Какво ще излезе, ако се опитаме да определим най-икономичните автомобили по остарелия, но все още актуален европейски тестов цикъл NEDC (New European Driving Cycle)? Германски експерти проучиха четирите най-популярни пътнически сегмента - B (компактен), C (т.нар Голф клас), D (семеен), E (бизнес) - и във всеки един от тях подбраха тези, които най-много щадят бюджета. За удобство автомобилите с минимален апетит към гориво са класирани по типа двигател: бензинов, дизелов и хибриден.
Peugeot 208 BlueHDi 100 и Opel Corsa 1.5 Diesel
Когато става въпрос за по-икономичните дизелови двигатели, обикновено на преден план излизат моделите на групировката PSA. В компактния клас лидерската позиция заемат Peugeot 208 (на снимката) с 1,5-литров двигател, който развива мощност от 105 конски сили и Opel Corsa с подобен мотор. И двата модела изразходват средно 3,2 л/100 км.
Когато става въпрос за по-икономичните дизелови двигатели, обикновено на преден план излизат моделите на групировката PSA. В компактния клас лидерската позиция заемат Peugeot 208 (на снимката) с 1,5-литров двигател, който развива мощност от 105 конски сили и Opel Corsa с подобен мотор. И двата модела изразходват средно 3,2 л/100 км.
Снимки: Motor и производителите