IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Автомобилен шеф: Ще превърнем Европа в Куба със стари коли по пътищата!

Друг ръководител от индустрията обаче смята, че решението за спиране на ДВГ е закъсняло

Изпълнителният директор Iveco Truck - Герит Маркс предупреди, че тласъкът към скъпи електрически превозни средства и също толкова скъпи синтетични горива няма да доведе до масов отказ от съществуващите превозни средства с ДВГ, както се надява ЕС.

 

Mazda-e-fuel-Alliance-1

 

Според германския мениджър на мултинационалната компания, работеща с тежки търговски камиони с двигатели с вътрешно горене, това може да има и обратен ефект, принуждавайки шофьорите и операторите на автопаркове да се придържат към по-стари, по-замърсяващи автомобили и камиони.

Ще превърнем Европа в Куба, където виждате стари коли по пътищата, защото обикновените хора няма да могат да си позволят новите алтернативи“, каза той в интервю за Bloomberg, коментирайки решението на Европейската комисия да позволи използването на синтетични горива (e-Fuel) за автомобили, произведени след 1 януари 2035 г.

 

Gerrit Marx

 

Шефът на Iveco също така смята, че синтетичните горива няма да помогнат на света да се откаже от изкопаемите, доставяни от Близкия изток. „Познайте кой иска да стане номер едно производител на е-горива – Саудитска Арабия - каза още той. - Просто заменяме един източник с друг, но от същия регион.“

Маркс казва още, че богатите производители на горива и компании за суперавтомобили може би се радват на новината за e-Fuel, но не така е за всички. И това са не само екоактивистите. Маркс нарече синтетичните горива „шампанското на задвижването“ и каза, че макар да изглеждат добре за заможните шофьори на Porsche и Ferrari, заради високата цена e-Fuel не е реалистичен начин за европейските производители на автомобили за въглеродна неутралност.

 

E-fuels-2-1024x576

 

„Ако имате Ferrari или ако карате вашето Porsch Turbo веднъж през уикенда, няма да ви пука дали един литър струва €5 или €8, но това не е гориво за бъдещето“, каза германският шеф пред репортери в централата на Iveco в Италия.

Маркс, който също така даде да се разбере, че не е привърженик на новото строго законодателство за емисиите Евро 7, описа политическото управление на ЕС в Брюксел, като „нефункционално“, твърдейки, че има необходимост от по-голяма координация между агенциите в блока на ЕС, натоварени с управлението на технологиите, емисиите и транспортните проблеми.

 

freedom-of-mobility-forum-2023

 

Същевременно Карлос Таварес - главен изпълнителен директор на корпорацията Stellantis, заяви на онлайн дебат за мобилността на бъдещето, че изключването на горива с нисък въглероден отпечатък като биогаз, получен от отпадъци, означава „загуба на шанс“. Според него така се губи креативност, а налагането на една единствена технология, вместо създаване на здравословна конкуренция, означава премахване на ролята на науката, която може да намери нови решения за декарбонизацията на автомобилния сектор.“

Португалският мениджър коментира решението на за синтетичните горива така: „Няма много да се промени за нас. e-Fuel представляват посока, която трябва да се развие и тепърва ще демонстрира въглеродна неутралност. Искаме да предложим безопасна, чиста и достъпна мобилност и решението е електрическата кола“.

 

tanken-tankstelle-101_v-original

 

Таварес добави, че „може би решението за спиране на продажбата на автомобили с ДВГ е трябвало да бъде взето по-рано, още през 2014 или 2015 г.

 

 

0 от 500
  • #5
    11 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    3, 4 - брато, дръпни малко ЩЕпсела, че тотално си укъсил. Толкова много АКО-та, направо ти затънал там до ушите.
  • #4
    4 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Да не говорим и за възможността клиентите да продават ток от покрива на складовете си на камионите, докато товарят и разтоварват на рампите им и на практика транспорта на стоките им да им излиза без пари. Другият вариант е да го връщат почти без пари обратно в мрежата, когато и всички останали го правят защото пече слънце. Шофьорите също ще са доволни, защото няма да си губят времето да спират за зареждане. И така всички печелят, а транспорта на стоките поевтинява и те също ... евентуално .
  • #3
    7 rate up comment 10 rate down comment
    До лудия ( преди 1 година )
    Ти как мислиш? Дали ще е прав? Ако през 2025 година започне масовото производство на електрически камиони, които минават 800 км с едно зареждане и зареждат 640 км пробег за 30 минути, дали собствениците на автопаркове ще чакат 2035 година за да минат на ток и да пестят милиони от горива? Електрически камион може да предложи толкова ниска цена за превоз, каквато няма да стигне на дизелов камион да си купи само горивото за същия глокс. А превозвачът може и сам да си произвежда част от тока.
  • #2
    9 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Това решение тук би имало някъв ефект чак през 2050 година и то ако не се отложи, тогава последните нови коли с ДВГ ще се карат основно тук като втора ръка и ще са на 15 години.
  • #1
    3 rate up comment 5 rate down comment
    Лудория ( преди 1 година )
    Ето един човек, който да предположи какво ще бъде бъдещето. Нека да проверим дали ще се сбъдне или както смятат тук част от коментиращите, целия свят ще се метне след Европа да кара електрически превозни средства.