Посягането към зарядното и контакта вече е неотменна част от живота ни. Дори спряхме да се оплакваме, задето преминахме от ежеседмично към ежедневно зареждане на смартфоните си. И, по всичко личи, ще трябва да привикнем и към зареждане на автомобилите.
Самата технология на батериите обаче се движи по-бързо от нашите познания за тях, и води до появата на доста митове. Някои от общоприетите схващания са верни, други - напълно погрешни, както обясни експертът от Кеймбриджския университет Кент Грифитс пред Wired.
9-те най-разпространени мита за батериите (ГАЛЕРИЯ):
Батерията може да се зарежда и над 100%: ВЯРНО
Онова, което производителят е указал като 100% процента зареденост на батерията ви, обикновено не е пълният й капацитет. Винаги остава известен резерв, както остава и на другия край на скалата, при пълното й разреждане. Причината е свързана с електрохимията на батерията. При зареждане литият в нея се движи от катода към анода. Но ако твърде голямо количество литий се прехвърли, самата молекулярна структура на катода ще пострада, и животът на батерията ще се съкрати драстично. Ако има как да премахнете заложените ограничители, можете да натъпчете в батерията си и по-голям заряд - но ще е за сметка на дълготрайността й.
Онова, което производителят е указал като 100% процента зареденост на батерията ви, обикновено не е пълният й капацитет. Винаги остава известен резерв, както остава и на другия край на скалата, при пълното й разреждане. Причината е свързана с електрохимията на батерията. При зареждане литият в нея се движи от катода към анода. Но ако твърде голямо количество литий се прехвърли, самата молекулярна структура на катода ще пострада, и животът на батерията ще се съкрати драстично. Ако има как да премахнете заложените ограничители, можете да натъпчете в батерията си и по-голям заряд - но ще е за сметка на дълготрайността й.