IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Австралийски учени дават втори живот на дизеловите двигатели

Екип на Университета в Нов Южен Уелс използва нова технология за впръскване на гориво

Изследователи от Университета на Нов Южен Уелс в Сидни разработиха начин за удължаване на живота на дизеловите двигатели, които ще бъдат забранени за нови автомобили в Европа от 2035 г.


дизел


Това е двойна горивна система с директно впръскване на водород и дизелово гориво, разработена от екипа на UNSW Engine Research Laboratory. В изявлението на екипа се казва: „Инженерите успешно преобразуваха дизелов двигател в хибриден водородно-дизелов двигател, като същевременно намалиха емисиите на въглероден диоксид (CO2) с повече от 85%“.

Работата по проекта е стартирала преди 18 месеца, като само няколко месеца по-късно всички двигатели, които са били на разположение на учените, са били преработени, за да могат за работят с 90% водородно гориво. В статия, публикувана в изданието International Journal of Hydrogen Energy, се посочва, че за целта се използва патентована система за впръскване на водород. Тя намалява емисиите на CO2 с до 85,9% по-ниско от това, което произвежда дизелов двигател.

Новата технология значително намалява емисиите на CO2 от съществуващите дизелови двигатели, така че може да играе важна роля за намаляване на нашия въглероден отпечатък. Това е много важно особено в Австралия с всички минни, селскостопански и други тежки индустрии, където дизеловите двигатели се използват широко.


дизел


Зеленият водород, който се произвежда с помощта на чисти, възобновяеми енергийни източници като вятър и слънце, е много по-екологичен от дизела. За да получи двойния дизелов/водороден двигател, екипът на UNSW запазва оригиналното впръскване на дизелово гориво в двигателя, но добавя впръскване на водородно гориво директно в цилиндъра.

Проучването показа, че синхронизираното директно впръскване на водород специфично контролира състоянието на сместа в цилиндъра на двигателя, елиминирайки вредните емисии на азотни оксиди, които са основна пречка за комерсиализацията на водородните двигатели.


0 от 500
  • #21
    6 rate up comment 9 rate down comment
    До долния ( преди 2 години )
    Я си помисли дори днес дали ще ти е по-лесно да си намериш някой литър нефт за казана или малко слънчева светлина за фотоволтаичния панел? И ако няколко туби нефт ще ти стигнат за месец-два, то няколко панела ще ти стигнат за цял живот и ще ги оставиш наследство за внуците.
  • #20
    10 rate up comment 8 rate down comment
    Хм ( преди 2 години )
    Когато дойде Епохата на Лудият Макс(2),познайте ДВГ-та ли ще се карат или електрички. Защото работеща инфраструктура за зареждане НЯМА да има. Докато нефт може да се рафинира и в нещо не много по-сложно от ракиен казан.
  • #19
    13 rate up comment 3 rate down comment
    Николай Николов ( преди 2 години )
    Тая система хич не е нова, това е същата система която позволява на дизеловите двигатели да работят на метан или пропан-бутан...
  • #18
    6 rate up comment 2 rate down comment
    До долния ( преди 2 години )
    Ето, нче ти изгоряха опорките! За да твърдиш, дали Левски или ЦСКА ще спечели, не е задължително да притежаваш един от двата отбора, точно както не е задължително днес да притежаваш електромобил, за да твърдиш че след 2035 година няма да се продават автомобили с ДВГ.
  • #17
    10 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    17 колко ти е слаба суроватка и за кое се хвана?за никой не съм.въпроса е отказали се от двигателя с вътрешно с вътрешно горене ?.и мина ли само на ток?че толкова пропагандирате електричките така,електрическите онова.ако станат масови тогава може да коментираме.за сега са фантастика . относно фронта нямам намерение да ходя там.но понеже ти е болна тема и те е жегнало ,може ти да отидеш там.продължителноста ти на живот може да не е повече от 15 мин.без да си свършил нищо
  • #16
    6 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Да ти задам същия въпрос? Очевидно си против русия и за украйна. От фронта ли пишеш или пътуваш натам, да се биеш за украинците?
  • #15
    10 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    Един въпрос.Върлите мотокаристи във форума отказаха ли се от двигателя с вътрешно горене вече?и минаха ли само на ток? или и те като русофилите хвалят всичко руско ,ползват западно
  • #14
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    Мотокаристите да се изкажат сега..........:
  • #13
    4 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    фантазьори и футуристи запомнете го коня никога няма да измести кобилата казал електромобила
  • #12
    4 rate up comment 8 rate down comment
    До долния ( преди 2 години )
    И това ще бъде поправено. Миналата година електромобилите имаха 2,5% пазарен дял в САЩ, а тази година са 5%. Ако продължават така да удвояват пазарния си дял, 2023 10%, 2024 20%, 2025 40% натам и сам можеш да смяташ. След това просто трябва да минат десетина години, за да свърши жизнения цикъл на автомобилите, които се движат по пътищата.Тоест това ще е дълъг и труден процес, но този процес е необратим и това е началото на края на ДВГ и няма кой да го спре.