IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Франция иска преразглеждане на пълната забрана на ДВГ

През 2026 година ще бъде обсъдена възможността за използване на други технологии освен електричество

Министърът на транспорта на Франция - Клеман Бон, поиска добавяне на клауза за преразглеждане през 2026 г. на забраната на нови термични и хибридни автомобили в ЕС след 2035 г. Идеята на тази клауза е да са види дали не съществуват други технологии на задвижване, които могат да придружават електромобилите.


забрана ДВГ


„Преминаването към електрически превозни средства ще убие европейската автомобилна индустрия, защото има континенти, които вървят малко по-бавно от нас. Ние няма как да спрем производството и износа на термични автомобили в чужбина, защото, ако това стане, китайците ще завладеят всички развиващи се пазари", категоричен е министърът.

Според Бон, други държави също подкрепят идеята за преразглеждане на пълната забрана за продажба на превозни средства с конвенционални двигатели. Идеята е да се облекчи автомобилната индустрия като цяло и да се запазят работни места, които са под сериозна заплаха след спиране на производството на автомобили само с ДВГ или с хибридно задвижване.

Само преди дни европейският комисар за вътрешните пазари Тиери Бретон заяви, че преходът към електричество е най-тежката трансформация, която ЕС познава. Той призна, че планът е доста амбициозен, но трябва да се осъществи и да влезе в сила през 2035 г., като дотогава производителите на автомобили „ще имат време да се мобилизират“.

На 27 октомври ЕС одобри края на новите термични превозни средства за 2035 г. със споразумение, постигнато между 27-те държави-членки и членовете на Европарламента. Текстът обаче разглежда възможността за зелена светлина в бъдеще за алтернативни технологии като синтетични горива или хибридни двигатели, ако те направят възможно постигането на целта за пълно премахване на емисиите на парникови газове.


0 от 500
  • #48
    9 rate up comment 1 rate down comment
    Опаааа ( преди 2 години )
    Май с тези електрички побързаха да сложат каруцата пред коня. Толкоз се натягат за тях, но нито един държавник не каза: кои и колко души ще ги карат (при тези цени), къде ще се зареждат нормално (разбирай масово) и с какво(откъде ще се намери толкова енергия и инфраструктура за преноса й), как ще се рециклират (колко токсичен *** остава), какъв ще им е жизнения цикъл(еднодневка или форевър) щото май енергоемкостта за производството им не е малка. Просто питам.
  • #47
    3 rate up comment 4 rate down comment
    Тъп и прост путинофи ( преди 2 години )
    Ей ся тая статия ще накара евродепутатите купили си електрически коли да си променят мнението и да се тровят с ауспусите на автомобили с ДВГ.
  • #46
    1 rate up comment 6 rate down comment
    Дамян ( преди 2 години )
    Да не разбираш елементарни неща като платени статии като тази значи си доказан путинофил!
  • #45
    1 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    най добре е автомобилите да са под наем за единия уикенд и ходене на почивка по празниците е безмисленно да затваряш едни 100 150 к в гаража за ходене до работа да се развие обществения градски транспорт
  • #44
    1 rate up comment 7 rate down comment
    Ш'Минтирит ( преди 2 години )
    Вярно започнаха да проумяват колко много са закъснели с електрификацията и са се хванали вече като отдавник за сламка за ДВГ, защото осъзнават колко много се изпуснали влака с електромобилите и колко напред са китайците
  • #43
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 2 години )
    Даже и *** евро-кратуни почват да проумяват, каква брутална недомислица е принудителната електрификация!!!
  • #42
    3 rate up comment 2 rate down comment
    До 40 ( преди 2 години )
    Друг ми беше въпроса. Когато някой иска да направи нещо търси решения, а когато не иска да го направи, търси оправдания. Според тебе Тесла справя ли се с нелоялната конглокенция не само в Европа, с и навсякъде?
  • #41
    17 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Да забраниш ДВГ от 2035 при сегашното ниво на технологии за електричките е като да скочиш от самолет без парашут и да очакваш, че ще оцелееш. Но евро бюрократите показаха, че могат да правят само забрани и ялови планове.
  • #40
    3 rate up comment 1 rate down comment
    До 37 ( преди 2 години )
    Проблема си е на Мъск той се натиска да прави фабрики в Германия не Рено или италианците
  • #39
    1 rate up comment 4 rate down comment
    До долния ( преди 2 години )
    И въпреки че осъзнавам че споменаването на тесла вече ви втръсна, да си чул тесла да говори за екология и да я поставя на първо място? Тесла се стреми да прави забавни за каране автомобили плъзни с нови технологии, като ги направи по този начин желани от клиентите, а не насилствено пробутани заради някакви лозунги.