Отдавна подозираме, че електрификацията ще означава край за най-достъпните автомобили на пазара, но друго е, когато предположенията бъдат потвърдени от един от хората, които създават електрическото бъдеще. Automedia участва в международна кръгла маса с Филип Брюне, старши вицепрезидента на Renault по задвижването и инженерната част, и успя да му зададе няколко въпроса за очертанията на това бъдеще.
Филип Брюне, вицепрезидентът на Renault Group по задвижването и инженерната част
Френската група от близо десетилетие е най-големият играч на българския пазар за нови автомобили, а произвежданата от нея Dacia Dokker почти неизменно бе най-продаваният нов автомобил у нас. Амбицията на Европейската комисия да забрани продажбите на двигатели с вътрешно горене в ЕС от 2035 година обаче слага точка на подобни модели. Eто какво ни обясни Филип Брюне.
10 ключови отговора за електромобилите от Филип Брюне (ГАЛЕРИЯ):
При всички случаи ще трябва. Няма как да остане 100% с вътрешно горене заради новите стандарти за парникови емисии. Първата стъпка за марката ще е да се прехвърли масово към хибридна технология. Хибридите са добър компромис, за да запазиш относително достъпна цена, и да понижиш емисиите.
После, когато батерията поевтинее сериозно, под 100 долара за киловатчас - но това няма да се случи в близките пет години, ще е след 2026 - тогава ще можем да предложим автомобил като Dokker или Lodgy с приличен обхват и приличен капацитет на батерията.