Европейският съюз върви напред с план за постепенно спиране на новите превозни средства с двигатели с вътрешно горене до 2035 г., но ново споразумение дава живот на производители на суперколи като Ferrari.
Както е известно ЕС и Германия постигнаха договорка, позволяваща продажбата на нови автомобили с двигатели с вътрешно горене след 2035 г. Тя включва условие, че „те се зареждат изключително с CO2 неутрални горива“. В тази група попадат е-керосин, е-метан или е-метанол.
За Ferrari това означава, че двигателите с вътрешно горене, с които е толкова тясно свързан италианският производител, няма да изчезнат толкова скоро. Според шефа на компанията – Бенедето Виня, цитиран от агенция Reuters, това е „добра новина, тъй като ще позволи на Ferrari да продължи да развива ДВГ“.
В същото време обаче Ferrari няма да промени бизнес-стратегията си само заради новия живот, който двигателите с вътрешно горене може да имат. В план е електрификация на гамата на марката, като моделите F90 и 296 GTB вече използват електрически двигатели.
„Промените ще продължат, но ние искаме клиентите да имат избор, а не да им казваме каква кола трябва да използват. Искаме да им предоставим три вида задвижване - хибридно, електрическо и ДВГ, като се сами ще направят своя избор“, обясни Виня.
Шефът на Ferrari допълни, че във Ferrari са направи бъдещите си финансови планове с допускане на възможност за удължаване на живота на ДВГ. Виня посочи, че предвидените 4,4 млрд евро за капиталови разходи през следващите 3 години са достатъчни за продължаване както на електрификацията, така и на развитието на синтетичните горива.