Какво ще излезе, ако се опитаме да определим най-икономичните автомобили по остарелия, но все още актуален европейски тестов цикъл NEDC (New European Driving Cycle)? Германски експерти проучиха четирите най-популярни пътнически сегмента - B (компактен), C (т.нар Голф клас), D (семеен), E (бизнес) - и във всеки един от тях подбраха тези, които най-много щадят бюджета. За удобство автомобилите с минимален апетит към гориво са класирани по типа двигател: бензинов, дизелов и хибриден.
Ford Fiesta 1.0 EcoBoost Hybrid
Най-икономичният компактен модел с бензинов двигател се оказа Fiesta с 1-литров турбо. В най-мощната версия той развива 155 коня. В този случай двигателят изразходва само 4 л/100 км. Най-близо до него е Opel Corsa 1.2 с разход от 4,1 л/100 км. Подобно на много нови модели, задвижването на малкия Ford е допълнено с компоненти на "умерена“ хибридна система. Спестява само няколко процента гориво, но явно понякога те играят решаваща роля.
Най-икономичният компактен модел с бензинов двигател се оказа Fiesta с 1-литров турбо. В най-мощната версия той развива 155 коня. В този случай двигателят изразходва само 4 л/100 км. Най-близо до него е Opel Corsa 1.2 с разход от 4,1 л/100 км. Подобно на много нови модели, задвижването на малкия Ford е допълнено с компоненти на "умерена“ хибридна система. Спестява само няколко процента гориво, но явно понякога те играят решаваща роля.
Снимки: Motor и производителите