Изследователи от Университета на Нов Южен Уелс в Сидни разработиха начин за удължаване на живота на дизеловите двигатели, които ще бъдат забранени за нови автомобили в Европа от 2035 г.
Това е двойна горивна система с директно впръскване на водород и дизелово гориво, разработена от екипа на UNSW Engine Research Laboratory. В изявлението на екипа се казва: „Инженерите успешно преобразуваха дизелов двигател в хибриден водородно-дизелов двигател, като същевременно намалиха емисиите на въглероден диоксид (CO2) с повече от 85%“.
Работата по проекта е стартирала преди 18 месеца, като само няколко месеца по-късно всички двигатели, които са били на разположение на учените, са били преработени, за да могат за работят с 90% водородно гориво. В статия, публикувана в изданието International Journal of Hydrogen Energy, се посочва, че за целта се използва патентована система за впръскване на водород. Тя намалява емисиите на CO2 с до 85,9% по-ниско от това, което произвежда дизелов двигател.
Новата технология значително намалява емисиите на CO2 от съществуващите дизелови двигатели, така че може да играе важна роля за намаляване на нашия въглероден отпечатък. Това е много важно особено в Австралия с всички минни, селскостопански и други тежки индустрии, където дизеловите двигатели се използват широко.
Зеленият водород, който се произвежда с помощта на чисти, възобновяеми енергийни източници като вятър и слънце, е много по-екологичен от дизела. За да получи двойния дизелов/водороден двигател, екипът на UNSW запазва оригиналното впръскване на дизелово гориво в двигателя, но добавя впръскване на водородно гориво директно в цилиндъра.
Проучването показа, че синхронизираното директно впръскване на водород специфично контролира състоянието на сместа в цилиндъра на двигателя, елиминирайки вредните емисии на азотни оксиди, които са основна пречка за комерсиализацията на водородните двигатели.