IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Новите господари на автомобилния свят

Tesla, BMW, VW, Hyundai - чии батерии ползват всъщност най-големите производители?

Повече от столетие производителите на автомобили бяха госпостващата класа на този толкова могъщ сектор от световната икономика. Те бяха видимата му част, те владееха мечтите на хората, те прибираха лъвския пай от печалбата в него.
 
  
батерии, производство
  
   
Но сега секторът е на път да претърпи тектонична промяна. Причината е в електромобилите. "Около 50% от цената на един съвременен електромобил се пада на батерията... А 80% от цената на батерията се пада на клетките, които я съставят", обясни наскоро Филип Брюне, старши вицепрезидент на Renault Group по задвижването, пред Automedia.bg. Нито един автомобилен производител обаче не произвежда такива клетки в значими количества - дори и Tesla.
В миналото господари на автомобилния свят бяха европейските и американските компании. Сега новите властелини са производителите на батерии - а 10-те най-големи сред тях до един са от Азия. Трите лидера в този сегмент държат почти 70% от световния пазар.
 
 
производители на батерии, Reuters
    
Производителите на автомобили дълго време подценяваха батериите и се задоволяваха да разчитат на външни доставчици. Със засилването на политическия натиск за преминаване към електромобили обаче им се наложи бързо да размислят и днес почти всеки автомобилен гигант има мащабни планове за "собствено" производство на батерии. Кавичките на "собствено" не бива да ви учудват: автомобилните компании нямат необходимото know-how, за да си правят батериите съвсем сами. Когато VW или Renault ви говорят за "собствени батерии", те имат предвид всъщност джойнт-венчъри с вече съществуващи играчи в този сектор.

Ярък пример за нарастналата мощ на производителите на батерии е настоящият световен лидер - китайската Contemporary Amperex Technology, или CATL. За по-малко от десетилетие тя извървя пътя от нулата до пазарна капитализация от 189 милиарда долара - повече от всеки автомобилен производител, освен Tesla и Toyota. Нека видим и кои са останалите девет имета в тази нова автомобилна "аристокрация".
  
   
10-те най-големи производители на автомобилни батерии (ГАЛЕРИЯ):


0 от 500
  • #4
    25 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Нещо което много ме дразни е как манипулират хората със зелената политика. Например посочват Норвегия и казват ето тази държава е за пример. Там вече купуват само електрически коли и ползват зелена енергия. Обаче премълчават важните факти! Никой не ви казва че Норвегия e само 5.39 мил. население разположено на 385 207 кв. км. територия с предимно планински терен и имат над 1500 ВЕЦ които произвеждат целогодишно ток. Отделно че имат и много нефт и газ за отопление и за индустрията.
  • #3
    19 rate up comment 18 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Със тая примитивна технология до никъде няма да стигнем! Не може да задвижваш икономика с батерии за лаптопи и мобилни телефони. Това не е нито екологично нито устойчиво нито евтино! Докато не измислят начин да ползваме водород прогрес няма да има! Водородната икономика е единственият шанс. Американците начело с глу-пакът Мъск отново поведоха света в грешна посока и това всички ще го разберат съвсем скоро. Батериите не са алтернатива на ДВГ!
  • #2
    13 rate up comment 15 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 2 седмици )
    Що, колко от тях са американски, колега?! Хайде смешниците електрофили, да пообясняват пак как се били оттървавали от зависимостта като минавали на електро - това е една от любимите ми части :D Глупаците подариха света на Китай...
  • #1
    13 rate up comment 14 rate down comment
    край ( преди 2 седмици )
    Вижте колко от тях са немски и си дате сметка, че немското автомобилостроене приключи.