IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Британци направиха двигател с мощността на дизел, но без вредни емисии

Водородният агрегат на JCB ще се използва в строителството и селскостопанската индустрия

Компанията JCB обяви международния дебют на изцяло нов водороден двигател с вътрешно горене. Това се случи по време на CONEXPO-CON/AGG 2023 в Лас Вегас, като подробности за иновацията бяха съобщени от пресслужбата на производителя .


водород


„Като първата компания за строително оборудване, която разработва напълно работещ двигател с вътрешно горене, задвижван с водород, ние се радваме, че вече можем да изведем тази технология на международната сцена. Уникалните свойства на изгарянето на водород позволяват на водородния двигател да осигури същата мощност, същия въртящ момент и същата ефективност като машините JCB с дизелови двигатели, но с нулеви въглеродни емисии. Тази технология е рентабилна, надеждна и ще се използва не само в строителната и селскостопанската индустрия“, казва председателят на JCB лорд Бамфорд.

Първата машина, работеща с водороден двигател, е багер-товарачът JCB Loadall. Технологията беше демонстрирана в Зелената зона на COP26 в Глазгоу, когато световните лидери обсъждаха мерки за драстично намаляване на емисиите на парникови газове.


водород


JCB произвежда двигатели от 2004 година, като те се правят във фабрики в Дербишир. Новият 4.8-литров редови четирицилиндров водороден двигател с директно впръскване на горивото (448 ABH2) също ще се произвежда там.

Компанита ще инвестира 100 милиона британски лири в проекта за производство на суперефективни водородни двигатели. Екип от 150 инженери работи по инициативата и повече от 50 прототипа вече са произведени в завода за двигатели на JCB в Обединеното кралство.


водород


Иновационните водородни двигатели JCB вече задвижват багер-товарачите и телескопичните товарачи Loadall. Любопитен факт е също, че JCB инсталира един от водородните двигатели в камион Mercedes с тегло 7.5 тона – преоборудване, което беше завършено само за дни.


0 от 500
  • #12
    4 rate up comment 3 rate down comment
    ТНВпр ( преди 1 година )
    Именно поради недостатъците на водорода и батериите, изкуствените горива не изглеждат толкова налудничави вече, когато се произвеждат с ВЕИ ток някъде на гъ..а на географията, където има много слънце и/или вятър целогодишно.
  • #11
    10 rate up comment 3 rate down comment
    до 7 ( преди 1 година )
    "Колкото напълниш в резервоара,толкова ще намериш" Много учено звучиш, но само звучиш. По-лош пример просто нямаше как да дадеш. Водородът, зареден под налягане в бутика, я напуска за около месец поради изключително малката си молекула, която минава през почти всичко. Особено голям е проблемът с уплътненията.
  • #10
    1 rate up comment 7 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    Кво беше това батерии?! :D :D :D Още миналата година говорех за това чудо, някои се смееха!
  • #9
    4 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    До 5 прочети коментар 8 и тогава пиши за независимост и зависимост.Производството на водород е свързано с изкопаеми горива,най-вече газа,така,че си зависим отвсякъде и пак ще плащаш на руснаци и араби.Не можахте да разберете,че сте гольовци и льольовци.
  • #8
    6 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    До 4 за тебе обяснявам понеже не си много в час а в постоянно междучасие и ето нещо за ограмотяване:Водородният атом се намира в повечето органични съединения и се използва в химията като изходен продукт за много процеси. Водородът се произвежда локално от изкопаеми горива. В момента се провеждат проучвания, базирани на зелен водород (произведен чрез електролиза от вятърна и слънчева енергия).За да разбереш,че си пак зависими от руснаци и араби,робеееее.
  • #7
    8 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Водорода има няколко предимства.Голяма енергийна плътност,не се губи като тока в батерията.Колкото напълниш в резервоара,толкова ще намериш.
  • #6
    7 rate up comment 11 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Водородът има толкова недостатъци, че могат да се напишат по 10 физически, химически и икономически дисертации. С него трудно можем да станем независими, а дори и да можем, цената ще е потресаваща.
  • #5
    9 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Не харесвам водородното задвижване, защото отново си принуден да ходиш на определено място за да зареждаш и не може да го направиш вкъщи. Същото време е много по-добре от петрола, защото поне не зависим от русия и арабите да ни поставят цените на които ще го купуваме и се произвежда в Европа, което ще спре изтичането на трильони към диктаторски режими и парите ще останат в икономиката на Европа.
  • #4
    17 rate up comment 3 rate down comment
    Последния софиянец ( преди 1 година )
    Ток или водород , важното е Европа да е независима камилари и мужици
  • #3
    7 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Водородни станции никнат като гъби след дъжд в цяла Европа.