Министърът на транспорта на Франция - Клеман Бон, поиска добавяне на клауза за преразглеждане през 2026 г. на забраната на нови термични и хибридни автомобили в ЕС след 2035 г. Идеята на тази клауза е да са види дали не съществуват други технологии на задвижване, които могат да придружават електромобилите.
„Преминаването към електрически превозни средства ще убие европейската автомобилна индустрия, защото има континенти, които вървят малко по-бавно от нас. Ние няма как да спрем производството и износа на термични автомобили в чужбина, защото, ако това стане, китайците ще завладеят всички развиващи се пазари", категоричен е министърът.
Според Бон, други държави също подкрепят идеята за преразглеждане на пълната забрана за продажба на превозни средства с конвенционални двигатели. Идеята е да се облекчи автомобилната индустрия като цяло и да се запазят работни места, които са под сериозна заплаха след спиране на производството на автомобили само с ДВГ или с хибридно задвижване.
Само преди дни европейският комисар за вътрешните пазари Тиери Бретон заяви, че преходът към електричество е най-тежката трансформация, която ЕС познава. Той призна, че планът е доста амбициозен, но трябва да се осъществи и да влезе в сила през 2035 г., като дотогава производителите на автомобили „ще имат време да се мобилизират“.
На 27 октомври ЕС одобри края на новите термични превозни средства за 2035 г. със споразумение, постигнато между 27-те държави-членки и членовете на Европарламента. Текстът обаче разглежда възможността за зелена светлина в бъдеще за алтернативни технологии като синтетични горива или хибридни двигатели, ако те направят възможно постигането на целта за пълно премахване на емисиите на парникови газове.