде спирането за зареждане. Как пък и вие си мислехте абсолютно същото?
  • #60
    1 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Бъзиках ви два месеца и ви казах че ще ви се подигравам до коледа и чак тогава ще ви кажа къде ви е грешката при смятането на входящата мощност. Как така всички бъзици изведнъж спряха в момента в който ви обясних как се смята? Защо не продължихте да се правите на глупави, а се излизахте като да не казвам какво? Всъщност осъзнахте че не се правите на глупави а сте били такива през последните два месеца. Ако съм искал нямаше да ви давам два месеца, преди да ви кажа отговора за Шипка.
  • #59
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Да, ама PLAID прави 200-250 за 3.5 секунди
  • #58
    7 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Тоест правите услуга на електромобилите като им подчертавате предимствата така ли? Всеки път като кажете нещо против електромобилите се оказва че е нещо за което дори аз не съм се сетил и вие на практика признавате, че вече напълно могат да заменят автомобилите с двг и вероятно карате електромобил но ме бъзикате че е невъзможно да се ползват. А като гледаш едно корабче да ми плува в окото? Как така бъзиците винаги свършват точно когато аз кажа и нито минута преди това? Помниш ли коледа?