IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Британци направиха двигател с мощността на дизел, но без вредни емисии

Водородният агрегат на JCB ще се използва в строителството и селскостопанската индустрия

Компанията JCB обяви международния дебют на изцяло нов водороден двигател с вътрешно горене. Това се случи по време на CONEXPO-CON/AGG 2023 в Лас Вегас, като подробности за иновацията бяха съобщени от пресслужбата на производителя .


водород


„Като първата компания за строително оборудване, която разработва напълно работещ двигател с вътрешно горене, задвижван с водород, ние се радваме, че вече можем да изведем тази технология на международната сцена. Уникалните свойства на изгарянето на водород позволяват на водородния двигател да осигури същата мощност, същия въртящ момент и същата ефективност като машините JCB с дизелови двигатели, но с нулеви въглеродни емисии. Тази технология е рентабилна, надеждна и ще се използва не само в строителната и селскостопанската индустрия“, казва председателят на JCB лорд Бамфорд.

Първата машина, работеща с водороден двигател, е багер-товарачът JCB Loadall. Технологията беше демонстрирана в Зелената зона на COP26 в Глазгоу, когато световните лидери обсъждаха мерки за драстично намаляване на емисиите на парникови газове.


водород


JCB произвежда двигатели от 2004 година, като те се правят във фабрики в Дербишир. Новият 4.8-литров редови четирицилиндров водороден двигател с директно впръскване на горивото (448 ABH2) също ще се произвежда там.

Компанита ще инвестира 100 милиона британски лири в проекта за производство на суперефективни водородни двигатели. Екип от 150 инженери работи по инициативата и повече от 50 прототипа вече са произведени в завода за двигатели на JCB в Обединеното кралство.


водород


Иновационните водородни двигатели JCB вече задвижват багер-товарачите и телескопичните товарачи Loadall. Любопитен факт е също, че JCB инсталира един от водородните двигатели в камион Mercedes с тегло 7.5 тона – преоборудване, което беше завършено само за дни.


0 от 500
  • #22
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    До долния.Мобилната станция къде ще я зареждаш?
  • #21
    1 rate up comment 4 rate down comment
    Шминтирит ( преди 1 година )
    А бе шминти, за какво разхождане на багери говориш? Кое точно не разбра от понятието мобилна зарядна станция, която се намира на строителния обект и всички машини зареждат на нея, като освен че пести гориво от багери трактори камиони и всякаква строителна техника, също пести гориво и спестява шума от генераторите захранващи електрическите инструменти и машини и осигурява ток за осветление, комуникации ? Една единствена батерия tesla megapack с размерите на контейнер осигурява 4MWh и 2MW
  • #20
    4 rate up comment 2 rate down comment
    До 18 и 19 ( преди 1 година )
    А мармотите също зареждат с чиста вода от чешмата в резервоарите и пътуват към дядо коледа и снежанка по плоската земя нали, нали? Ето такива като тебе вярват и в бъдещето водородните автомобили. Има доста по-смислени начини да употребиш произведения водород. Има смисъл например в металургията, вместо да се гори кокс. Има смисъл да се нагнетява в пещери през лятото, за да се ползва за комбинирано отопление и производство на ток през зимата, но това ще е чак когато бъдат затворени въглищните ТЕЦ
  • #19
    2 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Светия Граал на водородното задвижване е скрит в технологията за локално моментно производство директно от вода но без електролиза! Само сипваш вода от чешмата и караш. Водорода не се съхранява в бутилки а се произвежда по химичен начин на момента в който запалиш двигателя. Сега има няколко такива технологии. Например чрез дозирано добавяне на наночастици алуминий във водата.
  • #18
    3 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Шминтирито е във вихъра си :) Иначе не го интересуват електрички и водород , ама по десет коментара има под всяка такава статия :) Препоръчва психолог за него и още един , ама много добър психолог трябва да е!
  • #17
    3 rate up comment 5 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    15: Пожелавам ти приятно зареждане с ток на багер в средата на нищото. Особено някой от верижните гиганти по 20-30 тона, дето ти трябва разрешително за извънгабаритен да ги придвижиш от точка А до точка Б - точно така ще стане с 20те минути както казваш :D
  • #16
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    И ако е елементарно да си направиш преносима зарядна станция за електромобили и да я разнасяш по обектите като дори можеш да си произвеждаш сам тока на място, на обектите които са на г***а на цивилизацията, то ти пожелавам успех с мобилна водородна зарядна станция!Остави мобилните, ако някой ти подари водороден автомобил и 20 000 лв годишно за да си купуваш водород да го караш за да не те бъркат цената на безумно скъпите водородни автомобили и зареждането им, можеш ли да го караш в България!
  • #15
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Шминтирит ( преди 1 година )
    А тези работници с осем часовия работен ден полага ли им се обедна почивка или и те не почиват? При положение че един багер може да работи 8 часа без зареждане, ако го зареждаш на всеки четири часа по 20-30 минути може да работи денонощно 365 дни в годината.
  • #14
    2 rate up comment 6 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    До 11. Идеята на работна машина като тази е, че тя не спира за месец! Докато една кола средно се ползва около час на ден, малък багер прави 8 часа голям кара поне две смени по 8, а в някои случаи работят и на 24/7 - ако можеш потърси интервютата на Хари Метклиф, издателя на ЕVO Magazine с Лорд Брамфорд шефа на JCB (Harry's garage). Човека обяснява защо ЕЛ дивотиите просто не работят най-малкото за сектора на тежка техника!
  • #13
    3 rate up comment 8 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    Що беше изтрит коментара... М'гла! Нищо пробвам пак. За тези, които вярват на светлото електрическо бъдеще цитирам думите на фон дер Лайен преди да замине за Китай: "Знаем, че това е ера, в която разчитаме на един единствен доставчик Китай! 98% от na[ite на редкo-земни елементи; 93% от нашия магнезий; 97% от нашия литий; С това назовавам само няколко..." 100% зависимост от Китайската Комунистическа Партия и другаря Си! Честито :D