IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Това ли е двигателят на бъдещето?

Агрегатът за електромобили е без редки земни елементи и е по-ефективен

Германска компания Vitesco Technologies, която е от лидерите в задвижващите технологии и решенията за електрификация, създаде двигател с  революционни характеристики, който може да бъде повратна точка в автомобилната индустрия, съобщи TheЕVreport.

 

motor-electrico-tierras-raras-3039244

 

Фокусът при електрическите автомобили обикновено се поставя върху цената на превозните средства, автономността на батерията или недостига на станции за зареждане, а не толкова върху самата система за задвижване. Продуктът на Vitesco Technologies е без редки земни елементи и по-ефективен, а това може да се окаже двигателят на бъдещето.

Текущите агрегати в електрическите автомобили най-често използват материали с магнитни свойства от групата на т. нар. редки земни метали (неодим, празеодим). Проблемът е, че те значително оскъпяват продукта, добивът им е силно замърсяващ, а основните количества са в Китай и могат да се използват и като средство за политически натиск.

Някои автомобилни компании вече ползват електромотори без редки земни елементи, но те като цяло са с по-ниска ефективност. Докато новият двигател на Vitesco обещава да не отстъпва като ефективност. Той използва ротор без постоянни магнити като част от четвъртото си поколение напълно интегрирана електрическа осова задвижваща платформа (EMR4, Electronics Motor Reducer).

 

motor-electrico-tierras-raras-3039246

 

Тази нова технология, която германската компания нарича „Синхронна машина с външно възбуждане“ (EESM), използва намотки, за да създаде магнетизма, необходим за работата на двигателя, като се възбужда чрез преминаване на електрически ток през външната страна на корпуса.

Този нов двигател предлага няколко предимства. Най-очевидното е, че е по-евтин, което може да понижи най-после и цените на електромобилите. Второ - тъй като няма постоянно магнитно поле, което да забавя двигателя, може да се възползва по-добре от инерцията на автомобила при шофиране, което го прави по-ефективен от съществуващите синхронни двигатели с постоянен магнит (PSM). Недостатъкът на двигателя е, че се нуждае от външен контролен модул, което предполага малко повече място от конвенционален електродвигател.

 

VIT-230427_PP_VT_EMR4_Aufbau

 

Премахването на редките земни елементи в ротора е значителна стъпка към подобряване на устойчивостта и ефективността на електрическите превозни средства. Тъй като популярността на електрическите автомобили продължава да нараства, намирането на начини за намаляване на тяхното въздействие върху околната среда е от решаващо значение.

Според Томас Щирле, ръководител на отдела на решенията за електрификация на Vitesco Technologies, технологията EESM става по-привлекателна от икономическа гледна точка, тъй като изискванията за производителност на задвижването се увеличават.

 

 

0 от 500
  • #37
    4 rate up comment 6 rate down comment
    Гост ( преди 11 месеца )
    Всеки грамотен инженер без да смята ще ти го каже.Мощността необходима за преодоляване на въздушното съпротивление при 140 км в час е по голяма от мощността необходима за преодоляване на въздушното съпротивление при 20 км в час.Разбрали ли защо те гъргарим или ти е много сложно?Аматьор грачещ Тесла,Тесла си го заслужава.
  • #36
    6 rate up comment 3 rate down comment
    Маркетинг ( преди 11 месеца )
    Не, че искам да злословя, но тези хора пробутват за революционно откритие нещо, разработено преди десетилетия - безчеткова синхронна машина. Хиляди такива работят като мотори и като генератори в индустрията по света.
  • #35
    8 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 11 месеца )
    Ти наистина ли твърдиш че инженери могат да вярват в перпето mobile и не могат да си сметнат входящата мощност? Хайде да ги пробваме искаш ли? Без да се подиграваме да сметнат колко е входящата мощност на 40 т товарен автомобил с разход 30л на 100км при движение с 20 км в час и празната баничарка на Турбо при движение със 140 км в час и разход 5 на 100? Посмъртно не мога да я сметнат и това ми е най-редовният бъзик. Не схващат, че камионът се движи с по-ниска мощност от баничарката.
  • #34
    4 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 11 месеца )
    Не си прав колега.Групата на антиелектриците умишлено те подиграват и съвсем заслужено те товарят с минуси.Един единствен електрик се изкара по умен от група инженери?При теб претенциите многократно превишават възможностите ти.Затова те подиграват.
  • #33
    8 rate up comment 2 rate down comment
    Гостенино ( преди 11 месеца )
    "Трябваше да те оставя на Дизела да се гаргари с теб още една година." Това вече го казваш за 10-ти път а даже не знам за какво говориш. Ще ми припомниш ли?
  • #32
    8 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 11 месеца )
    Ако искаш и обидите да преброя защото това са основните методи за водене на диалог на антиелектриците. Освен минуси и обиди нямат други аргументи. Просто това им е нивото както на интелект така и на образование, така и на комуникация. Ниво което не е под средното а е под нулата. Когато им напишеш някакъв факт, число или им споменеш за конкретно събитие което много добре знаят, че е вярно единственото което им остава е да сложат няколко минуса или да говорят за вибратори, за каквито мислят постоя
  • #31
    2 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 11 месеца )
    Колега,я си преброй минусите и пак си помисли кой на кого се подиграва.
  • #30
    6 rate up comment 5 rate down comment
    До 27 и 28 ( преди 11 месеца )
    Така е колега. Аз пиша по- много постове за да се забавлявам с тях и техните сметки. Те смятат, аз се забавлявам. Накрая смятат смятат смятат смятат побъркават се от смятане и се изкарват перпето мобиле . Точно като онзи дето се опитваше да ми се подиграва вчера като излъга, че тръгнал в 5:20 от софия изминал 1300 км и 9 часа по-късно в 14:00 пристигнал в Пасау. Като според него средната му скорост била 130 км/ч. Дали е възможно? Сигурно е бил съученик на Гост, турбо, инженер Радев и Хайл.
  • #29
    6 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 11 месеца )
    Аз да съм смятал съпротивление при търкаляне на гумите някога? Не ме и интересува, но я кажи ако една тесла е изразходила 98 kWh за измине 1026 км за 26 часа, което е нотариално заверен рекорд вписан в Гинес дали не се е движила с мощност 3,8kW което включва както съпротивление при търкаляне така и аеродинамично съпротивление плюс всички консуматори по време на движение, което ще рече че до колелата са стигали около 3 kw, а вие и там изкарахте перпетомобиле по ваши сметки около 15 kw?
  • #28
    7 rate up comment 4 rate down comment
    Гостенино ( преди 11 месеца )
    Я да ми припомниш кой смяташе на клоните и кой му се подиграваше през цялото време че 30% са наклон за почти вертикално излитане на самолет? Ще ми припомниш ли кой твърдеше че прохода шипка е дълъг 100 м и този наклон е точно там? Инженерите смятахте два месеца, по всякакви формули за да ми докажете че съществува перпето мобиле и баничарката на турбо наистина се е движила с 45 киловата на колелата, което аз от ден едно ви казах че е абсолютно невъзможно. Вие смятахте аз се подигравах