IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Новите господари на автомобилния свят

Tesla, BMW, VW, Hyundai - чии батерии ползват всъщност най-големите производители?

Повече от столетие производителите на автомобили бяха госпостващата класа на този толкова могъщ сектор от световната икономика. Те бяха видимата му част, те владееха мечтите на хората, те прибираха лъвския пай от печалбата в него.
 
  
батерии, производство
  
   
Но сега секторът е на път да претърпи тектонична промяна. Причината е в електромобилите. "Около 50% от цената на един съвременен електромобил се пада на батерията... А 80% от цената на батерията се пада на клетките, които я съставят", обясни наскоро Филип Брюне, старши вицепрезидент на Renault Group по задвижването, пред Automedia.bg. Нито един автомобилен производител обаче не произвежда такива клетки в значими количества - дори и Tesla.
В миналото господари на автомобилния свят бяха европейските и американските компании. Сега новите властелини са производителите на батерии - а 10-те най-големи сред тях до един са от Азия. Трите лидера в този сегмент държат почти 70% от световния пазар.
 
 
производители на батерии, Reuters
    
Производителите на автомобили дълго време подценяваха батериите и се задоволяваха да разчитат на външни доставчици. Със засилването на политическия натиск за преминаване към електромобили обаче им се наложи бързо да размислят и днес почти всеки автомобилен гигант има мащабни планове за "собствено" производство на батерии. Кавичките на "собствено" не бива да ви учудват: автомобилните компании нямат необходимото know-how, за да си правят батериите съвсем сами. Когато VW или Renault ви говорят за "собствени батерии", те имат предвид всъщност джойнт-венчъри с вече съществуващи играчи в този сектор.

Ярък пример за нарастналата мощ на производителите на батерии е настоящият световен лидер - китайската Contemporary Amperex Technology, или CATL. За по-малко от десетилетие тя извървя пътя от нулата до пазарна капитализация от 189 милиарда долара - повече от всеки автомобилен производител, освен Tesla и Toyota. Нека видим и кои са останалите девет имета в тази нова автомобилна "аристокрация".
  
   
10-те най-големи производители на автомобилни батерии (ГАЛЕРИЯ):


0 от 500
  • #22
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 11 месеца )
    Винаги японците са били най-добри в електрониката и батериите. Така е и сега. От ТОП 5 производителя един японски гигант Панасоник и два корейски гиганта LG и Samsung. Германец и електроника и батерии е като кроманъонец и компютър лаптоп.
  • #21
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 2 години )
    Абе вземете да погледнете цените на суровините за тия батерии преди да претоплате тая манджа ;) Вариантите са два: Или електрификацията се отменя; Или мобилността става лукс за избрани! Среден вариант няма!
  • #20
    2 rate up comment 3 rate down comment
    Алексей ( преди 2 години )
    Навремето, ако Форд с модел Т, не са били направили пробива, за да станат достъпни за шир-потреба, някой друг е щял да го направи. А ако никой не го е бил направил този пробив, автомобила е нямало да има бъдеще. Така е и при електромобилите и най-вече определящ е американският пазар, където към ден днешен цена около 20 000 долара се счита за приемлива и би имало потребление, при условие, че има инфраструктура, лесно и бързо зареждане и пробег около 400 - 600 мили.
  • #19
    11 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    От самото прохождане на елетромобила ( преди повече от 100г) та до наши дни основният проблем им е само един - батерията. Елертомобила няма алтернатива. Въпрос на време е.
  • #18
    10 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    В Украйна има много Нисан Лийф таксита с пробег над 300 хил. км. Масови има слагат допълнителни батерии и си ги карат. Никой карал електричка няма желание да се връща на бензин.
  • #17
    7 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Пазара на електрически коли едва прохожда, поне при големите производители, всички те подготвят заводи в които сами да си произвеждат батерии. Китайците може днес да са лидери при батериите, но станат ли масовка ел. колите, големите компании сами ще си произвеждат батериите.. Може китайците да държат находища, но в момента има нови разработки на батерии, които нямат нужда от скъпите метали. Големите производители ще се научат да правят батерии, китайците обаче няма да се научат да правят коли.
  • #16
    2 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    До 19: Приус плъгин си го има, даже второ поколение, но само в държави с ниски въглеродни емисии на електрическата мрежа като Франция, Швейцария, Норвегия. В държави с мръсен ток като България или Германия, обикновения Приус е по-чист и плъгин версията не се предлага.Но ти си продължавай с пропагандните брътвежи, толкова си прocт че чак си забавен.
  • #15
    5 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Приус плъгин е с литиево-йонни батерии от 2012 насам. Хайде стига фейк нюз, само празноглавци си мислят че постигат нещо с пропагандни лъжи.
  • #14
    3 rate up comment 9 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 3 години )
    До 14: Ха-ха, да бе, да, Тесла така спасиха Панасоник, че последните бяха сума ти години бяха на загуба и решиха да не се набутват да инвестират повече при тях.
  • #13
    5 rate up comment 15 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 3 години )
    Разбира се че технологиите идват от Япония - първата литиво йонна батерия на Sony е от 1991, Панасоник - 1994, след това чак идват останалите: LG - 1999, CATL - след 1999 и т.н. И разбира се че най-добрите батерии са японските - да сте чули за самозапалил се Приус или Лийф? А Тойота произвеждат литиево йонни батерии чрез поддоставчика си Primearth EV Energy от 2011 насам. Факти, ВАГи, факти, кво да ги правиш.. колкото и пропагандни лъжи да изръсиш, накрая гугъл те поправя.