IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Автомобилен шеф: Ще превърнем Европа в Куба със стари коли по пътищата!

Друг ръководител от индустрията обаче смята, че решението за спиране на ДВГ е закъсняло

Изпълнителният директор Iveco Truck - Герит Маркс предупреди, че тласъкът към скъпи електрически превозни средства и също толкова скъпи синтетични горива няма да доведе до масов отказ от съществуващите превозни средства с ДВГ, както се надява ЕС.

 

Mazda-e-fuel-Alliance-1

 

Според германския мениджър на мултинационалната компания, работеща с тежки търговски камиони с двигатели с вътрешно горене, това може да има и обратен ефект, принуждавайки шофьорите и операторите на автопаркове да се придържат към по-стари, по-замърсяващи автомобили и камиони.

Ще превърнем Европа в Куба, където виждате стари коли по пътищата, защото обикновените хора няма да могат да си позволят новите алтернативи“, каза той в интервю за Bloomberg, коментирайки решението на Европейската комисия да позволи използването на синтетични горива (e-Fuel) за автомобили, произведени след 1 януари 2035 г.

 

Gerrit Marx

 

Шефът на Iveco също така смята, че синтетичните горива няма да помогнат на света да се откаже от изкопаемите, доставяни от Близкия изток. „Познайте кой иска да стане номер едно производител на е-горива – Саудитска Арабия - каза още той. - Просто заменяме един източник с друг, но от същия регион.“

Маркс казва още, че богатите производители на горива и компании за суперавтомобили може би се радват на новината за e-Fuel, но не така е за всички. И това са не само екоактивистите. Маркс нарече синтетичните горива „шампанското на задвижването“ и каза, че макар да изглеждат добре за заможните шофьори на Porsche и Ferrari, заради високата цена e-Fuel не е реалистичен начин за европейските производители на автомобили за въглеродна неутралност.

 

E-fuels-2-1024x576

 

„Ако имате Ferrari или ако карате вашето Porsch Turbo веднъж през уикенда, няма да ви пука дали един литър струва €5 или €8, но това не е гориво за бъдещето“, каза германският шеф пред репортери в централата на Iveco в Италия.

Маркс, който също така даде да се разбере, че не е привърженик на новото строго законодателство за емисиите Евро 7, описа политическото управление на ЕС в Брюксел, като „нефункционално“, твърдейки, че има необходимост от по-голяма координация между агенциите в блока на ЕС, натоварени с управлението на технологиите, емисиите и транспортните проблеми.

 

freedom-of-mobility-forum-2023

 

Същевременно Карлос Таварес - главен изпълнителен директор на корпорацията Stellantis, заяви на онлайн дебат за мобилността на бъдещето, че изключването на горива с нисък въглероден отпечатък като биогаз, получен от отпадъци, означава „загуба на шанс“. Според него така се губи креативност, а налагането на една единствена технология, вместо създаване на здравословна конкуренция, означава премахване на ролята на науката, която може да намери нови решения за декарбонизацията на автомобилния сектор.“

Португалският мениджър коментира решението на за синтетичните горива така: „Няма много да се промени за нас. e-Fuel представляват посока, която трябва да се развие и тепърва ще демонстрира въглеродна неутралност. Искаме да предложим безопасна, чиста и достъпна мобилност и решението е електрическата кола“.

 

tanken-tankstelle-101_v-original

 

Таварес добави, че „може би решението за спиране на продажбата на автомобили с ДВГ е трябвало да бъде взето по-рано, още през 2014 или 2015 г.

 

 

0 от 500
  • #45
    1 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Вярно е за смях. Вие все пак сте се смяли само пет минути а аз се смях половин час докато гледах видеото и още толкова след като свърши. Напоследък почти всяко споменаване на toyota по какъвто и да е повод ме разсмива. Ако пет минути не са ви стигнали, изгледайте този клип за да се посмеете в рамките на часToyota bZ4X 1000 km challengeYouTube Bj
  • #44
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    До номер 43 това което си 8зпрадкал е такава тъпотия която прилича на психодесните лозунги ...такава тъпотия че прочетох това на колегите в офиса че те те се засмяха гръмогласно поне за 5 Мин.
  • #43
    3 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Не случайно най-мощната тесла с над 1000 коня мощност и почти тон по-тежка от електромобила на toyota се нуждае 250 киловатчаса за да измине 1000 км за 9 часа включително времето за зареждане, а електромобила на toyota изминава 1 000 км за 14,5 часа, но за сметка на това с 302 киловатчаса енергия. Хем около пет часа и половина повече пътуване, хем 50 киловатчаса повече енергия. Толкова с японската инженерна мисъл.
  • #42
    1 rate up comment 1 rate down comment
    До 38 ( преди 1 година )
    Тоест хибрида трябва да се съобразяваш как го караш и да караш като бабичка за да има някакъв смисъл от него. Сега разбираш ли защо хората харесват тесла и мощните и автомобили? Защото ги карат бързо и въпреки това са икономични и ефективни. Ти с твоята 2 киловатчаса батерия колко мощност можеш да изкараш или вкараш от нея без да я претовариш и колко цикъла правиш? Батерията на електромобила може да поеме 50 пъти повече мощност и точно затова правят двигателите по няколко стотин коня.
  • #41
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Едно отгоре, на дълъг път ли или на градско? Кажи ми разликата между натоварен и не натоварен колко е и в двата случая? При мен е точно обратното без да е хибрид. Качвам дори повече от литър когато съм сам, защото стилът ми на каране става различен. Карам както повече газ спирачки така и с по-голяма скорост, когато съм сам. Когато детето е в автомобила карам спокойно и по-внимателно с газта и спирачките.
  • #40
    1 rate up comment 1 rate down comment
    младен ( преди 1 година )
    А...и ти зарежи да няма разлика дали ще сме 4 човека с багаж в хибрида и когато съм сам. 1 от горе си заминава.
  • #39
    2 rate up comment 0 rate down comment
    младен ( преди 1 година )
    Карайки нормално, за БГ това се води леко/бабешко каране, касическите спирчки се използват последните 1 до 2 метра.
  • #38
    2 rate up comment 1 rate down comment
    младен ( преди 1 година )
    До 35 - "Смяташ ли че ще усвои всичката енергия при спиране на 2,5 т?" ----- зависи как спираш. Не веднъж съм писал тук че ако някой си купи хибрид и си мисли че ще го кара на газ-спирачка и ще му е икономичен супер много се е излъгал. Ако спираш по леко, в моя случай казвам po леко заради задното, ще използва около 60% до макс 70%. Ако си с камрито отиваш на минимум 75%-80%. На новият приус 2023 задвижване на всичките колела отиваш на над 90%.
  • #37
    1 rate up comment 3 rate down comment
    Емил Соколов ( преди 1 година )
    Боже, каква неграмотност!!!Куба произвежда 10000 автомобила с Ел задвижване! Я момента има много малко стари автомобили за атракция...По-внимателно, хора...!!!Не си по казвайте неграмотността пред всички хора!!!
  • #36
    1 rate up comment 1 rate down comment
    До Младен ( преди 1 година )
    "Я да те питам, двигател 3.5l почти 2 тона кола в града да гори 8, и 8 е по книжка, ралният е 8.5 някъде, как ти се струва?"На въпроса ще ти отговоря с въпрос. А на тебе как ти се струва автомобил с тегло 2,5 т и 700 коня с два електрически двигателя да измине с 40 км в час близо 1000 км със същите тези 85 киловатчаса равняващи се на 8,5 литра гориво?За да бъда точен, 1078 км с 98 kw часа, което около 10 l.