IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Toyota отново е лидер по продажби в света

Японците изпреварват големия си конкурент VW Group за трета поредна година

Toyota Motor остана най-големият автомобилен производител на планетата. Това става ясно от отчета на големия му конкурент VW Group, който отново завършва на второ място по продажби.


продажби


Само за 11 месеца на 2022 г. японският автомобилен гигант е успяла да достави 9,56 млн нови автомобила на своите клиенти. В същото време от отчета на Volkswagen става ясно, че за цялата минала година германският концерн е продал 8,26 млн коли. Така Toyota има 1,3 млн повече продадени автомобили за 11 месеца, отколкото VW Group за цялата 2022 г.

Самата Toyota все още не е публикувала данните. Компанията обаче остава на върха за трето поредна година. През 2022 г. японският производител обявяваше чести спирания на заводи, причинени от продължаващ недостиг на микрочипове, както и проблеми с доставките заради огнища на коронавирус в Китай.

В резултат на това производствените планове не се изпълняваха редовно редовно, но това не попречи на японците да запазят първото място, при това със значителна разлика. Все още не е известно обаче дали те са успели да изпълнят общата производствена цел за 2022 г. - 9,7 млн автомобила.

Що се отнася до Volkswagen, миналата година беше най-лошата за производителя през последните 11 години. Концернът е продал 8,26 млн автомобила, което е със 7% по-малко от 2021 г. Продажбите на Toyota обаче са намаля още повече, тъй като преди година бяха 10,49 млн.

Volkswagen и Toyota са дългогодишни конкуренти за лидерство на световния автомобилен пазар. От 2016 до 2019 г. класацията се оглавяваше от Volkswagen, а през 2020 г. на първо място се изкачиха японците, които удържат първото място.


0 от 500
  • #10
    5 rate up comment 13 rate down comment
    До долния ( преди 1 година )
    Ето ти доказателство, колко са назад от toyota. Точно преди четири години, през януари 2019 в Китай беше направена първата копка на втория завод на Тесла, а за предишната 2018 година, Тесла беше продала около 200 000 автомобила, а само за тесла модел три имаше 500 000 заявки, които бяха два пъти повече от годишния и капацитет. От тогава построи три работещи завода, а производственият капацитет вече наближава 2 милиона. А за модел на toyota се чакало по четири години и ги хвалиш с това?
  • #9
    12 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Долния, какъв спад те гони? За Ленд Крузър се чака по 4 години. Тия безумия как еталонът за висококачествено индустриално серийно производство Тойота до 5 години щели да изчезнат след 5 години пак ще ги пишеш дословно същите?
  • #8
    4 rate up comment 12 rate down comment
    до 2 ( преди 1 година )
    Много трудно ще изкарат 5 г. Всъщност сериозен спад започна още тази есен, а догодина ще има много по-сериозен спад, защото Тойотка вече обяви скок на цените, а скъпа Тойотка никой не иска. Освен това при пазар около 30% електромобили на най-големите пазари, Тойотка остава с 30% стеснен пазар. Новообявените отстъпки на Тесла ще окажат допълнителен натиск например в САЩ, където статистиката показва, че болшинство нови клиенти на Тесла идват от Тойотка и Хонда. Очаквам 15% спад другата година.
  • #7
    10 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Интересно е третото място, Hyundai-KIA.
  • #6
    17 rate up comment 7 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 1 година )
    До 2: Тойота продават електрокари с батерии от 60 години. А от 25 милиона продадени хибрида до моментя няма нито един със самозапалила се батерия. Имат предостатъчно технологии да минат на електромобили както и когато се наложи, включително собствено разработени батерии с твърд електролит. Хич не ги мисли ти тях.
  • #5
    15 rate up comment 13 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Защо не е Тресла? Нали щяха да продават по 20 милиона на година, а дори не си изпълниха плана за тази година и то не с малко автомобили. До долния, ти го каза, но не се усещаш. Точно за тези няколко години, Тойота ако реши ще навакса, защото не се знае все още на къде ще пътуват електромобилите. Нали се сещаш, че Тойота за да има такава политика, не е случайно. Явно трябва философи, като теб да ходят в Япония и да дадат малко акъл на тези от маркетинга и да ги вкарат в релси.
  • #4
    17 rate up comment 6 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 1 година )
    ВАГ оакаха дизелите и трябваше скоропостижно да минат на електромобили. Това е технологична немощ. Тойота, която правилно заложи на хибридите, с лекота ги изпревари с повече от 2 милиона продажби. Това е технологично превъзходство.
  • #3
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Неграмотно
  • #2
    10 rate up comment 11 rate down comment
    До долния ( преди 1 година )
    Така ще е още пет години. Toyota има огромна инерция, а света колкото и бързо да преминава на ток, все има хора които ще си предпочитат да карат хибриди или ДВГ, а там toyota е най-добрата. Но с електромобилите хич ги няма горките. Все още имат един петгодишен прозорец през който ще трябва да наваксат, ако искат да се задържат на върха. Поне вече спряха да утречат електромобилите и да очакват че тази мода ще мине.
  • #1
    11 rate up comment 14 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    И поне продават за разлика от Фау Ве на който почти всичките му продажби са вътрешнофирмени на частни клиенти дори Дачия продава повече от Фау ве