IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Британци направиха двигател с мощността на дизел, но без вредни емисии

Водородният агрегат на JCB ще се използва в строителството и селскостопанската индустрия

Компанията JCB обяви международния дебют на изцяло нов водороден двигател с вътрешно горене. Това се случи по време на CONEXPO-CON/AGG 2023 в Лас Вегас, като подробности за иновацията бяха съобщени от пресслужбата на производителя .


водород


„Като първата компания за строително оборудване, която разработва напълно работещ двигател с вътрешно горене, задвижван с водород, ние се радваме, че вече можем да изведем тази технология на международната сцена. Уникалните свойства на изгарянето на водород позволяват на водородния двигател да осигури същата мощност, същия въртящ момент и същата ефективност като машините JCB с дизелови двигатели, но с нулеви въглеродни емисии. Тази технология е рентабилна, надеждна и ще се използва не само в строителната и селскостопанската индустрия“, казва председателят на JCB лорд Бамфорд.

Първата машина, работеща с водороден двигател, е багер-товарачът JCB Loadall. Технологията беше демонстрирана в Зелената зона на COP26 в Глазгоу, когато световните лидери обсъждаха мерки за драстично намаляване на емисиите на парникови газове.


водород


JCB произвежда двигатели от 2004 година, като те се правят във фабрики в Дербишир. Новият 4.8-литров редови четирицилиндров водороден двигател с директно впръскване на горивото (448 ABH2) също ще се произвежда там.

Компанита ще инвестира 100 милиона британски лири в проекта за производство на суперефективни водородни двигатели. Екип от 150 инженери работи по инициативата и повече от 50 прототипа вече са произведени в завода за двигатели на JCB в Обединеното кралство.


водород


Иновационните водородни двигатели JCB вече задвижват багер-товарачите и телескопичните товарачи Loadall. Любопитен факт е също, че JCB инсталира един от водородните двигатели в камион Mercedes с тегло 7.5 тона – преоборудване, което беше завършено само за дни.


0 от 500
  • #32
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    До Zaz - те инвестират във всичко в момента. Няма да се изненадам, ако Силикон Вали, не стане на Араб Вали скоро.
  • #31
    5 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Тойота са доста години напред пред останалите относно водородноте двигатели, дори си имат коли на водорд в серийно производство! Водородът е бъдещето, а не електричките! Междовпрочем в много европейски градове от поне 15-20г се ползват автобуси на водорд в градския транспорт. Това е добра технология !
  • #30
    8 rate up comment 1 rate down comment
    Zaz ( преди 1 година )
    До 29 Справка арабските шейхове ! Инвестират яко във водородни технологии. Почнаха да добиват водород и от солена морска вода без нужни филтрации които вдигат цената. А нашия Браунов газ и технология е в Австралия която е колония на Англия, Канада и Китай имат лицензи но се мълчи за това. Петрола не е свършил.
  • #29
    3 rate up comment 6 rate down comment
    Иво ( преди 1 година )
    Той петролът не е безкраен, така че съвсем скоро водородът може да стане по изгоден. Тия които ще разполагат с такива технологии ще станат несметно богати.
  • #28
    5 rate up comment 7 rate down comment
    До пръцльо ( преди 1 година )
    Е па не сме ли прави? Има ли таково животно? Не че е невъзможно да се направи, но няма никакъв физически, икономически и дори екологичен смисъл. Е няма и как да има, така че всички сили и средства хвърлени в тази посока алекса стоп са хвърлени на вятъра, а могат да бъдат използвани за нещо полезно и да ускорят електрификацията която така или иначе е неизбежна чисто физични и икономически причини. Бабите на село не минаха от дърва на климатици заради екологията.
  • #27
    5 rate up comment 7 rate down comment
    Хвалипръц ( преди 1 година )
    Форумните електроталибанчета под статия за водород са като шопа пред клетката на жирафа: "Епа нема такова животно!"
  • #26
    8 rate up comment 3 rate down comment
    До 17 ( преди 1 година )
    "Особено някой от верижните гиганти по 20-30 тона" не ставай смешен. Най-големият електрически багер само в кофата си събира 40 тона, а тежи 400 тона. Мощността на двигателя му е 1800 коня Може да работи директно закачен с кабела към захранващия източник, тоест 24 часа без прекъсване за зареждане, а освен това си има и дизелов генератор с който може да работи, ако няма ток. Този генератор може да бъде заменен с каквото и да е било гориво, включително водород или метан произведен от ВЕИ.
  • #25
    1 rate up comment 2 rate down comment
    До 23 ( преди 1 година )
    Пак ти задавам въпроса с цистерните. Цистерната ли зареждаш или багерите. Принципът е същият. Само където батерията можеш да я зареждаш и на място, а цистерната не.
  • #24
    3 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    От същото място от където се зареждат цистерните с нафта. От цивилизацията. С една основна разлика. На повечето строителни обекти обикновено има ток, но няма нито петролни кладенци, нито пък рафинерии, а горивото се доставя от стотици километри. А батерията на зарядната станция можеш да я заредиш в най-близкия фотоволтаичен парк мили дори да се започне със строежа на паркинга на обекта, върху който така или иначе ще има фотоволтаични панели и част от зареждането да става на място.
  • #23
    5 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Кое ще зареждаш по напред?Зарядната станция или багерите работещи денонощно?