IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Франция иска преразглеждане на пълната забрана на ДВГ

През 2026 година ще бъде обсъдена възможността за използване на други технологии освен електричество

Министърът на транспорта на Франция - Клеман Бон, поиска добавяне на клауза за преразглеждане през 2026 г. на забраната на нови термични и хибридни автомобили в ЕС след 2035 г. Идеята на тази клауза е да са види дали не съществуват други технологии на задвижване, които могат да придружават електромобилите.


забрана ДВГ


„Преминаването към електрически превозни средства ще убие европейската автомобилна индустрия, защото има континенти, които вървят малко по-бавно от нас. Ние няма как да спрем производството и износа на термични автомобили в чужбина, защото, ако това стане, китайците ще завладеят всички развиващи се пазари", категоричен е министърът.

Според Бон, други държави също подкрепят идеята за преразглеждане на пълната забрана за продажба на превозни средства с конвенционални двигатели. Идеята е да се облекчи автомобилната индустрия като цяло и да се запазят работни места, които са под сериозна заплаха след спиране на производството на автомобили само с ДВГ или с хибридно задвижване.

Само преди дни европейският комисар за вътрешните пазари Тиери Бретон заяви, че преходът към електричество е най-тежката трансформация, която ЕС познава. Той призна, че планът е доста амбициозен, но трябва да се осъществи и да влезе в сила през 2035 г., като дотогава производителите на автомобили „ще имат време да се мобилизират“.

На 27 октомври ЕС одобри края на новите термични превозни средства за 2035 г. със споразумение, постигнато между 27-те държави-членки и членовете на Европарламента. Текстът обаче разглежда възможността за зелена светлина в бъдеще за алтернативни технологии като синтетични горива или хибридни двигатели, ако те направят възможно постигането на целта за пълно премахване на емисиите на парникови газове.


0 от 500
  • #8
    5 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Бъдещето е на електрическото задвижване. Електромоторът (индукционния мотор) в пъти превъзхожда ДВГ по абсолютно всички параметри. Но не вярвам че зеления преход ще стане със сегашните батерии. Тоест проблема е в съхранението и преноса на енергията. Тези батерии сегашните са мръсни, скъпи, тежки и с малък живот. Ние сега сме само едно ниво над оловно киселинните батерии. А трябва да се отиде много нагоре. Нужна е нова технология за масово производство. Евтини батерии без редки елементи в тях
  • #7
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Китайските масови авромобили са малки с малък пробег и неприложими и ние в Европа имаме такива като Ено Туизи напеимер ама не ги купуват много нещо.А докато дойдат до Европа китайчетата станали и по-скъпи
  • #6
    5 rate up comment 7 rate down comment
    До 4 ( преди 2 години )
    И защо реши, че е само Европа? Всъщност Китай е двигателят на прогреса в тази област. Там се разработват най-новите технологии за батерии. Там се добиват най-много материали за батерии. Там се произвеждат най-много батерии в света и съответно електромобилите вече са 30% по-евтини от бензиновите автомобили. Познай до какво доведе това? Въпреки че спряха субсидиите има бум на продажби на електромобили. Вече около 30% от продадените нови автомобили се зареждат в контакта. Ще залеят и Европа.
  • #5
    4 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    "Идеята е да се облекчи автомобилната индустрия като цяло и да се запазят работни места, които са под сериозна заплаха след спиране на производството на автомобили само с ДВГ или с хибридно задвижване." Това е див популизъм в действие. Трябва да бъдат изградени стотици и хиляди фабрики за батерии, зарядни станции, заводи за производство на електромобили, мини за добив на материали за батерии, както и предприятия за рафинирането им, заводи за рециклиране на батерии, ще трябват повече работници.
  • #4
    14 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Преди дни писах, че електрокарите са само преход и нямат бъдеще, и много ми натряскаха минуси! Не че ми пука, де! Не може една Европа, която е 7-8% от света да кара на ток, а другите да си джиткат, както си знаят! Малко по малко ще им дойде акъла на евро-маймуните и ще спрат с глупостите си. Науката и инженерната мисъл вървят напред и ще измислят алтернативно гориво. Само на ток е кауза пердида!
  • #3
    3 rate up comment 12 rate down comment
    До първия ( преди 2 години )
    А на тебе ще ти уври ли главата някога? Светът необратимо преминава към електромобили и колкото по-бързо направят прехода автомобилните компании, толкова е по-вероятно да оцелеят без кризи. В момента в който цените на електромобилите и бензиновите автомобили се изравнят, никой няма да може да накара клиентите да си купят бензинови автомобили.
  • #2
    6 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    "Ние няма как да спрем производството и износа на термични автомобили в чужбина, защото, ако това стане, китайците ще завладеят всички развиващи се пазари" Тоест за да не изгубите продажбите на автомобили с ДВГ в третия свят, сте склонни да оставите китайците да завладеят европейските пазари за електрически автомобили които ще са единствените позволени за ПРОДАЖБА в Европа. Никой не е забранил производството на автомобили с ДВГ след 2035 година, ако не смятате да ги продавате в Европа.
  • #1
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Ал ( преди 2 години )
    Дааааа. Ще им уври главата накрая !