Koenigsegg сериозно се посвещава на електрификацията и разработва нов тип батерии с ултрависок волтаж за бъдещите си автомобили. Освен това, обаче, производителят на хиперколи възнамерява да удължи жизнения цикъл на конвенционалните си двигател с нов тип гориво, наречено Вулканол (Vulcanol).
За новата технология, създателя на шведската компания Кристиан фон Кьонинсег представи идеята си в интервю с "Блумбърг" като обясни как работи: "Тази технология е разработена в Исландия, като там успяват да извлекат въглероден двуокис от полуактивни вулкани и да конвертират газовете в метанол".
"Ако вземете този метанол и с него захраните заводи, които правят конверсиите на други горива и след това захраните кораба, който превозва такива горива към Европа, САЩ или Азия, по този начин в един автомобил ще може да заредите гориво, което е напълно неутрално откъм вредни емисии".
Вулканолът произвежда с около 90 процента по-малко въглеродни емисии и според фон Кьонинсег, автомобил който използва такова гориво и е оборудван с правилните системи за очистването му след изгаряне "би могъл по някакъв начин дори да изчиства частиците в атмосферата, докато използвате двигателя си".
За да подпомогне компанията си в похода към електрификация, Кьонинсег наскоро нае бившия мениджър от Tesla Евън Хорески, който ръководеше строежите на гигафабриките в Невада и Шанхай. Хорески ще бъде главен мениджър по индустриалните процеси в Koenigsegg и ще трябва да подобри въглеродния отпечатък на компанията и да внедри екологичните технологии в широка гама нови модели и задвижващи системи.
В интервюто си за Блумбърг, Кристиан фон Кьонинсег определи компанията си като "двигателен агностик". Това определение шведският предприемач обяснява с факта, че Koenigsegg успява да комбинира най-важните неща и технологии, налични по времето на създаването на даден модел, като отива и отвъд.
"Не сме зациклили в традиционните технологии за вътрешно горене. Технологията, която разработваме е наистина от следващо поколение и отвъд всичко, което съм виждал на пазара, същото се отнася и за следващото поколение електрификация. Като комбинираме тези технологии по интересен начин, успяваме да направим продукта си забележителен и възможно най-конкурентен, докато същевременно е с възможно най-малък екологичен отпечатък", категоричен е собственикът на компанията.