IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Автомобилен шеф: Ще превърнем Европа в Куба със стари коли по пътищата!

Друг ръководител от индустрията обаче смята, че решението за спиране на ДВГ е закъсняло

Изпълнителният директор Iveco Truck - Герит Маркс предупреди, че тласъкът към скъпи електрически превозни средства и също толкова скъпи синтетични горива няма да доведе до масов отказ от съществуващите превозни средства с ДВГ, както се надява ЕС.

 

Mazda-e-fuel-Alliance-1

 

Според германския мениджър на мултинационалната компания, работеща с тежки търговски камиони с двигатели с вътрешно горене, това може да има и обратен ефект, принуждавайки шофьорите и операторите на автопаркове да се придържат към по-стари, по-замърсяващи автомобили и камиони.

Ще превърнем Европа в Куба, където виждате стари коли по пътищата, защото обикновените хора няма да могат да си позволят новите алтернативи“, каза той в интервю за Bloomberg, коментирайки решението на Европейската комисия да позволи използването на синтетични горива (e-Fuel) за автомобили, произведени след 1 януари 2035 г.

 

Gerrit Marx

 

Шефът на Iveco също така смята, че синтетичните горива няма да помогнат на света да се откаже от изкопаемите, доставяни от Близкия изток. „Познайте кой иска да стане номер едно производител на е-горива – Саудитска Арабия - каза още той. - Просто заменяме един източник с друг, но от същия регион.“

Маркс казва още, че богатите производители на горива и компании за суперавтомобили може би се радват на новината за e-Fuel, но не така е за всички. И това са не само екоактивистите. Маркс нарече синтетичните горива „шампанското на задвижването“ и каза, че макар да изглеждат добре за заможните шофьори на Porsche и Ferrari, заради високата цена e-Fuel не е реалистичен начин за европейските производители на автомобили за въглеродна неутралност.

 

E-fuels-2-1024x576

 

„Ако имате Ferrari или ако карате вашето Porsch Turbo веднъж през уикенда, няма да ви пука дали един литър струва €5 или €8, но това не е гориво за бъдещето“, каза германският шеф пред репортери в централата на Iveco в Италия.

Маркс, който също така даде да се разбере, че не е привърженик на новото строго законодателство за емисиите Евро 7, описа политическото управление на ЕС в Брюксел, като „нефункционално“, твърдейки, че има необходимост от по-голяма координация между агенциите в блока на ЕС, натоварени с управлението на технологиите, емисиите и транспортните проблеми.

 

freedom-of-mobility-forum-2023

 

Същевременно Карлос Таварес - главен изпълнителен директор на корпорацията Stellantis, заяви на онлайн дебат за мобилността на бъдещето, че изключването на горива с нисък въглероден отпечатък като биогаз, получен от отпадъци, означава „загуба на шанс“. Според него така се губи креативност, а налагането на една единствена технология, вместо създаване на здравословна конкуренция, означава премахване на ролята на науката, която може да намери нови решения за декарбонизацията на автомобилния сектор.“

Португалският мениджър коментира решението на за синтетичните горива така: „Няма много да се промени за нас. e-Fuel представляват посока, която трябва да се развие и тепърва ще демонстрира въглеродна неутралност. Искаме да предложим безопасна, чиста и достъпна мобилност и решението е електрическата кола“.

 

tanken-tankstelle-101_v-original

 

Таварес добави, че „може би решението за спиране на продажбата на автомобили с ДВГ е трябвало да бъде взето по-рано, още през 2014 или 2015 г.

 

 

0 от 500
  • #25
    2 rate up comment 2 rate down comment
    До 23 ( преди 2 години )
    Камионът на тесла, който е с около 40-тона общо тегло се нуждае от един киловатчас на километър, което е 100 киловата часа за 100 км и минава 800 км, така че можеш да си преизчислиш теглото за 800 kwh батерия. След това можеш да добавиш два до три тона към максималното позволено тегло за дизелови тирове, защото както в щатите е така и в европа на електрическите камиони им е позволено по-голямо максимално тегло, за да компенсират батериите. Тоест ще превозват приблизително еднакъв полезен товар.
  • #24
    2 rate up comment 1 rate down comment
    младен ( преди 2 години )
    До 16. - Виж, незнам какво караш ти, дали е хибрид или не, обаче аз карам такъв от 9 месеца и точно в града е най-големият бонус от рекуперацията. И всичко което съм написал е от опита ми със собствената ми кола - Lexus GS 450h, т.е. тойота
  • #23
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    По въпроса за камионите, знам, че разбирате много, но общо взето за 100 км трябват около 120 kWh батерия, която сега тежи около 500 кг. За 1000 км ще тежи 5 тона (не целият камион, а батерията само).
  • #22
    1 rate up comment 3 rate down comment
    До 20 и 21 ( преди 2 години )
    За разлика от тебе аз освен стъклото на екрана на телефона, като изляза на поляната пред къщата и погледна към покрива виждам и стъклата на фотоволтаиците, които в момента произвеждат ток. А ти кълвеш по клавиатурата как това било невъзможно и не можело да съществува. Също така съм имал от първите nokia, на който трябваше да им сменяш батерията веднъж годишно, въпреки че се зареждаше само веднъж седмично. Настоящата ми батерия я зареждам всеки ден вече трета година. Дали е същата стара технолог
  • #21
    6 rate up comment 3 rate down comment
    Хайде малко конспира ( преди 2 години )
    Въпроса е риторичен и всеки знае отговора. Целта е контрол над хората и тяхното свободно придвижване. Екранът на лъскавия смартфон, компютъра, телевизора ни представя "обективната" истина, а дали !? Когато не можеш да видиш със собствените очи вярваш на собствения си смартфон, компютър или телевизор и на картинките и текста, а дали трябва !?
  • #20
    6 rate up comment 5 rate down comment
    Хайде малко конспира ( преди 2 години )
    Хайде малко конспирация. Защо се шуми толкова за екологията, защо ни се пробутва остаряла технология - батериите, защо всички се надпреварват да "пазят" Земята и нашите деца, защо ...? За да запазят Земята за идните поколения, за да спрем да я замърсяваме, за да изгрява нашето Слънце над един зелен оазис, за да ... а, дали ? Кога една корпорация с многомилионни печалби и хиляди работници ще седне да се занимава с благоденствието на всеки един работник ? Кога ?
  • #19
    0 rate up comment 1 rate down comment
    От 18 ( преди 2 години )
    Всъщност линка е бил в друга новина. Но става въпрос за цена на захарта и за био горива, а тук се говори за синтетични горива, което няма нищо общо.
  • #18
    0 rate up comment 1 rate down comment
    До Младен ( преди 2 години )
    Беше пуснал някакъв линк но докато си напиша коментара го изтриха и не можах да го отворя. Ще го пуснеш ли пак или направо напиши заглавието на статията, за да не го изтрият отново. Благодаря предварително!
  • #17
    0 rate up comment 1 rate down comment
    До 15 ( преди 2 години )
    Теглото на тесла модел 3 започва от 1610 кг. Попада в сегмента на bmw 3 и mercedes c class. Е колко да е по-тежка от тях, ако са със същата мощност?
  • #16
    1 rate up comment 5 rate down comment
    До Младен ( преди 2 години )
    Всъщност е точно обратното на това което си написал. На дълъг път теглото почти не влияе на пробегът. Там е по-важна аеродинамиката. А сам си написал, че всяко голямо изкачване е съпроводено с точно толкова голямо слизане, което почти напълно компенсира енергията за изкачване. Точно в града рекуперацията е по неефективна, първо защото е много малка при ниски скорости и след това защото се налага да спираш до 0, което няма как да стане с двигателя и задължително ползваш механични спирачки.