IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Франция иска преразглеждане на пълната забрана на ДВГ

През 2026 година ще бъде обсъдена възможността за използване на други технологии освен електричество

Министърът на транспорта на Франция - Клеман Бон, поиска добавяне на клауза за преразглеждане през 2026 г. на забраната на нови термични и хибридни автомобили в ЕС след 2035 г. Идеята на тази клауза е да са види дали не съществуват други технологии на задвижване, които могат да придружават електромобилите.


забрана ДВГ


„Преминаването към електрически превозни средства ще убие европейската автомобилна индустрия, защото има континенти, които вървят малко по-бавно от нас. Ние няма как да спрем производството и износа на термични автомобили в чужбина, защото, ако това стане, китайците ще завладеят всички развиващи се пазари", категоричен е министърът.

Според Бон, други държави също подкрепят идеята за преразглеждане на пълната забрана за продажба на превозни средства с конвенционални двигатели. Идеята е да се облекчи автомобилната индустрия като цяло и да се запазят работни места, които са под сериозна заплаха след спиране на производството на автомобили само с ДВГ или с хибридно задвижване.

Само преди дни европейският комисар за вътрешните пазари Тиери Бретон заяви, че преходът към електричество е най-тежката трансформация, която ЕС познава. Той призна, че планът е доста амбициозен, но трябва да се осъществи и да влезе в сила през 2035 г., като дотогава производителите на автомобили „ще имат време да се мобилизират“.

На 27 октомври ЕС одобри края на новите термични превозни средства за 2035 г. със споразумение, постигнато между 27-те държави-членки и членовете на Европарламента. Текстът обаче разглежда възможността за зелена светлина в бъдеще за алтернативни технологии като синтетични горива или хибридни двигатели, ако те направят възможно постигането на целта за пълно премахване на емисиите на парникови газове.


0 от 500
  • #28
    9 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Еко-джендърите започнаха да дават на задна. Що така бе? Нещо май сметките няма да ви излязат с глупостите, които надробихте. Путин излекува света за един ден от виру$а, а сега ви лекува другите болести. Само малоумието няма как да ви се излекува. Да е к*р да ви го набие, но акъл не става.
  • #27
    0 rate up comment 0 rate down comment
    До 25 ( преди 2 години )
    Много ясно, че са хибриди, защото още след 2025 година няма да могат да произвеждат чист ДВГ. Но въпросът ми е като ги произвеждат какво ще ги правят след 2035 година? Ще ги произвежда тук за да ги транспортират до латинска америка, за да запазят промишлеността и работните места на Европа?
  • #26
    2 rate up comment 1 rate down comment
    До 22 ( преди 2 години )
    Така е, но рено продаваха 3 милиона и през 2020 година, когато тесла продаде 0,5 милиона. Renault продаваше 3 милиона и през 2015 година, когато тесла продаваше по 0,05 милиона. Renault ще продаде 3 милиона и тази година, когато тесла ще продаде 1,4 милиона. Рено дай боже да продаде 3 милиона и през 2025, когато Тесла ще продава 5 милиона. Не знам дали виждаш тази малка, но съществена разлика! А отрочето на рено -nissan leaf до 2019 г беше най-продавания електромобил в света.
  • #25
    1 rate up comment 0 rate down comment
    До 24 ( преди 2 години )
    В Европа правят и хибриди които пак имат двг
  • #24
    2 rate up comment 0 rate down comment
    До 21 ( преди 2 години )
    Е така де, нали и аз това ти казвам? Ще си ги произвеждат там където е позволено да се карат, а не в Европа. А статията се отнася за европейските фабрики и работни места. Смятали да искат да могат да произвеждат и след 2035 година за други пазари, което е безумие.
  • #23
    1 rate up comment 6 rate down comment
    До 18 ( преди 2 години )
    А технологиите на батериите без твърд електролит засега позволяват пробег само за 10 дена с едно зареждане за разлика от двг които осигуряват 20 дена с едно пълнене на резервоара. Смяташ ли че това е основният проблем за ненавлизане на електромобилите? Според мен когато цените на електромобилите са изравнят с тези на ДВГ, над 90% ще предпочитат електромобил много преди 2035 година, а за производителите ще е нерентабилно да поддържат производство на ДВГ заради останалите 10%.
  • #22
    1 rate up comment 1 rate down comment
    До долния ( преди 2 години )
    Тесла продава милион коли на година а Рено Дачия по 3млн на година
  • #21
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Що мислиш че произвеждат само в Европа за тези пазари
  • #20
    0 rate up comment 1 rate down comment
    До 18 ( преди 2 години )
    Правилно ли съм те разбрал, че стратегията да продължат производството в Европа на автомобили с двг за да ги изнасят за: "пазари като Латинска Америка Африка Мала Азия Близкият Изток Австралия Азия до голяма степен както и по-голямата част от Северна и Централна Америки."
  • #19
    2 rate up comment 2 rate down comment
    q ( преди 2 години )
    А междувременно Модел У е най-продаваният автомобил в Европа за Септември, изпреварвайки Пежо 208 и Дачия Дъстер - това според Джато дайнамикс. Нещата отиват на изуй ***. Трябват инвестиции и нови работни места, ама как да го обясниш това на алчните акционери.