IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Шеф на Toyota прогнозира поредно поскъпване на новите коли

Въпреки това, в компанията са сигурни, че ще продадат повече автомобили през тази година

Средните цени на чисто нови автомобили ще се повишат през тази година, като тази тенденция ще се запази и за бъдеще. Това обявиха ръководители на подразделението на Toyota в Северна Америка, като те посочиха цифри само за САЩ, въпреки че очакват поскъпването да бъде за цял свят.


Toyota


През миналата година средната цена на нова кола в САЩ е била 44 641 долара, но се очаква през тази година тя да надхвърли 50 000 долара. Това увеличение ще стане факт, въпреки възстановяването на веригата за доставки, като се очаква търсенето отново да превишава предлагането.

Според Джак Холис, ръководител на продажбите на Toyota Motor North America, през 2022 г. компанията е продала 2,1 милиона нови автомобила от марките Toyota и Lexus в САЩ. Прогнозата е, че през тази година увеличението ще бъде най-малко със 100 000 единици.

Топ-мениджърът допълни, че търсенето на употребявани превозни средства също расте непрекъснато, като дори модели, които вече са извадени от пазара на нови коли, поддържат висока остатъчна стойност. Според Холис, ако индустрия на беше ограничена от проблемите с доставките, само в САЩ е можело да бъдат продадени 17 милиона нови автомобила, а не 13,38 милиона, колкото бяха реализирани всъщност през миналата година.

Прогнозираното увеличение на цените вероятно ще се случи въпреки възстановяването на веригата за доставки и се очаква търсенето отново да изпревари предлагането тази година. В Toyota пресмятат, че проблемите с производството и увеличението на цените през миналата година са отказали 6 милиона потенциални клиенти от покупката на нова кола.

Според вицепрезидента на Toyota Motor North America - Боб Йънг, инфлационният натиск, който засяга индустрията, до голяма степен се дължи на бързо нарастващите разходи за суровини.

„Забелязва се известно отстъпление на пазарите, но като цяло инфлацията ни кара да работим по-агресивно и да бъде по-обединени в опита си за намаляване на разходите. За съжаление, дори да се постигне облекчаване на цените на суровините, то вероятно няма да достигне до крайните потребители“, обясни Йънг.


0 от 500
  • #20
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Абе шваба ( преди 1 година )
    "Те и тая година ще продадат над 10 милиона и че спечелят чисто към 20 миларда $." Хайде да си избереш едно от двете, защото като вдигне цените, продажбите ще паднат. Нали точно това е целта на увеличението на цените - да ограничат продажбите и търсенето. Това да не ти е Тесла, която въпреки 14-те увеличения на цените с до 20 000 долара за някои модели само за година, си вдигна продажбите от 500 на 950 хиляди автомобила годишно.
  • #19
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Абе каскет ( преди 1 година )
    За последното тримесечие колко автомобила е продала Тесла и колко Тойота? Кой печели повече, въпреки намаленията на цените?
  • #18
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Абе шваба ( преди 1 година )
    Печалбата на Tesla от продажби на автомобили надвишава тази на Toyota с около осем пъти през юли-септември 2022 г., информира Nikkei Asia на базата на финансовите отчети на компаниите.В същото време тримесечната нетна печалба на Toyota възлиза на 434,2 милиарда йени или 3,15 милиарда долара по текущия глокс. Tesla спечели 3,29 милиарда долара през същия период, побеждавайки японски конглокент за първи път от 12 години.
  • #17
    5 rate up comment 0 rate down comment
    До 14 ( преди 1 година )
    Пазарна икономика, пич! Тесла например с ценообразуването си регулира продажбите, за да натрупва заявки за максиммум 3-4 месеца. Така се наложи 14 пъти да вдигне цените 2021, защото се чакаше по над година въпреки че си вдигна производството почти двойно. Тоест целта не бяха печалбите. Тоест клиентите, които са готови да платят цената са били ДОВОЛНИ, че няма да чакат. Сега като вдигна производствения капацитет на над 2 милиона, свали цените и клиентите отново са ДОВОЛНИ и са повече.
  • #16
    2 rate up comment 4 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 1 година )
    До 14: "и в двата случая печели единствено инвеститор във въпросната компания."Печели инвестиралият в Тойта, защото получава стабилен дивидент. Инвестиралият в Тесла губи, защото дивидент не получава, а цената на акциите отново пое надолу. От Тесла печелят само тези купили евтино и продали скъпо, т.е. спекулантите. И точно това прави Тесла идеален пример за пирамидална структура.
  • #15
    0 rate up comment 2 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 1 година )
    "Хайде да видим как ще стане тая работа, като за последното.."Хо-хо, стига с тия фейк нюз. Според macrotrends-net, последното тримесечие печалбата на Тойота e $5.16B срещу $3.71B за Тесла. При грешни изходни данни нищо чудно че ти е сбъркан мирогледа и още по-сбъркани прогнозите..
  • #14
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Нормални ли сте, колкото повече печели един производител от автомобил толкова по-зле за нас и толкова повече компромиси в самия автомобил, и в двата случая печели единствено инвеститор във въпросната компания.
  • #13
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Абе каскет ( преди 1 година )
    "Не ги мислете Тойота. Те и тая година ще продадат над 10 милиона и че спечелят чисто към 20 миларда $."Хайде да видим как ще стане тая работа, като за последното тримесечие спечелиха по-малко пари отколкото тесла, въпреки че продава 8 пъти повече автомобили отколкото е продала тесла. Тоест тесла печели 8 пъти повече на продаден автомобил от toyota
  • #12
    2 rate up comment 0 rate down comment
    До 11 ( преди 1 година )
    Точно обратното е. Toyota не е спирала да получава субсидии, точно както и всички останали автомобилни производители включително volkswagen, които получаваха по 7500 долара за всеки продаден електромобил, а само Тесла не ги получаваше тези субсидии и това правеше електромобилита им със 7500 по-скъпи от на останалите и въпреки това американците предпочитаха да си купуват тесла, която имаше 80% пазарен дял, а останалите 20% си ги разделяха всички останали, получаваш ти по 7500 долара.
  • #11
    0 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Тойота е платила в щатите неимоверно повече вносни мита и данъци отколкото е получила като субсидии. За разлика от пиявицата измамник Мъски, който допреди година не беше плащал никакви данъци.