BMW си остава водещият премиум-производител през 2022 г., запазвайки малко предимство пред големия си конкурент Mercedes-Benz. И двете марки записват спад на резултатите на пазара, но компанията от Мюнхен е успяла за достави 56 792 автомобила повече от съперника си.
През 2022 г. BMW е продала общо 2 100 692 автомобила в световен мащаб, което е спад от 5,1% на годишна база. На свой ред, Mercedes обяви 2 043 900 продажби, като намалението е с 1%. На трето място е Audi с 1 614 231 продадени автомобила, което е спад от 3,9% на годишна база.
От BMW съобщават още, че са увеличи продажбите си на хибридни и електрически превозни средства с 35,6% - до общо 372 956 единици. Mercedes също отбеляза ръст на този фронт – с 19%, след като продаде 319 200 автомобила на ток (включително марката Smart).
Марката MINI също отбелязва малък спад в продажбите - с 3%. При нея Mini Cooper SE е най-продаваният модел с 43 744 бройки по целия свят, като това е увеличени над 25% за една година. Общо BMW и MINI са доставили 215 755 автомобила, оборудвани с батерии, което е увеличение от 107,7% за една година.
Rolls-Royce е единствената марка BMW Group, която отбеляза ръст на продажбите през 2022 г. Всъщност това е най-добрата година в историята на марката с 6021 продадени автомобила. Mercedes-Maybach, който се превърна в отделна марка на германския производител, също имаше рекордна година с 21 600 продадени автомобила, което е увеличение от 37% за една година.
Въпреки че продажбите на BMW и Mercedes отбелязват спад през 2022 г., и двете марки видяха обнадеждаващи признаци през последното тримесечие на годината. BMW регистрира 10,6% ръст на продажбите на годишна база през този период, докато за съперниците им от Щутгарт той е 17%.