IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Toyota отново е лидер по продажби в света

Японците изпреварват големия си конкурент VW Group за трета поредна година

Toyota Motor остана най-големият автомобилен производител на планетата. Това става ясно от отчета на големия му конкурент VW Group, който отново завършва на второ място по продажби.


продажби


Само за 11 месеца на 2022 г. японският автомобилен гигант е успяла да достави 9,56 млн нови автомобила на своите клиенти. В същото време от отчета на Volkswagen става ясно, че за цялата минала година германският концерн е продал 8,26 млн коли. Така Toyota има 1,3 млн повече продадени автомобили за 11 месеца, отколкото VW Group за цялата 2022 г.

Самата Toyota все още не е публикувала данните. Компанията обаче остава на върха за трето поредна година. През 2022 г. японският производител обявяваше чести спирания на заводи, причинени от продължаващ недостиг на микрочипове, както и проблеми с доставките заради огнища на коронавирус в Китай.

В резултат на това производствените планове не се изпълняваха редовно редовно, но това не попречи на японците да запазят първото място, при това със значителна разлика. Все още не е известно обаче дали те са успели да изпълнят общата производствена цел за 2022 г. - 9,7 млн автомобила.

Що се отнася до Volkswagen, миналата година беше най-лошата за производителя през последните 11 години. Концернът е продал 8,26 млн автомобила, което е със 7% по-малко от 2021 г. Продажбите на Toyota обаче са намаля още повече, тъй като преди година бяха 10,49 млн.

Volkswagen и Toyota са дългогодишни конкуренти за лидерство на световния автомобилен пазар. От 2016 до 2019 г. класацията се оглавяваше от Volkswagen, а през 2020 г. на първо място се изкачиха японците, които удържат първото място.


0 от 500
  • #20
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    За долното мнение имам предвид че ще произвеждат 10 пъти повече пикапи отколкото land cruiser, а не 10 пъти повече пикапи от toyota.
  • #19
    0 rate up comment 8 rate down comment
    До долния ( преди 1 година )
    Точно това им казах вчера с производствения капацитет на Тесла, но се направиха, че не разбират за какво говоря. Тази модел се произвежда от toyota от много години насам, а въпреки това за него се чака 4 г., заради липса на производствен капацитет. А Тесла за 4 г. си вдигна 10 пъти производствения капацитет. Ако днес си поръчаш land cruiser, ще го получиш през 2027 Почти съм сигурен, че тогава Тесла ще произвежда 10 пъти повече пикапи от тях , а дори нямат завод все още.
  • #18
    5 rate up comment 12 rate down comment
    за Гей Круйзъра ( преди 1 година )
    Чакало се, викаш? Как няма да се чака, като Тойотка НЕ иска да ги продава? Когато 10 г. си лъгал за емисиите в САЩ, такава допотопна технология ти вдига средните емисии повече, отколкото можеш да си позволиш. Другата причина е, че въпросният крузур за мекокитковци се произвежда в завода за камиони на Хино практически ръчно, а не от Тойотка. Дори Тойотка не го смята за достоен, за да му изгради завод и автоматизирана причина линия!
  • #17
    5 rate up comment 13 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Прав си. Тойотка прави лейгени. Всички останали - коли.
  • #16
    9 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Тойота и всички останали!
  • #15
    16 rate up comment 3 rate down comment
    Калин ( преди 1 година )
    #11За какво качество говориш бре?Отиди в САЩ-70% колите са им японски. 50% са Тойота и Лексус.В Калифорния всичките такси-та са Тойота. В Дубай ,същата работа.90% таксита-та са Тойота Кеймри най вече. Ти четеш ли ,че хората където купуват Тесли ревът,че са дали цял чувал с пари и е пълно с недостатъци. На един му се откачил стопа,като излезнал от магазина.
  • #14
    20 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Тойота и преди си беше номер 1 по продажби, но от ВАГ много лъжеха в бройките. Сега обаче разликата е толкова голяма, че няма как да излъжат, за да са първи. За мен обаче това не е толкова важно кой продава повече, а това, че Тойота си запазиха качеството, докато при немците качеството е още по-зле от преди. Всъщност ВАГ и качество са оксиморон.
  • #13
    4 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Какъв възход, точно електромобилите са единствено и само за богатите и хората които се връзват на всичко ново, за да стане масов продукт има доста фактори и проблеми които трябва да се решат и точно това е проблема на Тойота. За пример 30к ми струва кола сегмент B, е го де Рено Меган електрик удари 100к и единственото му предимство е, че е електрик всичко друго е по-добро в моя автомобил.
  • #12
    7 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Тойота трябва много да внимава, защото нейното положение сега силно наподобява това на Нокиа преди възхода на смартфоните.
  • #11
    14 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Долния, сегашния капацитет на Тесла Тойота са го имали нейде през 50-те. И от този факт ти правиш извода че Тойота били назад? Ха-ха-ха, титанична мисъл! Тойота през 2009 решиха че няма да разстат над 10 милиона годишно, защото не могат да гарантират качеството на продуктите си. Разбира се, ти като фенче на фирмичка с гаражен манталитет, сглобяваща колите си в палатка с крепежни елементи от Икеа, едва ли имаш понятия за качество..