Какво ще излезе, ако се опитаме да определим най-икономичните автомобили по остарелия, но все още актуален европейски тестов цикъл NEDC (New European Driving Cycle)? Германски експерти проучиха четирите най-популярни пътнически сегмента - B (компактен), C (т.нар Голф клас), D (семеен), E (бизнес) - и във всеки един от тях подбраха тези, които най-много щадят бюджета. За удобство автомобилите с минимален апетит към гориво са класирани по типа двигател: бензинов, дизелов и хибриден.
Toyota Yaris Hybrid
По скромния си разход на гориво, хибридните модели на Toyota, независимо от размера, често бият конкурентите. Сред компактните, новият Yaris се отличава само със средно 2,9 л/100 км поради координираната работа на 1,5-литровия бензинов турбо двигател и електромотора. Тази Toyota се оказа по-пестелива от дизеловите модели в този клас и сериозно се откъсва от конкуренти като Renault Clio Hybrid и Honda Jazz Hybrid с техните 3,6л/100 км.
По скромния си разход на гориво, хибридните модели на Toyota, независимо от размера, често бият конкурентите. Сред компактните, новият Yaris се отличава само със средно 2,9 л/100 км поради координираната работа на 1,5-литровия бензинов турбо двигател и електромотора. Тази Toyota се оказа по-пестелива от дизеловите модели в този клас и сериозно се откъсва от конкуренти като Renault Clio Hybrid и Honda Jazz Hybrid с техните 3,6л/100 км.
Снимки: Motor и производителите