Автомобилни производители като BMW и Porsche смятат, че синтетичното гориво може да съхрани работоспособността на двигателя с вътрешно горене при по-строгите екологични стандарти. Водещият в програмата Engineering Explained - Джейсън Фенске, обаче е скептично настроен към тази нова технология.
Във време, в което бензинът и дизелът, се приготвят от природните запаси от сурова нефт, синтетичното гориво се произвежда с обединяване на различни молекули във вещество, което действа като обичайно природно изкопаемо гориво в двигателя с вътрешно горене. Предполага се, че този процес може да бъде с нулеви вредни емисии, тъй като един от компонентите в повечето синтетични горива е въглерод, който се извлича от атмосферата, отбелязва Фенске.
Това означава, че изгарянето на синтетичното гориво все още може да доведе до отделяне на вредни емисии, но те ще бъдат неутрализирани. Този тип гориво обаче има едно основно преимущество пред бензина - специфична консумация на енергия.
Фенске припомня, че като енергийна плътност то наистина отстъпва на бензина, но пък е много по-добро от водорода или литиево-йонните батерии в съвременните електромобили.
Именно тук се появява и проблемът - за да бъде по-чисто от бензина, синтетичното гориво трябва да се произвежда само от възобновяеми източници на енергия, категоричен е експертът.
Зареждането на електромобила е сравнително прост процес, докато създаването на синтетично гориво, неговото транспортиране и след това изгарянето му в двигателя с вътрешно горене добавя много етапи, което го прави по-неефективно. Съответно, по-високата специфична енергия прави този тип гориво подходящо за авиация и кораби, но дори в такива случаи производството му е твърде скъпо, казва Фенске.
Трябва да се припомни, че Porsche вече тества синтетично гориво в състезателни автомобили, като инвестира и завод в Чили. На свой ред, през миналата година BMW инвестира в компанията Prometheus Fuels, като заяви, че този стартъп може да продава синтетично гориво на цена на бензин.