IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Това ли е двигателят на бъдещето?

Агрегатът за електромобили е без редки земни елементи и е по-ефективен

Германска компания Vitesco Technologies, която е от лидерите в задвижващите технологии и решенията за електрификация, създаде двигател с  революционни характеристики, който може да бъде повратна точка в автомобилната индустрия, съобщи TheЕVreport.

 

motor-electrico-tierras-raras-3039244

 

Фокусът при електрическите автомобили обикновено се поставя върху цената на превозните средства, автономността на батерията или недостига на станции за зареждане, а не толкова върху самата система за задвижване. Продуктът на Vitesco Technologies е без редки земни елементи и по-ефективен, а това може да се окаже двигателят на бъдещето.

Текущите агрегати в електрическите автомобили най-често използват материали с магнитни свойства от групата на т. нар. редки земни метали (неодим, празеодим). Проблемът е, че те значително оскъпяват продукта, добивът им е силно замърсяващ, а основните количества са в Китай и могат да се използват и като средство за политически натиск.

Някои автомобилни компании вече ползват електромотори без редки земни елементи, но те като цяло са с по-ниска ефективност. Докато новият двигател на Vitesco обещава да не отстъпва като ефективност. Той използва ротор без постоянни магнити като част от четвъртото си поколение напълно интегрирана електрическа осова задвижваща платформа (EMR4, Electronics Motor Reducer).

 

motor-electrico-tierras-raras-3039246

 

Тази нова технология, която германската компания нарича „Синхронна машина с външно възбуждане“ (EESM), използва намотки, за да създаде магнетизма, необходим за работата на двигателя, като се възбужда чрез преминаване на електрически ток през външната страна на корпуса.

Този нов двигател предлага няколко предимства. Най-очевидното е, че е по-евтин, което може да понижи най-после и цените на електромобилите. Второ - тъй като няма постоянно магнитно поле, което да забавя двигателя, може да се възползва по-добре от инерцията на автомобила при шофиране, което го прави по-ефективен от съществуващите синхронни двигатели с постоянен магнит (PSM). Недостатъкът на двигателя е, че се нуждае от външен контролен модул, което предполага малко повече място от конвенционален електродвигател.

 

VIT-230427_PP_VT_EMR4_Aufbau

 

Премахването на редките земни елементи в ротора е значителна стъпка към подобряване на устойчивостта и ефективността на електрическите превозни средства. Тъй като популярността на електрическите автомобили продължава да нараства, намирането на начини за намаляване на тяхното въздействие върху околната среда е от решаващо значение.

Според Томас Щирле, ръководител на отдела на решенията за електрификация на Vitesco Technologies, технологията EESM става по-привлекателна от икономическа гледна точка, тъй като изискванията за производителност на задвижването се увеличават.

 

 

0 от 500
  • #57
    1 rate up comment 4 rate down comment
    Гост ( преди 11 месеца )
    Това ти е гаргарата ***.Пишем ти абсолютни глупости и ти кълвеш ли кълвеш.Ние ти се подиграваме,ти се скъсваш да ми цитираш Уикипедия и ютуб.
  • #56
    1 rate up comment 4 rate down comment
    Гост ( преди 11 месеца )
    Намерих я тлупи.От февруари 2021 г.Дизела се гаргари с теб,пише ти пълни щуротии и ти се хвърляш да спориш, кълвеш като шаран на гола кука.
  • #55
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Гостенино ( преди 11 месеца )
    Ти да видиш ще има напредък! На петата година успя да схванеш как се смята. Защото за шипка няколко месеца спореше, че 15 литра на 100 при 30 км в час са 150 киловата входяща мощност и било напълно нормално до гумите от тях да стигат 45 kw което било 30% кпд. Мога да те зарина с твои цитати от поне няколко статии където го твърдиш. Ако да се бъзикаш означава да се правиш на най-глупавия човек на света, признавам си че си ме бъзикал доста успешно и точно така изглеждаше. Добре се справяше!
  • #54
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Гостенино ( преди 11 месеца )
    Виждаш ли колко си интелигентен, че дори когато на готово ти дадат името на статията и номерата на постовете, пак не можеш да ги намериш в интернет, камо ли сам да ги намериш. Дал съм ти и цитати както и дата и час на всеки пост. И да се опитваш да лъжеш и да мамиш няма как да се получи защото всичко е записано черно на бяло и както ти казах срамът ти ще стои с векове. Както и сегашният дето не можеш да сметнеш входящата мощност и се чудиш накъде да завъртиш разговора за да се измъкнеш.
  • #53
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Гост ( преди 11 месеца )
    Ученика ще изпитва професора?Наум без калкулатор камиона 60 квт,лека кола 70 квт.
  • #52
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 11 месеца )
    Да си продължа цитатите от онази статия с двете денонощия бъзици по мой адрес Дизела в 138 си признава грешката "В пост 103 пише- спрял съм с камионите преди повече от 10г. одъртях вече.Схемата със смените по 8 часа ти ги направих да се уплътнят 24 часа денонощие и да разбереш принципа на смените. ...23:03 14.02.2021 тоест всичко е свършило за пет часа, а не два дена ти се появяваш след още 10 часа и заявяваш "Дизела си прави си гъргара с многониковия,той не се усеща" какво точно си развалил?
  • #51
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Гост ( преди 11 месеца )
    В тази тема няма нито един пост на Дизела.Спора е преди 2 години *** гинко Билоба.
  • #50
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Гостенино ( преди 11 месеца )
    "Входяща и изходяща мощност не различаваш." Този въпрос в огледалото ли го зададе? Аз ясно точно и конкретно те питам за входящата мощност на камиона и баничарката а ти започваш да ми говориш за изходящата и обясняваш че аз не знам какво питам? Питам те единствено и само за ВХОДЯЩАТА ВХОДЯЩАТА ВХОДЯЩАТА ВХОДЯЩАТА МОЩНОСТ мощност. Можеш ли да отговориш колко е ВХОДЯЩАТА мощност при тези условия за да измиеш петното на срама? Не можеш, така и не се научи за 5 г. Хората университет завършват за 5г.
  • #49
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 11 месеца )
    Там въпреки че още в #51 съм дал отговора в #97 аз започвам да бъзикам "професионалния тираджия" Дизела като се правя на ударен го питам " Колко часа можеше да караш непрекъснато? Как беше за седмицата? Колко време караш колко почиваш?17:59 14.02.2021" на което след няколко провокации ми отговаря конкретно "Правиш се на глопав.1 денонощие 8 караш 8 почиваш 8 караш2 денонощие 8 почиваш 8 караш 8 почиваш20:17 14.02.2021" дали поне е минавал покрай тир, а?
  • #48
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Гост ( преди 11 месеца )
    Пак ли си ял гъби?Входяща и изходяща мощност не различаваш.Нещо като еластичния колянов вал или като твърдата стомана която била еластична.Има още много да учиш,докато ми дойдеш на нивото.