Американският концерн General Motors е на път да изпревари Toyota и да си върне първото място по продажби в САЩ през 2022 г. Според информациите до момента продажбите на GM са скочили през миналата година, докато тези на японците са намалели.
Преди година Toyota изпревари GM и го свали от върха, на който се намираше близо цял век. Тогава президентът на японската компанията Акио Тойода призна пред журналисти, че е изиграл „танца на радостта“. Сета обаче нещата се обръщат и Toyota ще завърши годината с 2 108 458 продадени в САЩ автомобила. Резултатът на GM, по все още неофициални данни е 2 332 262 единици.
Тази цифра е с 2,5% повече от 2021 г., когато концернът продаде 2 218 228 автомобила. В същото време продажбите на конкурента са намалели, като при Toyota спадът е с 8,5% до 1 849 754 автомобила, а при Lexus с 15% - до 258 704 бройки. Кросоувдърът RAV4 е най-продаваният продукт на Toyota през 2022 г. в САЩ. Компанията е успяла да продаде 399 941 бройки от модели, което е спад от 1,9% (407 739 единици през 2021 г.).
За сравнение, само една от марките на GM има спад в продажбите спрямо миналата година. Това е Buick – спад с 42,4% до 103 519 единици през 2022 г. Cadillac отбеляза ръст от 13,9% и продаде 134 726 автомобила. Chevrolet отчита увеличение от 5,6% - of 1 518 048 продажби. И накрая, GMC e продал 517 649 пикапа и SUV, което е ръст от 7,3%.
Chevrolet Silverado е най-продаваният продукт от всички марки на GM за миналата година. Неговият резултат е 324 603 бройки, което е спад от 14,7% от 380 715 през 2021 г.