Автомобилната индустрия от години е основен прицел на правителствените опити за намаляване на емисиите. Но всъщност в много случаи автомобилните производители изпреварват регулаторите, а BMW е сред лидерите в това отношение. Като част от конференцията Circular Tech на Bloomberg TV Bulgaria, разговаряхме с д-р Томас Бекер, вицепрезидент на BMW Group по въпросите на устойчивото развитие и мобилността.
8 въпроса към д-р Томас Бекер, BMW (ГАЛЕРИЯ):
Д-р Бекер, EС направи сериозни стъпки към окончателната забрана на двигателя с вътрешно горене от 2035. Това вече изглежда неизбежно, но досатъчно ли е? Защо кръговата икономика е толкова важна за устойчивото развитие?
"Вече е съвсем ясно, че целите на Парижкото споразумение не могат да се постигнат просто със замяната на една технология за задвижване с друга. Електромобилите имат много висок отпечатък от гледна точка на въглеродни емисии и поглъщане на ресурси, ако не положим специални усилия да ги намалим. Един от най-значимите начини за това е кръговата икономика: използването на рециклирани материали. Нека ви дам пример: ако използвате рециклиран алуминий, ще спестите 80% от емисиите в сравнение с новодобития. Също толкова висок ефект има и рециклираната стомана, защото голямата част от въглеродния отпечатък идва от първичната фаза на обработка на суровините".
"Вече е съвсем ясно, че целите на Парижкото споразумение не могат да се постигнат просто със замяната на една технология за задвижване с друга. Електромобилите имат много висок отпечатък от гледна точка на въглеродни емисии и поглъщане на ресурси, ако не положим специални усилия да ги намалим. Един от най-значимите начини за това е кръговата икономика: използването на рециклирани материали. Нека ви дам пример: ако използвате рециклиран алуминий, ще спестите 80% от емисиите в сравнение с новодобития. Също толкова висок ефект има и рециклираната стомана, защото голямата част от въглеродния отпечатък идва от първичната фаза на обработка на суровините".
Видео от разговора ни с д-р Бекер вижте тук: