Германска компания Vitesco Technologies, която е от лидерите в задвижващите технологии и решенията за електрификация, създаде двигател с революционни характеристики, който може да бъде повратна точка в автомобилната индустрия, съобщи TheЕVreport.
Фокусът при електрическите автомобили обикновено се поставя върху цената на превозните средства, автономността на батерията или недостига на станции за зареждане, а не толкова върху самата система за задвижване. Продуктът на Vitesco Technologies е без редки земни елементи и по-ефективен, а това може да се окаже двигателят на бъдещето.
Текущите агрегати в електрическите автомобили най-често използват материали с магнитни свойства от групата на т. нар. редки земни метали (неодим, празеодим). Проблемът е, че те значително оскъпяват продукта, добивът им е силно замърсяващ, а основните количества са в Китай и могат да се използват и като средство за политически натиск.
Някои автомобилни компании вече ползват електромотори без редки земни елементи, но те като цяло са с по-ниска ефективност. Докато новият двигател на Vitesco обещава да не отстъпва като ефективност. Той използва ротор без постоянни магнити като част от четвъртото си поколение напълно интегрирана електрическа осова задвижваща платформа (EMR4, Electronics Motor Reducer).
Тази нова технология, която германската компания нарича „Синхронна машина с външно възбуждане“ (EESM), използва намотки, за да създаде магнетизма, необходим за работата на двигателя, като се възбужда чрез преминаване на електрически ток през външната страна на корпуса.
Този нов двигател предлага няколко предимства. Най-очевидното е, че е по-евтин, което може да понижи най-после и цените на електромобилите. Второ - тъй като няма постоянно магнитно поле, което да забавя двигателя, може да се възползва по-добре от инерцията на автомобила при шофиране, което го прави по-ефективен от съществуващите синхронни двигатели с постоянен магнит (PSM). Недостатъкът на двигателя е, че се нуждае от външен контролен модул, което предполага малко повече място от конвенционален електродвигател.
Премахването на редките земни елементи в ротора е значителна стъпка към подобряване на устойчивостта и ефективността на електрическите превозни средства. Тъй като популярността на електрическите автомобили продължава да нараства, намирането на начини за намаляване на тяхното въздействие върху околната среда е от решаващо значение.
Според Томас Щирле, ръководител на отдела на решенията за електрификация на Vitesco Technologies, технологията EESM става по-привлекателна от икономическа гледна точка, тъй като изискванията за производителност на задвижването се увеличават.