IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Toyota прави нов опит да спаси дизела в Европа

От 2023 година Land Cruiser и Hilux ще работят с биогориво HVO100

Японският производител Toyota обяви, че от първото тримесечие на 2023 г. дизеловите Land Cruiser и Hilux, предлагани на пазарите в Западна Европа, ще бъдат съвместими с HVO100 – гориво, произведено от 100% възобновяеми източници.


Toyota


По този начин всъдеходът Land Cruiser и пикапът Hilux, включително и най-мощната му версия GR Sport (на снимката), ще се присъединят към моделите Proace на концерна Stellantis, които са съвместими горивото HVO100.

За тези, които не са запознати, името HVO100 означава „хидратирано растително масло“. Това означава, че горивото може да се произвежда или от растителни масла (палмово, рапично), или от отпадъчно олио за готвене. То отговаря на европейския стандарт за качество EN 15940 за парафиново дизелово гориво, като същевременно има по-високо цетаново число и по-ниско съдържание на сяра/аромати в сравнение с обикновения дизел.


биогориво


За да може дизеловият двигател да бъде съвместим с HVO100, което е с по-малка плътност от стандартния дизела, в Toyota са направи корекции на системата за впръскване на гориво, като са увеличили подаваното количество. От компанията посочва, че използването на HVO100 „не изисква никакви специални действия от клиента“ и „не засяга способността на автомобила да работи със стандартен дизел“.

Използването на новото гориво носи носи скромно увеличение на максималната мощност на двигателя, но от Toyota не уточняват цифрите. В Европа вече има около 1000 колонки на бензиностанции, които предлагат HVO100, като те се намират в Белгия, Дания, Финландия, Естония, Латвия, Литва, Холандия, Норвегия и Швеция.


Toyota


Японският производител вярва, че тъй като все повече превозни средства ще бъдат съвместими с HVO100, производството на това гориво се увеличи от сегашните 4 милиона тона годишно до 15,5 милиона тона годишно до 2030 г. Освен н стратегията си за електрификация Toyota и още няколко компании от Япония са много активни в тестването на алтернативни горива в стремежа си да поддържат двигателя с вътрешно горене жив за по-дълго време.


0 от 500