IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Това ли е двигателят на бъдещето?

Агрегатът за електромобили е без редки земни елементи и е по-ефективен

Германска компания Vitesco Technologies, която е от лидерите в задвижващите технологии и решенията за електрификация, създаде двигател с  революционни характеристики, който може да бъде повратна точка в автомобилната индустрия, съобщи TheЕVreport.

 

motor-electrico-tierras-raras-3039244

 

Фокусът при електрическите автомобили обикновено се поставя върху цената на превозните средства, автономността на батерията или недостига на станции за зареждане, а не толкова върху самата система за задвижване. Продуктът на Vitesco Technologies е без редки земни елементи и по-ефективен, а това може да се окаже двигателят на бъдещето.

Текущите агрегати в електрическите автомобили най-често използват материали с магнитни свойства от групата на т. нар. редки земни метали (неодим, празеодим). Проблемът е, че те значително оскъпяват продукта, добивът им е силно замърсяващ, а основните количества са в Китай и могат да се използват и като средство за политически натиск.

Някои автомобилни компании вече ползват електромотори без редки земни елементи, но те като цяло са с по-ниска ефективност. Докато новият двигател на Vitesco обещава да не отстъпва като ефективност. Той използва ротор без постоянни магнити като част от четвъртото си поколение напълно интегрирана електрическа осова задвижваща платформа (EMR4, Electronics Motor Reducer).

 

motor-electrico-tierras-raras-3039246

 

Тази нова технология, която германската компания нарича „Синхронна машина с външно възбуждане“ (EESM), използва намотки, за да създаде магнетизма, необходим за работата на двигателя, като се възбужда чрез преминаване на електрически ток през външната страна на корпуса.

Този нов двигател предлага няколко предимства. Най-очевидното е, че е по-евтин, което може да понижи най-после и цените на електромобилите. Второ - тъй като няма постоянно магнитно поле, което да забавя двигателя, може да се възползва по-добре от инерцията на автомобила при шофиране, което го прави по-ефективен от съществуващите синхронни двигатели с постоянен магнит (PSM). Недостатъкът на двигателя е, че се нуждае от външен контролен модул, което предполага малко повече място от конвенционален електродвигател.

 

VIT-230427_PP_VT_EMR4_Aufbau

 

Премахването на редките земни елементи в ротора е значителна стъпка към подобряване на устойчивостта и ефективността на електрическите превозни средства. Тъй като популярността на електрическите автомобили продължава да нараства, намирането на начини за намаляване на тяхното въздействие върху околната среда е от решаващо значение.

Според Томас Щирле, ръководител на отдела на решенията за електрификация на Vitesco Technologies, технологията EESM става по-привлекателна от икономическа гледна точка, тъй като изискванията за производителност на задвижването се увеличават.

 

 

0 от 500
  • #47
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 11 месеца )
    Все се чудя, как няма един човек да преведе коментарите на немски, че да се научат на ум и разум немските инженери и да не се мъчат да откриват топлата вода в 21-ви век
  • #46
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Гинко билоба ( преди 11 месеца )
    "Стария тираджия Дизела няколко дена те въртя като шаран на кукичката с времето за шофиране и почивка на шофьорите на ТИР в Европа.Аз без да искам развалих гаргарата.Дизела тогава ми се разсърди." Чак се притесних, че съм започнал да си губя паметта но знам че всичко е написано черно на бяло и ще стои с векове и затова проверих. Лъжеш прекалено нагло и безочливо. Статията е :"Камионът на Tesla ще е само с 480 км пробег"
  • #45
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Гостенино ( преди 11 месеца )
    Ти въпросът не можеш да разбереш камо ли да си зададеш правилния въпрос към google дори да не знаеш отговора. Даже идея си нямаш какво точно те питам, камо ли да го сметнеш господин инженер а сметката е точно два реда и се прави на ум. Абсолютно всички данни са ти в условията на задачата и всеки първоглоксник в техникум ще ти ги сметне. Виждаш ли кой с кого се бъзика.
  • #44
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Гостенино ( преди 11 месеца )
    Прочети отново цитирам:БЕЗ ДА СЕ ПОДИГРАВАМЕ да сметнат колко е ВХОДЯЩАТА мощност на 40 т товарен автомобил с разход 30л на 100км при движение с 20 км в час и празната баничарка на Турбо при движение със 140 км в час и разход 5 на 100? Посмъртно не мога да я сметнат и това ми е най-редовният бъзик. Не схващат, че камионът се движи с по-ниска мощност от баничарката."Ти даже не можеш да сметнеш входящата мощност. Кой те пита за изходяща за да смяташ аеродинамика? Въпроса не можеш да разбер ...
  • #43
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Гост ( преди 11 месеца )
    Теглото на автомобила влияе само на съпротивление на търкаляне на гумите.Много сериозно си се объркал.
  • #42
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Гост ( преди 11 месеца )
    Гаргарата с теб е следната.Караме те да четеш в Уикипедия и ти разбрал недоразбран се пънеш да ни учиш нас дипломираните инженери как било правилно.Да не можем да различим аматьора?
  • #41
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Гост ( преди 11 месеца )
    ***,къде видя да сравнявам два различни автомобила?Отговорих ти как е по принцип.В формулата за въздушно съпротивление скоростта е на втора степен.Как искаш да ти изчисля нещо,като не си дал колко е челната площ,коеф на аеродинамично съпротивление,скорости на движение.
  • #40
    4 rate up comment 3 rate down comment
    Гостенино ( преди 11 месеца )
    Ето че те подведох че мощността на камиона е по-малка и ти вече клъвна на ***. Нали можеше да смяташ? Как мислиш че мощността на 40 тонен камион ще е по-ниска от мощността на един тон баничарка? Виждаш ли как кълвеш на ***, защото не можеш сам да си сметнеш мощността! Инженер бил. Правил точни сметки защото можел. Видяхме те колко можеш с един единствен пример.
  • #39
    4 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 11 месеца )
    И каква беше гаргарата? Той твърдеше че е професионален шофьор, точно както вие твърдите че имате виШо по двигатели с вътрешно горене, но той дори не беше чувал че шофьорите трябва задължително да почиват на 4,5 часа и могат да шофират максимум 9 часа на денонощие и два дена се излагаше да се прави на голям професионалист как кара по 1500 км на денонощие, а като му показах наредбите каза че си бил бъзикал. Точно както и вие се бъзикате физичните закони, защото не ги знаете.
  • #38
    4 rate up comment 5 rate down comment
    Гост ( преди 11 месеца )
    До 34.***,всичко което не е в твоя полза го забравяш.Стария тираджия Дизела няколко дена те въртя като шаран на кукичката с времето за шофиране и почивка на шофьорите на ТИР в Европа.Аз без да искам развалих гаргарата.Дизела тогава ми се разсърди.