IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Опит с водородни автобуси се провали и следва връщане към дизела

Управата на германски град отново ще купува превозни средства с двигатели с вътрешно горене

Германският град Висбаден призна, че се отървава от своите автобуси, задвижвани с горивни клетки, само една година след началото на експеримента. Това съобщиха изненадващо от общинската транспортна фирма ESWE, информира Hessenschau.de. 


Автобус-2


Градът построи водородна станция за два милиона евро, но управляващият директор на ESWE - Ян Гьорнеман, заяви: „След претегляне на всички аргументи беше взето решение да не се използват водородни автобус. Ние правим една крачка назад по един път, за да направим две крачки напред по друг път“.

ESWE има 10 водородни автобуса, 120 електрически и 130 дизелови превозни средства. Оказва се, че водородните автобуси се предлагат на пазара само с дължина 12 метра и без шарнир. За да се отговори на голямата нужда от превоз на пътници в задръстения център, ESWE сега иска да използва все повече по-дълги автобуси от почти 19 метра. За целта до 2024 г. ще бъдат закупени още 36 дизелови машини.

През октомври 2021 г. ESWE обяви, че ще преобразува целия си автобусен парк към възобновяеми енергийни източници. Транспортната компания дори обяви, че няма да използва „нито един“ дизелов автобус през следващите години.


csm-caetano-h2


Министърът на икономиката Тарек Ал-Вазир (Зелените) беше „раздразнен“ от решението на ESWE и посочи, че водородната станция е била финансирана с по един милион евро от Хесен и Рейнланд-Пфалц. „Не можете просто да се оттеглите от проекта след една добра година работа въз основа на аргументи, които вече са били установени, когато е възложен“, каза Ал-Вазир.

Дори стартът на водородните автобуси беше труден. Първоначално автобусите трябваше да тръгнат през лятото на 2019 г. Но докато станцията за зареждане с водород беше открита в началото на 2020 г., клиентите първоначално останаха настрана - сделката с доставчика се провали. Първите автобуси с горивни клетки потеглиха едва през декември 2021 г.

Водородът се счита за градивен елемент за енергийния преход и като заместител на дизела за търговски превозни средства. Във Висбаден обаче поне засега, водородната илюзия се провали. Градът отново купува дизелови автобуси и в бъдеще ще използва комбинация от автобуси с вътрешно горене и електрически. Необходимо е също така депото да се разшири, електрическите автобуси изискват много място, защото всички трябва да се зареждат паралелно.

 

Станция за водород

 

Аспектите на безопасността също играят роля. Заради няколко пожара в автобусни депа в Германия, в които електробусите бяха или причина, или значително затрудниха гасенето поради опасност от запалване на батерии, много автобусни превозвачи предприемат специални мерки за безопасност при зареждане.

Електрическите автобуси, които се използват в много градове в Германия, обикновено се справят сравнително добре в действителност. Фиксирани, прецизно изчислими маршрути, много възможности за рекуперация при спиране и, разбира се локалната работа без емисии на автобусите, са сред предимствата. Докато високата изкупна цена и скъпата инфраструктура за зареждане са сред недостатъците.

Водородните автобуси, които също се захранват с електричество и в които горивна клетка доставя енергията и трябва да се зарежда с водород, се считат за значително по-сложни и неподходящи за ежедневна употреба.

Автобусите на ESWE, дизеловите и електрическите, в момента се произвеждат от Mercedes и MAN. Според уебсайта на компанията водородните автобуси идват португалски производител, но със система с горивни клетки от Toyota.

 

 

0 от 500
  • #8
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Тарек Ал Вазир ( преди 1 година )
    Ша пробваме и със турунджавия вадарод...ние в Афганистан ползваме наш такъв..
  • #7
    4 rate up comment 7 rate down comment
    До 4 ( преди 1 година )
    Всъщност да сме по-точни санкциите на Русия срещу Европа най-много допринасят за енергийната криза. Европа не смяташе да забранява руските газ и ток в близките няколко години (газта и тока в случая се пренасочват по-трудно от нефт и въглища за които се отнасят санкциите на ЕС) но Русия ги спря макар че остави малко газчица за верния си Орбан основно то оставаше и него да отреже. Украйна също изнасяше ток за Европа преди големите ракетни атаки
  • #6
    18 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    За 1 г. ресурсът на горивните клетки е изчерпан на 70-80% при 16 часа употреба на ден. Животът им е в часове, не в км (7500 ч живот на наличните на пазара). Има такива с много по-дълъг живот, но те никога не са влизали в масово производство. При тази деградация, макс. им мощност вече е спаднала с 10%, а горивните клетки и без това нямат много и се налага монтиране на литиеви батерии за пиковото натоварване. Общината явно е стигнала до тези известни научни изводи по трудния начин.
  • #5
    22 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Като на всякъде по света, общинските съветници не носят отговорност за решенията си. С чужди пари участвали в проекта и сега разбрали че могат да участват в друг проект за ел автобуси . Я ги остави без заплати докато не върнат парите
  • #4
    11 rate up comment 7 rate down comment
    До 2 ( преди 1 година )
    Да не твърдиш че причината за енергийната криза са само зелените, а санкциите срещу Русия нямат абсолютно нищо общо?Винаги съм вярвал, че има заблудени хора, но очевидно силно съм подценявал степента на самозаблуда. Това че Германия вече от години произвежда над 50% от електрическата си енергия от възобновяеми източници , според тебе предимство или недостатък е?
  • #3
    16 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    А тук постоянно се опитват да обяснят, че водородът бил бъдещето. Въобще не беше нужно да хвърлят милиони за да стигнат до елементарния извод, че водородът няма никакво предимство пред електрическите автобуси. Хем са по-скъпи, хем цената за зареждане на километър е по-висока дори от дизеловите автобуси. Електрическите автобуси оправдават по-високата си цена поне с по-ниски експлоатационни разходи и по-ниска цена за зареждане на километър.
  • #2
    29 rate up comment 13 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Зелените еко талибани с техните поддръжници са основните виновници не само за осакатените и надценени автомобили, ами за цялата енергийна криза. Безумни необмислени решения нарушиха националната сигурност на цяла Европа и едно джудже ги прави на луди. Сега връщайте лошата атомна енергия и толкова го закъсаха, че и въглища връщат.
  • #1
    32 rate up comment 20 rate down comment
    Щирлиц ( преди 1 година )
    Не искате дизел,а?Ще се возите на ролкови кънки,евро.Ге.йци алчни.