IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Това ли е двигателят на бъдещето?

Агрегатът за електромобили е без редки земни елементи и е по-ефективен

Германска компания Vitesco Technologies, която е от лидерите в задвижващите технологии и решенията за електрификация, създаде двигател с  революционни характеристики, който може да бъде повратна точка в автомобилната индустрия, съобщи TheЕVreport.

 

motor-electrico-tierras-raras-3039244

 

Фокусът при електрическите автомобили обикновено се поставя върху цената на превозните средства, автономността на батерията или недостига на станции за зареждане, а не толкова върху самата система за задвижване. Продуктът на Vitesco Technologies е без редки земни елементи и по-ефективен, а това може да се окаже двигателят на бъдещето.

Текущите агрегати в електрическите автомобили най-често използват материали с магнитни свойства от групата на т. нар. редки земни метали (неодим, празеодим). Проблемът е, че те значително оскъпяват продукта, добивът им е силно замърсяващ, а основните количества са в Китай и могат да се използват и като средство за политически натиск.

Някои автомобилни компании вече ползват електромотори без редки земни елементи, но те като цяло са с по-ниска ефективност. Докато новият двигател на Vitesco обещава да не отстъпва като ефективност. Той използва ротор без постоянни магнити като част от четвъртото си поколение напълно интегрирана електрическа осова задвижваща платформа (EMR4, Electronics Motor Reducer).

 

motor-electrico-tierras-raras-3039246

 

Тази нова технология, която германската компания нарича „Синхронна машина с външно възбуждане“ (EESM), използва намотки, за да създаде магнетизма, необходим за работата на двигателя, като се възбужда чрез преминаване на електрически ток през външната страна на корпуса.

Този нов двигател предлага няколко предимства. Най-очевидното е, че е по-евтин, което може да понижи най-после и цените на електромобилите. Второ - тъй като няма постоянно магнитно поле, което да забавя двигателя, може да се възползва по-добре от инерцията на автомобила при шофиране, което го прави по-ефективен от съществуващите синхронни двигатели с постоянен магнит (PSM). Недостатъкът на двигателя е, че се нуждае от външен контролен модул, което предполага малко повече място от конвенционален електродвигател.

 

VIT-230427_PP_VT_EMR4_Aufbau

 

Премахването на редките земни елементи в ротора е значителна стъпка към подобряване на устойчивостта и ефективността на електрическите превозни средства. Тъй като популярността на електрическите автомобили продължава да нараства, намирането на начини за намаляване на тяхното въздействие върху околната среда е от решаващо значение.

Според Томас Щирле, ръководител на отдела на решенията за електрификация на Vitesco Technologies, технологията EESM става по-привлекателна от икономическа гледна точка, тъй като изискванията за производителност на задвижването се увеличават.

 

 

0 от 500
  • #17
    2 rate up comment 5 rate down comment
    Хайл ( преди 2 години )
    Ганюфф,плоска дънна рибо.Антиелектриците те вземат за мезе ти не се усещаш бяла блатна птицо.
  • #16
    3 rate up comment 5 rate down comment
    Грета Тунберг ( преди 2 години )
    С какво кпд работи вибратора Тесла?Ще ти гръмнат бушоните на фотоволтаика.
  • #15
    10 rate up comment 0 rate down comment
    Мхм ( преди 2 години )
    И какво са измислили ротор статор има ги от 200 години
  • #14
    9 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Грета пак дърпа дявола за опашката и ме подсети за един друг гениален инженер Радев, който за да докаже ефективността на ДВГ и неефективността на електромобилите, ме убеждаваше, че неговия автомобил харчи само 2,5 на 100 при движение с 50 км в час, като в този момент изходящата му мощност била 23,45 киловата при входяща 12,5 kw очевидно и неговият двигател е бил със 187% КПД и всички дружно включително дизела Турбо, Гост и Хайл му провериха сметките и казаха, че са верни, а аз греша!
  • #13
    9 rate up comment 1 rate down comment
    До 11 ( преди 2 години )
    Швабите добре си се справят. Знаят че няма какво да подобряват повече по електродвигателите и това дали един електромобил може да е пълноценен заместител на ДВГ зависи както от общата ефективност (която зависи най-вече от аеродинамиката и ефективността на консуматорите), така и от скоростта на зареждане, за да могат да се изминават много километри за малко време. При тестовете на бюро ниланд за изминаване на 1000 километра, mercedes е на първото място, а toyota на последните места.
  • #12
    4 rate up comment 8 rate down comment
    Грета Тунберг ( преди 2 години )
    Скъпи,слънцето пекна.Сложи лубрикант на вибратора Тесла и яхай.
  • #11
    15 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Таз година швабите ще изобретят синхронен двигател, догодина асинхронен! Пълни ***!
  • #10
    19 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Голяма реклама. Всички актуални електрички на Рено и в момента са с точно същият тип задвижване: синхронен мотор с възбудителна намотка, да не говорим че тази технология се използва за генериране на Ел. енергия много отдавна.
  • #9
    8 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    "С какво ще ни развеселиш днес по случай празника оффча главо." Спомените за доказване на перпето мобиле не те ли развеселиха достатъчно? Защото аз като се сетих се смях с глас как ви отне два месеца да ме убеждавате. Особено се смях на спомена че наклона на Шипка бил 30%, което ще рече 300 м денивелация на километър. При дължина от двете страни около 15 км до най-високата точка по ваши сметки би трябвало да се изкачат 4 500 м -повече от най-високия връх в Европа Мон Блан (4810 м)
  • #8
    5 rate up comment 6 rate down comment
    Striker ( преди 2 години )
    Немеца си е немец..все още. Браво! Дано се внедри, изглежда обещаващо.