Двигателите с вътрешно горене на автомобилите са обречени на смърт, според редица специалисти и представители на производителите. Някои компании, обаче, мислят по друг начин и разработват нови горива, с които да се опитат да спасят добрия стар ДВГ. Сред тях е и Porsche, където се счита, че така наречените eFuel са жизнено и подходящо решение, което да запази термичните мотори.
Производителят на спортни и луксозни коли дори работи по това, да направи завод за производство на алтернативно гориво. Сестринската марка Audi също се интересува от синтетичния бензин, но за разлика от Porsche, от "четирите ринга" вярват, че двигателите с вътрешно горене рано или късно ще изчезнат.
За Audi, синтетичните горива са просто една стъпка преди това, автомобилите да станат 100% електрически. "Синтетичните горива са свъrзваща технология за нас. Докато употребата им би била идеална за други индустрии, вярваме, че бъдещето на автомобилите ще бъде като електрически превозни средства с батерии", обяснява ръководителят на техническия отдел на компанията Оливер Хофман.
Това идва като студен душ за тези, които са имали някаква надежда. Но явно ще трябва да го възприеме, тъй като явно бъдещето (поне близкото) определено принадлежи на електромобилите. Самите Audi дори обявиха, че от 2026 година нататък ще произвеждат само електрически автомобили. Което означава, че дори легендарният им 5-цилиндров двигател изживява последните си години.
С изявлението си, от "четирите ринга" се присъединяват към Volkswagen, откъдето също дадоха ясен знак, че синтетичните горива не са приоритет за тях: "Синтетичните горива не са подходящи за марки като Volkswagen с големи производствени обеми. Те са налични в ограничени количества и са скъпи. Няма как да се използват масово и някои да е печеливш от тях", заяви шефът на VW Ралф Брандщатер.
Броят на електромобилите непрекъснато ще нараства през следващите години. Двигателите с вътрешно горене все още не са напълно мъртви и погребани, но съдбата им изглежда предопределена. Дори марки като Fiat и Alfa Romeo ще преминат към електричество, доказателство, че ДВГ вече не е част от плановете на голям брой производители.