IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Автомобилен шеф: Ще превърнем Европа в Куба със стари коли по пътищата!

Друг ръководител от индустрията обаче смята, че решението за спиране на ДВГ е закъсняло

Изпълнителният директор Iveco Truck - Герит Маркс предупреди, че тласъкът към скъпи електрически превозни средства и също толкова скъпи синтетични горива няма да доведе до масов отказ от съществуващите превозни средства с ДВГ, както се надява ЕС.

 

Mazda-e-fuel-Alliance-1

 

Според германския мениджър на мултинационалната компания, работеща с тежки търговски камиони с двигатели с вътрешно горене, това може да има и обратен ефект, принуждавайки шофьорите и операторите на автопаркове да се придържат към по-стари, по-замърсяващи автомобили и камиони.

Ще превърнем Европа в Куба, където виждате стари коли по пътищата, защото обикновените хора няма да могат да си позволят новите алтернативи“, каза той в интервю за Bloomberg, коментирайки решението на Европейската комисия да позволи използването на синтетични горива (e-Fuel) за автомобили, произведени след 1 януари 2035 г.

 

Gerrit Marx

 

Шефът на Iveco също така смята, че синтетичните горива няма да помогнат на света да се откаже от изкопаемите, доставяни от Близкия изток. „Познайте кой иска да стане номер едно производител на е-горива – Саудитска Арабия - каза още той. - Просто заменяме един източник с друг, но от същия регион.“

Маркс казва още, че богатите производители на горива и компании за суперавтомобили може би се радват на новината за e-Fuel, но не така е за всички. И това са не само екоактивистите. Маркс нарече синтетичните горива „шампанското на задвижването“ и каза, че макар да изглеждат добре за заможните шофьори на Porsche и Ferrari, заради високата цена e-Fuel не е реалистичен начин за европейските производители на автомобили за въглеродна неутралност.

 

E-fuels-2-1024x576

 

„Ако имате Ferrari или ако карате вашето Porsch Turbo веднъж през уикенда, няма да ви пука дали един литър струва €5 или €8, но това не е гориво за бъдещето“, каза германският шеф пред репортери в централата на Iveco в Италия.

Маркс, който също така даде да се разбере, че не е привърженик на новото строго законодателство за емисиите Евро 7, описа политическото управление на ЕС в Брюксел, като „нефункционално“, твърдейки, че има необходимост от по-голяма координация между агенциите в блока на ЕС, натоварени с управлението на технологиите, емисиите и транспортните проблеми.

 

freedom-of-mobility-forum-2023

 

Същевременно Карлос Таварес - главен изпълнителен директор на корпорацията Stellantis, заяви на онлайн дебат за мобилността на бъдещето, че изключването на горива с нисък въглероден отпечатък като биогаз, получен от отпадъци, означава „загуба на шанс“. Според него така се губи креативност, а налагането на една единствена технология, вместо създаване на здравословна конкуренция, означава премахване на ролята на науката, която може да намери нови решения за декарбонизацията на автомобилния сектор.“

Португалският мениджър коментира решението на за синтетичните горива така: „Няма много да се промени за нас. e-Fuel представляват посока, която трябва да се развие и тепърва ще демонстрира въглеродна неутралност. Искаме да предложим безопасна, чиста и достъпна мобилност и решението е електрическата кола“.

 

tanken-tankstelle-101_v-original

 

Таварес добави, че „може би решението за спиране на продажбата на автомобили с ДВГ е трябвало да бъде взето по-рано, още през 2014 или 2015 г.

 

 

0 от 500
  • #35
    1 rate up comment 3 rate down comment
    Емил Соколов ( преди 1 година )
    Боже, каква неграмотност!!!Куба произвежда 10000 автомобила с Ел задвижване! Я момента има много малко стари автомобили за атракция...По-внимателно, хора...!!!Не си по казвайте неграмотността пред всички хора!!!
  • #34
    1 rate up comment 1 rate down comment
    До 34 ( преди 1 година )
    Пак нищо не си разбрал. Качваш 500 кг в багажника и съм абсолютно сигурен, че разходът на градско ще ти се вдигне над 10 l, а разходът извънградско ако въобще ти се вдигне ще се вдигне на максимум 7,5 л. Тоест увеличението на разхода на магистрала ще ти е под 10%, а увеличението градско ще ти е 20-30% е то само ако внимаваш как шофираш. Колко ти е електрическата мощност при ускорение и регенерация? Смяташ ли че ще усвои всичката енергия при спиране на 2,5 т?
  • #33
    2 rate up comment 1 rate down comment
    младен ( преди 1 година )
    До 27 - Хайде ще ти ги напиша така че да ти е по лесно сравнението.GS 1965кг. 3.5l градско 8.5, извънградско 7IS 1650кв.(не гледай нета. на табелката на колата толкова пише) 2.5l градско 12, извънградско 7.5лТа като гледаш телгото на двата какво викаш за рекуперацията къде и била силата?
  • #32
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Емил Соколов ( преди 1 година )
    Боже, каква неграмотност!!!Куба произвежда 10000 автомобила с Ел задвижване! Я момента има много малко стари автомобили за атракция...По-внимателно, хора...!!!Не си по казвайте неграмотността пред всички хора!!!
  • #31
    1 rate up comment 1 rate down comment
    младен ( преди 1 година )
    Я да те питам, двигател 3.5l почти 2 тона кола в града да гори 8, и 8 е по книжка, ралният е 8.5 някъде, как ти се струва?На мен ми се струва че е 50% по-малко от колкото анолагичен не хибриден автомобил. На извън градско аналогичен не хибрид е пак 8.5. Сравнено с 7, 50% ли е разликата с градското.Я сега да ти дам друг пример. Другият ми лексус IS 250 бензин, 2011 в града е 12л карайки го леко, докато извънградско карайки го леко е 7.3-7.5. Тук процентите как ти се струват?
  • #30
    0 rate up comment 2 rate down comment
    До 28 ( преди 1 година )
    Но ти вместо да си благодарен че някой се е погрижил да ти защити интересите от монополистите които са превзели енергетиката, всъщност ни псуваш, защото не се усещаш че това е и за твое добро и ние няма да спечелим нещо от продажба на ток, като паднат цените на тока. Печелим от това, че не са се вдигнали и на практика сме опозиция на монополистите. Злото ще победи само, ако доброто нищо не прави. Ти какво правиш по въпроса, освен да псуваш всички и да търсиш виновници?
  • #29
    0 rate up comment 1 rate down comment
    До 28 ( преди 1 година )
    Ами толкова повърхностно, отвлечено и без никакъв фокус си го написал, че наистина не разбрах какво точно искаш да кажеш и импровизирах. Хайде кажи къде ми е грешката и в какво не вярваш но този път с малко повече конкретика. Кое според тебе няма да стане и защо? Защото именно заради такива вярващи като мене, които си инсталирахме фотоволтаици и ще продължаваме да инсталираме за да падне цената, тя наистина падна а корпорациите ни взеха парите за фотоволтаици, но ние сме доволни.
  • #28
    0 rate up comment 1 rate down comment
    До 24 ( преди 1 година )
    Странен хибрид? Тези разходи които са ги дали по спецификации верни ли са? City8.0 L/100kmHighway6.9 L/100kmCombined7.5 L/100kmAutonomy880 kmВярно ли на магистрала гори по-малко отколкото градско? На това ли му казваш че силата му е в града? Осем на 100 е еквивалента на 80kWh 100 км за електрически автомобил.
  • #27
    0 rate up comment 1 rate down comment
    до 22 от 20, 21 ( преди 1 година )
    От коментара ти разбирам, че въобще не си вникнал в текста.
  • #26
    3 rate up comment 2 rate down comment
    До 24 ( преди 1 година )
    Хайде да не смесваме хибриди с електромобили, а? Колко километра минаваш на ток по магистралата за да ми говориш въобще за икономия там?Освен това, бъркаш понятията. Хайде качи 500 кг в багажника и засечи колко процента ще ти се вдигне разхода градско и колко на магистралата? Мога да се обзаложа че на магистралата почти няма да ти мръдне разхода, докато в града ще ти се покачи драстично в сравнение с празен автомобил. Пробвай и сам ще се увериш. Чиста физика, която toyota не може да избегне.