IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Австралийски учени дават втори живот на дизеловите двигатели

Екип на Университета в Нов Южен Уелс използва нова технология за впръскване на гориво

Изследователи от Университета на Нов Южен Уелс в Сидни разработиха начин за удължаване на живота на дизеловите двигатели, които ще бъдат забранени за нови автомобили в Европа от 2035 г.


дизел


Това е двойна горивна система с директно впръскване на водород и дизелово гориво, разработена от екипа на UNSW Engine Research Laboratory. В изявлението на екипа се казва: „Инженерите успешно преобразуваха дизелов двигател в хибриден водородно-дизелов двигател, като същевременно намалиха емисиите на въглероден диоксид (CO2) с повече от 85%“.

Работата по проекта е стартирала преди 18 месеца, като само няколко месеца по-късно всички двигатели, които са били на разположение на учените, са били преработени, за да могат за работят с 90% водородно гориво. В статия, публикувана в изданието International Journal of Hydrogen Energy, се посочва, че за целта се използва патентована система за впръскване на водород. Тя намалява емисиите на CO2 с до 85,9% по-ниско от това, което произвежда дизелов двигател.

Новата технология значително намалява емисиите на CO2 от съществуващите дизелови двигатели, така че може да играе важна роля за намаляване на нашия въглероден отпечатък. Това е много важно особено в Австралия с всички минни, селскостопански и други тежки индустрии, където дизеловите двигатели се използват широко.


дизел


Зеленият водород, който се произвежда с помощта на чисти, възобновяеми енергийни източници като вятър и слънце, е много по-екологичен от дизела. За да получи двойния дизелов/водороден двигател, екипът на UNSW запазва оригиналното впръскване на дизелово гориво в двигателя, но добавя впръскване на водородно гориво директно в цилиндъра.

Проучването показа, че синхронизираното директно впръскване на водород специфично контролира състоянието на сместа в цилиндъра на двигателя, елиминирайки вредните емисии на азотни оксиди, които са основна пречка за комерсиализацията на водородните двигатели.


0 от 500
  • #31
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Hoy ( преди 1 година )
    Малииии....#30 с кво ги цепиш тези ел. двигатели уа? Тва дан'тий карпуза ва....!?
  • #30
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Случайно минаващ ( преди 1 година )
    Тоя дето ще завещава фотоволтаици на внуците си - а дали инверторите и тях ще ги завещаеш? И батериите, които след петата зима на -20 на открито ще са с капацитет една пета от първоначалният? Някак си да пропускаш минусите не е много обективно. А те са доооста повече от колкото подозираш. Някога цепил ли си електродвигател да го пренавиваш и да после да го заливаш с лак? Имаш ли си идея колко е отровен и процеса по добиването на медта колко е мръсен? Почети малко повече ...
  • #29
    5 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Респект към тези хора. Хем по-еко от дизел, хем по-еко от електричка. Такъв двигател искам под капака на колата ми
  • #28
    15 rate up comment 2 rate down comment
    bota156 ( преди 1 година )
    ората карат газодизели от 20 години те били открили
  • #27
    4 rate up comment 9 rate down comment
    До долния ( преди 1 година )
    А кой ти е казал че трябва да караш или ДВГ или водород? Да си чул дори съвсем случайно за някакви други задвижвания, например електрически? Всъщност в бъдеще само богатите ще могат да си позволят да карат ДВГ, всички останали ще караме електромобили.
  • #26
    11 rate up comment 2 rate down comment
    Георги ( преди 1 година )
    Водородните автомобили очевидно са бъдещето. Сега не казвам че това бъдеще ще е по добре за нас, но това не е основен фактор когато взимат решенията. Проблемът за обикновените хора са че те са на порядък по скъпи. Следователно ерата на масовия семеен автомобил приключва с края на ДВГ.
  • #25
    13 rate up comment 6 rate down comment
    Дин Визел ( преди 1 година )
    Дизела е вечен. При добра поддръжка няма грижа по него. Понеже планетата се напълни с *** и за това са тези "екологични" напъни за "зелени" технологии, хем скъпи, хем ***. Целта е да откажат стадото да щъка по планетата като обезумяло.
  • #24
    8 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    А фотоволтаиците имат гаранция че ще произвеждат поне 80% от обявената мощност след 25 години. Тоест дори след 25 години все още ще произвежда ток за 5-6 хиляди километра. След 50 години ще произвеждат за 4000 км годишно. Ти колко смяташ да живееш след края на света? А откъде ще намериш този нефт след края на света? Както виждаш електрическите са много по-устойчиво решение и предлагат по-голяма свобода и независимост в някои случаи. Дано не го разберем по трудния начин още тази година.
  • #23
    6 rate up comment 2 rate down comment
    До долния ( преди 1 година )
    Така е, преобразуват само малка част от енергията от вятъра и слънцето. Например фотоволтаиците преобразуват само 20% от падналата върху тях слънчева светлина в ток. Но какъв точно виждаш да е проблема? Ако в България слънцето доставя по 1300 киловат часа на година на квадратен метър, ако ти трябват толкова, просто трябва да сложиш пет пъти повече панели - пет квадратни метра и ще ги усвоиш всичките 1300 киловатчаса.Тези 1300 квтч осигуряват около 7000 км. Малко ли ти се виждат от 5 кв.м?
  • #22
    7 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Последната умрела мантра че фотоволтаиката и вятъря били безплятни и доживотни щото видиш ли греели цел живот и ветъра си духа цел живот.Второ те преобрязувят толкова малка чяст от енергията в електрична че използването им е близко до безсмислието.