Отдавна подозираме, че електрификацията ще означава край за най-достъпните автомобили на пазара, но друго е, когато предположенията бъдат потвърдени от един от хората, които създават електрическото бъдеще. Automedia участва в международна кръгла маса с Филип Брюне, старши вицепрезидента на Renault по задвижването и инженерната част, и успя да му зададе няколко въпроса за очертанията на това бъдеще.
Филип Брюне, вицепрезидентът на Renault Group по задвижването и инженерната част
Френската група от близо десетилетие е най-големият играч на българския пазар за нови автомобили, а произвежданата от нея Dacia Dokker почти неизменно бе най-продаваният нов автомобил у нас. Амбицията на Европейската комисия да забрани продажбите на двигатели с вътрешно горене в ЕС от 2035 година обаче слага точка на подобни модели. Eто какво ни обясни Филип Брюне.
10 ключови отговора за електромобилите от Филип Брюне (ГАЛЕРИЯ):
Ако се опитам да обобщя положението с електромобилите днес, то е много просто: цената на автомобила зависи от цената на батерията. Грубо казано, батерията е 50% от цената. Само батерията. Докато при конвенционалните автомобили двигателят е между 20 и 25% от себестойността. А при електромобила към батерията трябва да добавим и електромотора, и силовата електроника. Докато цената на батерията не се понижи до подобни стойности, няма да сме в състояние да предложим електромобил на наистина ниска цена. Освен за някакво специфично приложение, какъвто е случаят с Dacia Spring. Това е бюджетен електромобил, но в днешните условия бюджетен електромобил означава малък електромотор и малка батерия.
Затова и Spring е единственият електромобил на Dacia. Всички останали типове електромобили засега не могат да се вместят в духа на тази марка.