IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Меркел: Срамно е, че ЕС не може да прави чипове и батерии

Не е добре да си автомобилна нация и да не произвеждаш основния компонент, твърди канцлерът

Европа става твърде зависима от Азия заради изоставането си в производството на полупроводникови чипове и батерии, обяви германският канцлер Ангела Меркел по време на форум за бъдещето на иновациите в Германия.

"Неприемливо е, ако голям блок като Европейския съюз не е в състояние да създава чипове", заяви Меркел. "Не е добре да си автомобилна нация и да не можеш да произведеш основния компонент в автомобила на бъдещето".
 
   
Ангела Меркел
  
    
Текущият недостиг на чипове блокира или ограничи производствата на почти всички автомобилни компании. В същото време търсенето за тях продължава да расте заради дигитализацията на много услуги след кризата с коронавируса.

Отговорът на проблема не е непременно да се създават нови производства в различни държави. Но пандемията показа нуждата от по-строги договори и гарантирани доставки, ако Западът продължава да аутсорсва производствата на тези компоненти в развиващи се страни, подчерта канцлерът.

ЕС вече създаде нова обща структура, която да подкрепя локалните производства и разработването на собствени чипове. В САЩ президентът Байдън обеща 50 милиарда долара помощ, за да стимулира местните производители на полупроводници.

0 от 500
  • #25
    5 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Точно политиката на тая баба изстинала и на такива като нея последните 15 години, се занимават с джендъри, права и бежанци, скъпа енергия от вятъра и слънцето, проспаха светлото бъдеще на Европа, Нито 5Г-то е европейско, нито чипове има европейски, нито батерии, нито дори обикновена потребителска електроника, каквато имаше преди 20 години!
  • #24
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Striker ( преди 1 месец )
    Изнесоха си производството в Жълтурландия - сега Ханс ДГД. От всички единствено Тесла произвежда на 80-90% от компонентите си, но и те пострадаха от външните доставчици, макар, че не чак толкова, колкото швабен зи каскен и подобни "традиционни" производители от миналия век.
  • #23
    3 rate up comment 4 rate down comment
    root ( преди 3 месеца )
    фрау Изперкел
  • #22
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Пак патЕот ( преди 4 месеца )
    Абе Аутомедия,много цензура бе:))))Преди малко писах 4ЕП.Така става ли?
  • #21
    5 rate up comment 0 rate down comment
    ПатрЕот ( преди 4 месеца )
    Ний за чЕ/.п за зеле не ставаме,ти ми говориш за чипове:))
  • #20
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    При нас е идеално за чипове.
  • #19
    1 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Тя не е глупава, затова жената посрещаше с целувки бежанците, те могат да работят и за безпари в Германия и да работят и чипове ако трябва.
  • #18
    7 rate up comment 5 rate down comment
    Русия ( преди 4 месеца )
    Производството на чипове и батерии да не ти е кат на чипс и бойлери. Радвай са, чи още стигат таквиз компоненти до Немция.
  • #17
    4 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Ти да не очакваш някаква дълбока мисъл от русофили :)
  • #16
    9 rate up comment 5 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 4 месеца )
    Какви очаквания има танте Меркел? До преди 5 години канцерогенния дизел им беше върховата технология. Дори и в момента литър дизел е с по-ниски данъци и съответно по-евтин от литър бензин в Германия. Естествено че са безвъзвратно изостанали европейците и естествено че нямат никакъв шанс да променят това. Азиатците от 30-40 години са по-напред технологично и дистанцията продължава да се увеличава.