IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Австралийски учени дават втори живот на дизеловите двигатели

Екип на Университета в Нов Южен Уелс използва нова технология за впръскване на гориво

Изследователи от Университета на Нов Южен Уелс в Сидни разработиха начин за удължаване на живота на дизеловите двигатели, които ще бъдат забранени за нови автомобили в Европа от 2035 г.


дизел


Това е двойна горивна система с директно впръскване на водород и дизелово гориво, разработена от екипа на UNSW Engine Research Laboratory. В изявлението на екипа се казва: „Инженерите успешно преобразуваха дизелов двигател в хибриден водородно-дизелов двигател, като същевременно намалиха емисиите на въглероден диоксид (CO2) с повече от 85%“.

Работата по проекта е стартирала преди 18 месеца, като само няколко месеца по-късно всички двигатели, които са били на разположение на учените, са били преработени, за да могат за работят с 90% водородно гориво. В статия, публикувана в изданието International Journal of Hydrogen Energy, се посочва, че за целта се използва патентована система за впръскване на водород. Тя намалява емисиите на CO2 с до 85,9% по-ниско от това, което произвежда дизелов двигател.

Новата технология значително намалява емисиите на CO2 от съществуващите дизелови двигатели, така че може да играе важна роля за намаляване на нашия въглероден отпечатък. Това е много важно особено в Австралия с всички минни, селскостопански и други тежки индустрии, където дизеловите двигатели се използват широко.


дизел


Зеленият водород, който се произвежда с помощта на чисти, възобновяеми енергийни източници като вятър и слънце, е много по-екологичен от дизела. За да получи двойния дизелов/водороден двигател, екипът на UNSW запазва оригиналното впръскване на дизелово гориво в двигателя, но добавя впръскване на водородно гориво директно в цилиндъра.

Проучването показа, че синхронизираното директно впръскване на водород специфично контролира състоянието на сместа в цилиндъра на двигателя, елиминирайки вредните емисии на азотни оксиди, които са основна пречка за комерсиализацията на водородните двигатели.


0 от 500
  • #11
    3 rate up comment 10 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Тъпотия та ходи по хората. Последният изказал се жълтопветник не разбра че най големи консуматори на горивата са САЩ. Та жълтопветник едно си пее, едно си мисли... ***!
  • #10
    8 rate up comment 27 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Каквото и да измислят вече ДВГ е обречен , могат само да удължат агонията му ! А един полуръст от kpeMъл се оказа много голям екоджендър :)
  • #9
    3 rate up comment 5 rate down comment
    До долния ( преди 2 години )
    За корабни двигатели вероятно си прав. Там нямат голям избор. Но това е само на пръв поглед. Ако така или иначе ще сменяш горивото с два три или четири пъти по-скъпо от мазута, дали пък няма да предпочетат по-високото КПД на горивната клетка, за да изминат по-голямо разстояние с едно зареждане или по-скоро, да изминат същото разстояние с по-малко гориво, като използват свободния обем и тонаж от горивото за превоз на стоки, а и да пестят от обслужване на ДВГ?
  • #8
    11 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Тук става въпрос за големи дизели, корабни двигатели и др. Може би там инвестицията е оправдана.
  • #7
    13 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    За цените на батериите също са ви грешни очакванията. При положение, че почти всички материали за батерии се вдигнаха с 300-400 %, не ви ли се струва странно цените на на батериите да задържат цените си или ако поскъпват, да е с малко при този изкуствено създаден недостиг на материали?Не ви ли се струва странно тесла да има 35% брутен марж на печалбата? Тоест може да свали цените с 25%, за да има нормалните 10% брутен марж, като останалите. Тоест да свали цените от 100 на 75 хиляди лв.
  • #6
    4 rate up comment 10 rate down comment
    До долните ( преди 2 години )
    Нереалистични са ви очакванията. Аз за разлика от вас съм твърд привърженик на електромобилите. Въпреки това не съм си и мечтал за толкова бързо навлизане и не съм го смятал за възможно. Вие сигурно сте от онези, които постоянно задават въпроса ако утре осъмнем с 3 милиона електромобила къде ще ги зареждаме. Ами не това не е магическа пръчка, а дългосрочен процес, който ще трае десетилетия. Но ако продължават с удвояването на продажбите всяка година, след 3-4г може да са над 50% от продажбите
  • #5
    8 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    За последните 2 години LiFePO4 батериите са поскъпнали с 40% и продължават да поскъпват. Това не е никак добре и се очаква да забави значително възхода на електрическите коли. В същото време страните износители на петрол имат огромни резерви още от времето на пандемията и заедно с новия добив вече се чудят къде да ги складират. Затова цените на горивата пак започнаха да падат въпреки инфлацията. ще ги свалят докато не се отърват от резервите. А това може да отнеме години.
  • #4
    17 rate up comment 3 rate down comment
    Вин ( преди 2 години )
    До 3 Далеч съм от "враг" на електричните, просто засега не излиза калкулацията в тяхна полза, въпреки въпросното поевтиняване! Първоначалната идея, че с по големи продажби ще падат цените, не се оправдават, понеже пък се вдигнаха на редките метали които се ползват, така че до някой нов пробив в технологиите за батерии (твърди, графитни и т.н.), няма да имат очаквания превес в продажбите.
  • #3
    7 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Когато една статия започва с "едни учени" или "проучване", първият въпрос който си задавам е кой им е платил за да направят това "откритие". Каквото и да откриват обаче, светът се движи от икономическа логика и водородът няма място в нея. Основното очакване е тежкотоварния транспорт да премине от дизел на ток, не заради екологията, а защото е над 50 60% по-евтино за изминат километър, а всички знаем, че водородът е с 200-300% по-скъп на километър от дизела.
  • #2
    7 rate up comment 12 rate down comment
    До долния ( преди 2 години )
    Зависи как определяш цената.Но както и да я определяш, тя продължава да пада. Например за последните 12 години цената на литиево-йонните батерии е паднала с 90%, тоест 10 пъти. Ако преди цената е била над 1000 долара за киловатчас с 400 цикъла живот, то днес вече е 150 долара и живота е над 5000 цикъла.Може да ти изглежда, че цената е паднала само 6 пъти, но не е така. Преди години един цикъл е струвал 2,5 долара, а вече струва 3 цента - почти 100 пъти по-евтино.