IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

ЕС отстъпи на Германия за синтетичните горива

Правилата за забрана на ДВГ през 2035 г. ще бъдат променени

Министрите на транспорта от европейските страни се срещат в Страсбург, за да обсъдят планираната от ЕС забрана на превозни средства с двигатели с вътрешно горене. ЕС ще предложи на Германия нова декларация, която би позволила използването на синтетични горива (e-Fuels), след като ограничението на ДВГ влезе в сила през 2035 г.


синтетично гориво


Европейската комисия, която е изпълнителният орган на ЕС, обаче засега не се ангажира с посочването на краен срок за включване на синтетичните горива и съответната промяна в плана за постигане на нулеви емисии, като не е ясно зали това ще може да убеди германското правителство. Най-вероятно новите правила ще бъдат предложени след изборите за Европейски парламент догодина.

Както е известно, Германия се обяви срещу приемане на пълната забрана на използване на ДВГ след 2035 г., след като регламентът срещу тях беше одобрен от 27-те държави-членки на ЕС и от Европейския парламент през октомври. Така окончателното гласуване, планирано за миналата седмица изтлеждаше само формално, но беше отменено, защото нямаше как да мине на фона на възражението на Берлин.

Декарбонизирането на транспорта се разглежда като ключов стълб на целта на ЕС да намали вредните емисии (CO2) с 55% до края на десетилетието и постигането на пълен климатичен неутралитет през 2050 г. Автомобилната индустрия в Германия обаче е най-важното звено в икономиката на страната, като осигурява работа на 800 000 души и носи приходи от 418 млрд евро.

Новата декларация ще промени правилата, които определят какви видове автомобили могат да се движат по пътищата в Европа. Това означава, че определени превозни средства, които могат да използват само e-Fuels, ще бъдат разрешени след влизане в сила на ефективна забрана за нови автомобили с ДВГ.

Поддръжниците на е-горивата казват, че те са по същество възобновяема електроенергия, която е преобразувана в запалимо течно гориво с помощта на CO2, уловен от атмосферата. Porsche и Ferrari са сред производителите на автомобили, които искат изключване на синтетичните горива от планираната забрана на двигателите с вътрешно горене в ЕС.

В същото време критиците казват, че този вид горива са загуба на възобновяема енергия и трябва да бъдат запазени за по-трудни за декарбонизиране индустрии.


0 от 500
  • #26
    1 rate up comment 0 rate down comment
    До 23 ( преди 1 година )
    Това беше вица на деня. Наистина ли смяташ че едно предприятие с хиляди работници и непрекъсваем работен процес може да работи само когато пече слънце и да спира при появата на всеки облак? Нали предимството беше, че за производството на водородът, който се използва по-късно в синтетичните горива ще се използва излишната възобновяема енергия на вече изградените мощности? Ако ще строиш нови, ще е много по-изгодно да продаваш тока на електромобили, вместо да правиш водород от него.
  • #25
    0 rate up comment 0 rate down comment
    До 24 ( преди 1 година )
    Тоест ето още един бизнес в който ще бъдат заети десетките хиляди, които ще трябва да напуснат ДВГ сектора. Даже ще трябва и допълнителна работна ръка. 20 зарядни станции на практика са малко дори за пред панелка в малко българско градче, да не говорим за Пекин. Не случайно точно в пекин само за последната година са изградени три пъти повече зарядни станции отколкото е имало преди две години и продължават да изграждат с още по-големи темпове.
  • #24
    4 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Пичове, в Пекин имах електричка. В комплекса, в който живеех имаше 20 зарядни станции и е имало моменти, в които по три дена не можех да се вредя, независимо от това, че имахме WeChat група, и когато някой заредеше пускаше sms, че зарядно 16 е свободно! Но докато видя съобщението, някой друг се е намърдал Около нас имаше 5-6 "електростанции", на които трябваше да се оставя колата сутринта и да я взема след работа! Накрая бактисах и я продадох и си купих скутер, а батерията си я зареждах в къщи
  • #23
    1 rate up comment 1 rate down comment
    До 22 ( преди 1 година )
    Фабриката за синтетични горива ще използва собствени фотоволтаични панели умнико,нищо няма да натовари.
  • #22
    0 rate up comment 1 rate down comment
    До 21 ( преди 1 година )
    Само така си мислиш. Цената на тока не зависи от себестойността на неговото производство, а от баланса на търсенето и предлагането. Ако в България се добавят по 100 000 електромобила год по 2400kWh, ще са необходими 0,24 TWh допълнително от общо 40TWh, които се произвеждат. Ако само трябва да се добавят само 20% синтетични горива в бензиностанциите, ще са необходими 3 милиона по 4800kWh на автомобил - 14TWh ами при 100%, колко ще е недостига на тока и какви ще са цените и на тока и горивата?
  • #21
    0 rate up comment 2 rate down comment
    Гост ( преди 1 година )
    До 17. Какво значение има за производството на синтетични горива,щом тока ще е от ВЕИ и слънцето грее безплатно?
  • #20
    4 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Нали знаеш, че когато един продукт е безплатен значи продукта си ти. Безплатни са за зарибяване. Когато всяка трета кола ти е ел. няма да има нищо безплатно. В момента от 1лв/кВч на зарядна станция себестойността на тока ти е под половината. Дори в даден момент мрежата да смъкне цената до 0 цената, на зарядната пак ще ти е едни 50-60 ст. Отделно ако тока ти идва в голяма степен от слънцето нощната ще стане скъпата тарифа, а зимата ще имаш само скъпа и по-скъпа тарифа.
  • #19
    1 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    А това с фиксираните цени на зарядните станции можеш да го забравиш. Още днес на зарядните на Тесла цените се менят спрямо натоварването на мрежата и в най-натоварените часове са най-високи, а когато се очаква натоварване на мрежата, tesla предлага безплатно зареждане през нощта, за да се избегне натоварването на мрежата в пиковите часове. А на зарядните на тесла в България и почти цяла източна Европа зареждането е безплатно през цялото денонощие. Не вярвам да е завинаги но засега е така.
  • #18
    4 rate up comment 0 rate down comment
    До 12 ( преди 1 година )
    И това е по-малкият проблем. Заради по-скъпите горива и транспорт, цените на абсолютно всички стоки и услуги ще се вдигнат, особено на храните. Тоест много внимавайте какво си пожелавате за да не би да се случи. А освен горивата, ще постъпне жестоко и тока, защото ще има постоянен недостиг на ток, а видяхте какво се случи миналата година, само заради спирането на газа. Цената на киловатчас мина над левче, а днес цената беше 1,93 стотинки за киловатчас
  • #17
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    До 12. Има един "малък" и "дребен" проблем. Зареждането със синтетично гориво ще изисква само за неговото производство около 10 пъти повече енергия за изминаване на километър в сравнение с необходимата енергия на един електромобил да измине същото разстояние. Но това все още не означава, че е само 10 пъти по-скъпо, защото електромобила зарежда директно от контакта, а между контакта и резервоара има съоръжения за милиарди за производство, транспорт, съхранение и търговия със синтетично гориво.