IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Дизелова Honda все още държи рекорда за най-ефективно пътуване в Европа

Civic Tourer с двама души на борда измина 14 000 км със среден разход 2,82 л/100 км

В наши дни дизеловите двигатели вече се считат за отживелица и опасност за околната среда, което кара повечето производители да се отказват от тяхното предлагане. Някои от тях обаче все още държат световни рекорди за най-нисък разход на гориво, като сега ще ви припомним един от тях.


Honda Civic


През 2015 г. британците Фъргам Макграт и Джулиън Уорън преминаха през 24 държави от ЕС, като записаха рекордно нисък разход на гориво с дизелова Honda Civic Tourer. Двамата експерти по „ефективно шофиране“ влязоха в Книгата на рекордите „Гинес“ със среден разход от 2,82 л/100 км по време на пътуването с дължина 14 000 км.

Макграт и Уорън са членове на екипа на европейския отдел за изследвания и развитие на японския производител, а техният Civic Tourer е оборудван с двигател 1.6 i-DTEC. Цялото им пътуване е контролирано с GPS и записвано на видео, за да може разходът на гориво да бъде документиран официално. Освен това, колата трябва да се движи само по шосе и затова тя не преминава през територията на Великобритания (по това време тя е член на ЕС), Ирландия, Кипър и Малта.


Honda Civic


И накрая – за да няма несъответствия в разхода заради по-ниското тегло на колата, при всяка смяна на шофьорите, те трябваше да я зареждат с гориво догоре. По този начин, стартирайки от Аалст (Белгия) на 1 юни 2015, шофьорите изминават средно по 600 км за 7,5 часа на ден и общо 14 000 км до 25 юни. Крайният резултат е 2,82 л/100 км, което е доста под хомологираната от Honda стойност от 4 л/100 км (по цикъла NEDC).

Трябва да припомним, че Civic Tourer вече не се продава, но по това време той е един от най-ефективните модели в гамата на японската марка. Неговият 1,5-литров дизел (Euro 5) развива 120 к.с. и 300 Нм с нива на CO2 от 99 г/км.


Honda Civic


Постижението на двамата британци е почти идентично с това на австралийците Джон и Хелън Тейлър, който през 2012 г. изминаха 2616 км с Volkswagen Passat на територията на САЩ и записаха разход от 2,8 л/100 км.

0 от 500
  • #14
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Боби ( преди 1 месец )
    Акорд дизел 2.2 - 140 коня и 6 литра на магистрала.
  • #13
    7 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Тойота и Хонда трудно може да ги бие някой на двигател, не казвам окачване и интериор каквото гледат днес.
  • #12
    4 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Меган Грандур 1,5 DCI 2015 год.- градско в София е от доста време 6.4/100, близо 8000 км. е в градски цикъл.До миналата година правех по около 6000 км. месечно, от които към 5000 извънградско. Средния разход беше застопорен на 4,3.На магистрала до 140 км от София към Пловдив разход до 5, в обратна посока-5,3л. Над 150,160 моментен разход винаги над 6.5, с включен темпомат.Пътуване до Казанлък по подбалканската-3,8. Не е върха, но не е и зле.
  • #11
    11 rate up comment 1 rate down comment
    vpenev ( преди 1 месец )
    Дизела си е икономичен,жалко че е в историята.форд 1.8 tddi разход 4.5 -5л/100км тойота 1.6 d4d 5- 6л/100км при скорост до 120 км/ч. Висок въртящ момент, малък разход....но сме в Европа ЕМИСИИТЕ ;)
  • #10
    6 rate up comment 0 rate down comment
    do #8 ( преди 1 месец )
    В кой век живееш? Първо двигателя Isuzu 1.7 не е най-икономичния и второ до колкото знам на Astra F се слага, а след това започват да слагат немския 1,7, който е по лиценз на Isuzu, които им продават правата и немците толкова зле започват да го произвеждат, че става един от най-проблемните дизели по онова време, а на Isuzu 1.7 мотора беше невероятно здрав. Голямо куче! Каквато нафта да му налееш вървеше и вървеше. А колкото за икономията виж колко харчат хибридите на Тойота!
  • #9
    12 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    То това е едно от най-хубавите поколения сивици, но предното летящата чиния е още по-хубаво.
  • #8
    12 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    "Трябва да припомним, че Civic Tourer .... Неговият 1,5-литров дизел (Euro 5) развива 120 к.с. и 300 Нм с нива на CO2 от 99 г/км."?! Петре ,двигателя е 1.6 а не 1.5 , но то ако не напишеш някоя глупост няма да си ти!
  • #7
    23 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Всичко е изчислено предварително за маршрута, за да се постигне този разход. Не се минава през места със задръствания, голяма деневилация, гуми с ниско съпротивление, малко повече напомпени и т.н. хитрини. Така, че ако искате да направите подобен разход ще ви е доста трудно. Това разбира се не омаловажава факта, че Хондите са много ефективни атомобили с пословична здравина на двигателите. А в БГ рекорд за нисък разход не може да се направи, защото асфалта е кофти така и горивата не са наред.
  • #6
    17 rate up comment 2 rate down comment
    Propov ( преди 1 месец )
    Много убаво не е на убаво! Как са се влачили тия като болен кон. Не знам какви нерви и медикаменти трябва да имаш за да си причиниш такова нещо. Но ефективността на колата е неоспорим факт. Хонда от много години са еталон за изпипани технически инженерно и с интелект машини. И за спорт и за икономия и за здравина, че даже и за удоволствие стават. И да, в БГ това е невъзможно заради състоянието на пътищата. То в БГ какво ли изобщо е възможно ;-)
  • #5
    9 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Приоритета на маркетолозите не е да се направят леки и ефективни автомобили/електромобили, целта им е да се наблъскат неща които завишават цената и привличат състезателите както и автомобили за кравари (сувове).