IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Може ли синтетичното гориво да спаси двигателя с вътрешно горене?

Според водещ експерт, придобиването му е прекалено сложно и скъпо (ВИДЕО)

Автомобилни производители като BMW и Porsche смятат, че синтетичното гориво може да съхрани работоспособността на двигателя с вътрешно горене при по-строгите екологични стандарти. Водещият в програмата Engineering Explained - Джейсън Фенске, обаче е скептично настроен към тази нова технология.


синтетично гориво


Във време, в което бензинът и дизелът, се приготвят от природните запаси от сурова нефт, синтетичното гориво се произвежда с обединяване на различни молекули във вещество, което действа като обичайно природно изкопаемо гориво в двигателя с вътрешно горене. Предполага се, че този процес може да бъде с нулеви вредни емисии, тъй като един от компонентите в повечето синтетични горива е въглерод, който се извлича от атмосферата, отбелязва Фенске.

Това означава, че изгарянето на синтетичното гориво все още може да доведе до отделяне на вредни емисии, но те ще бъдат неутрализирани. Този тип гориво обаче има едно основно преимущество пред бензина - специфична консумация на енергия.


синтетично гориво


Фенске припомня, че като енергийна плътност то наистина отстъпва на бензина, но пък е много по-добро от водорода или литиево-йонните батерии в съвременните електромобили.

Именно тук се появява и проблемът - за да бъде по-чисто от бензина, синтетичното гориво трябва да се произвежда само от възобновяеми източници на енергия, категоричен е експертът.


синтетично гориво


Зареждането на електромобила е сравнително прост процес, докато създаването на синтетично гориво, неговото транспортиране и след това изгарянето му в двигателя с вътрешно горене добавя много етапи, което го прави по-неефективно. Съответно, по-високата специфична енергия прави този тип гориво подходящо за авиация и кораби, но дори в такива случаи производството му е твърде скъпо, казва Фенске.

Трябва да се припомни, че Porsche вече тества синтетично гориво в състезателни автомобили, като инвестира и завод в Чили. На свой ред, през миналата година BMW инвестира в компанията Prometheus Fuels, като заяви, че този стартъп може да продава синтетично гориво на цена на бензин.

0 от 500
  • #12
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Ко? ( преди 8 месеца )
    Зареждането на ел. кола е сравнително *** процес, а производството, транспортирането и т.н. на синтетично гориво било много сложно?!?? А производството на батерията която се зарежда "просто" колко *** и екологичен процес е!?!?!? Щото като опрем само до процеса "зареждане" със синтетично гориво пак е по-бързо! Ама си ги пишете с подкръстието тия глупости!!!!
  • #11
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Може
  • #10
    6 rate up comment 4 rate down comment
    Ах леле мале ( преди 8 месеца )
    Вие тука сте изпаднали от дивия запад експерти от село долнонанагорнище работещи една и съща работа или забиви изцяло в преди бай тошо и т.н. Четейки коментарите и манталитета ви на мислене ме 2050 а 2100година може и да се оправят нещата...
  • #9
    4 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 8 месеца )
    А бе кво означава синтетично гориво означава от въглища да правим бензин тия немци в 19-ти век са още обаче
  • #8
    17 rate up comment 9 rate down comment
    BENZIN ( преди 8 месеца )
    Явно от наркотиците които помпате, не осъзнавате, колко мръсно е производството на електричество, на батериите за вашите вибратори, а от там и електромобилите, като цяло. Знам, че искате да отмине ерата на бензина и да дойде ерата еднополовите бракове, за които всички почитатели на електровибраторите си мечтаят, но едва ли това ще се случи някога. За това си оправете сексуалната ориентация.
  • #7
    18 rate up comment 2 rate down comment
    RD ( преди 8 месеца )
    Синтетичните горива нямат за цел да спасяват ДВГ, а да намалят вредното въздействие на милиардите произведени коли, които ще се търкалят още десетки години. Да не говорим за останалото - от сенокосачки до презокеански контиейнеровози.
  • #6
    12 rate up comment 1 rate down comment
    Карам е90 ( преди 8 месеца )
    До тинтири-минтири:Ти пък да не помисли че на гочето гоуфа е на ток? :) тука в БГ ще се смени автопарка поне 2050та. Във всички други отношения сме десетки години назад, мисля, че и в това отношение също ще е така.
  • #5
    4 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 8 месеца )
    не, не може, а лудия да си пие ляковете
  • #4
    15 rate up comment 8 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 8 месеца )
    Гоче, кво друсаш бе пич? Делкате бело с илончо ли?С темпа на подмяна и 55та пак ще има ДВГ. цените на суровините за тролеите летят нагоре тия каруци са и ще са безумно скъпи. Вас ви спасява само идиотското трошене на пари за да се субсидират покупките на тия к***ни
  • #3
    9 rate up comment 20 rate down comment
    Гочето с голфа ( преди 8 месеца )
    Мача е свирн вече. Това са последните издихания на фосилните любители. С темпа на подмяна на автопарка в Европа 2025 ще е последната за колите само с ДВГ, цената на горивата ще е само нагоре, за да има смисъл да съществуват бензиностанциите при рязко намалелите продажби.Това "чисто гориво" е капан за наивници, които да си купят скъпи коли с ДВГ, които ще са вечно техни след няколко години.