IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Все по-малко хора купуват нови коли, но производителите печелят повече!

Автомобилната индустрия се намира в един от най-успешните периоди в историята

Автомобилната индустрия преминава през трудни времена, които се отразяват по различен начин съответно на продавачите и купувачите. Според проучване на германската одиторска и консултантска компания EY в момента бизнесът е отличен за производителите на автомобили по целия свят, но икономическите перспективи са неясни, информира Heise.

 

DB2020AL00893_large-4ea1ff1e1732efdd

 

Първо, пандемията доведе до срив на търсенето на автомобили, а когато отново се повиши, производителите не успяха да доставят желаното поради липса на части. От една страна, това доведе до спад в продажбите, а от друга до увеличаване на печалбата от произведен автомобил, защото се правят предимно модели с висок марж. Бавно се забелязва нормализиране на търсенето и предлагането. Въпросът е обаче докога ще продължи.

Питър Фус от компанията EY, казва следното: „Тази тенденция ще засегне по-специално масовите производители. Те могат да бъдат под натиск през следващата година. В момента се сблъскваме с факта, че големи части от населението на важни пазари трябва да приемат значителна загуба на покупателната способност. Това означава, че все по-малко хора могат, или искат да си позволят нова кола. Производителите на скъпи автомобили, от друга страна, ще бъдат по-склонни да не търсят намаление на печалбите.

 

ey-autobilanzen-q3-2022.jpg.rendition.690.460

 

Точно обратното - най-големите производители в момента правят рекордни печалби. Константин Гал, ръководител на отдела за мобилност Западна Европа в EY, коментира: „Третото тримесечие на 2022 г. беше мечтано за автомобилната индустрия, въпреки забавящата се икономика и много трудната геополитическа ситуация. Предлагането на полупроводници бавно се подобрява и търсенето на първокласни превозни средства е все още високо“.

През първите три тримесечия на текущата година както общата печалба, така и общият оборот на 16-те анализирани компании са на най-високото ниво, регистрирано някога за този период. По отношение на продажбите Volkswagen води класацията със 70,7 млрд. евро през третото тримесечие пред Toyota с 66,3 млрд. евро. По печалби обаче на първо място е Mercedes-Benz (5,2 млрд. евро) пред Volkswagen (4,3 млрд. евро). BMW е на пето място с 3,7 милиарда евро. Toyota има 25-процентов спад в печалбите.

По отношение на маржовете Tesla отново е лидер със 17,2 процента пред Mercedes-Benz (13,8 процента) и BMW (9,9 процента). Средният марж на изследваните компании е 7,3 процента, същият като предходната година и значително над нивото преди пандемията. Между 2013 г. и 2019 г. средният марж на печалбата на автомобилните компании е 6,1 процента.

 

Made-in-china-tesla-model-3-hevcars-6-1

 

На китайския пазар нещата отново тръгнаха нагоре, като през третото тримесечие продажбите се повишиха с 11 процента, дори германските производители постигнаха ръст от средно 28 процента. Най-голям е на Mercedes-Benz с плюс от 67 процента. Наскоро обаче марката трябваше да намали цените на електрическите автомобили EQE и EQS в страната. В САЩ има общ мини-ръст от един процент (германскитe компании са плюс 18 процента), в Западна Европа продажбите се свиха с 3 процента (германски компании също са минус три процента).

Константин Гал допълва: „Не всички компании са увеличили рентабилността си. Напротив. Диапазонът на маржовете става все по-широк. Средният марж за петте компании с най-високи маржове се покачи от 9,1 на 11,7 процента в сравнение с предходната година. При петте компании с най-ниски маржове в класацията обаче средният пада от 5,5 на 3,8 на сто. Така че ножиците се разделят.”

 

cattouchret

 

Според Гал преструктурирането на автомобилната индустрия е критична задача и добрата ситуация с печалбите помага да се финансира това преструктуриране: „Всеки, който прави високи печалби днес, може да оформи предстоящата трансформация от позиция на силата. Нуждата от инвестиции никога не е била толкова голяма, колкото сега. Продуктовата гама трябва да бъде преработена в посока на електромобилност, заводите трябва да бъдат съответно преобразувани и цялата верига трябва да бъде адаптирана“.

 

 

0 от 500
  • #9
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    В случая няма икономическа логика Тесла да свали цените, въпреки големия марж. И да го направи, повече бройки няма да продава, защото заводите работят на максимум.
  • #8
    2 rate up comment 2 rate down comment
    До ония с маржа ( преди 2 години )
    Не знам къде и какво си чел, но факта, че една фирма има висок марж, не означава автоматично, че бърка в джобовете на клиентите си :) Една компания може да има високи маржове, защото е много ефективна в производството и лансирането на продуктите си, но същевременно да предлага ниски цени. На практика обаче в авто индустрията често се стига до ефекта, който описваш (завишени цени) но тук няма причинно-следствена връзка с високия марж.Това е така защото този пазар е картелен, особено в Европа.
  • #7
    5 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    И да ви припомня ако сте забравили , ДВГ си отива с по-бързи темпове , отколкото някой някога си е представял . Причината е в една изостанала северноазиатска държава !
  • #6
    4 rate up comment 4 rate down comment
    До долния ( преди 2 години )
    От споменатите компании има и такива, които са си увеличили продажбите с 50% в сравнение с миналата година и въпреки това имат едни от най-големите надценки и продължават да си увеличават продажбите с 50% годишно и не смятат да спират да го правят. С увеличение на продажбите им се увеличават и печалбите. Какво лошо виждаш в това? При тях е така вече седма година и все още не са тръгнали надолу.
  • #5
    5 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Смятайте какви *** продават щом са вдигнали печалбите при намалено търсене.
  • #4
    2 rate up comment 2 rate down comment
    КВТПГ ( преди 2 години )
    Има американска поговорка, която в груб превод гласи, че това, което лети нагоре, в крайна сметка се връща надолу, така че да видим докога ще е тази тенденция на намаляващи продажби, но повишаващи се обороти и печалби. Бай Китаец например иде ли, иде, чи и е "набримчен" дори.
  • #3
    13 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Доста хора има карат коли доста над възможностите си и почти всичките им пари отиват там, не бъдете от тях има доста по важни неща в живота.
  • #2
    20 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Фен не трябва да се слуша за каквото и да било. Да си фен на нещо показва нисък интелект и култура. Да напомня, че думата произлиза от "фанатик". Добри фанатици няма. Да си умерен привърженик на нещо на база текущите му характеристики или представяне е съвсем друго нещо.
  • #1
    19 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    И преди феновете на споменатите в статията компании с най-голям марж на надценките да се ратекат във форума от удоволствие, ще напомня че колкото по-голям е маржа на една фирма, толкова по-дълбоко бърка тя в джобовете на клиентите си за същата стока ... Големият марж е благодатен за акционерите.