IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Франция иска преразглеждане на пълната забрана на ДВГ

През 2026 година ще бъде обсъдена възможността за използване на други технологии освен електричество

Министърът на транспорта на Франция - Клеман Бон, поиска добавяне на клауза за преразглеждане през 2026 г. на забраната на нови термични и хибридни автомобили в ЕС след 2035 г. Идеята на тази клауза е да са види дали не съществуват други технологии на задвижване, които могат да придружават електромобилите.


забрана ДВГ


„Преминаването към електрически превозни средства ще убие европейската автомобилна индустрия, защото има континенти, които вървят малко по-бавно от нас. Ние няма как да спрем производството и износа на термични автомобили в чужбина, защото, ако това стане, китайците ще завладеят всички развиващи се пазари", категоричен е министърът.

Според Бон, други държави също подкрепят идеята за преразглеждане на пълната забрана за продажба на превозни средства с конвенционални двигатели. Идеята е да се облекчи автомобилната индустрия като цяло и да се запазят работни места, които са под сериозна заплаха след спиране на производството на автомобили само с ДВГ или с хибридно задвижване.

Само преди дни европейският комисар за вътрешните пазари Тиери Бретон заяви, че преходът към електричество е най-тежката трансформация, която ЕС познава. Той призна, че планът е доста амбициозен, но трябва да се осъществи и да влезе в сила през 2035 г., като дотогава производителите на автомобили „ще имат време да се мобилизират“.

На 27 октомври ЕС одобри края на новите термични превозни средства за 2035 г. със споразумение, постигнато между 27-те държави-членки и членовете на Европарламента. Текстът обаче разглежда възможността за зелена светлина в бъдеще за алтернативни технологии като синтетични горива или хибридни двигатели, ако те направят възможно постигането на целта за пълно премахване на емисиите на парникови газове.


0 от 500
  • #18
    5 rate up comment 1 rate down comment
    До долните ( преди 1 година )
    Отсега ти казвам че Европейската стратегия е по добра.Европейците коли си имат електеически но знаят че масата е на коли с двг да не говорим за пазари като Латинска Америка Африка Мала Азия Близкият Изток Австралия Азия до голяма степен както и по-голямата част от Северна и Централна Америки.Батериите без твърд електеолит са с ниска енергиина плътност и осигуряват малък капацитет и от там малък пробег.Така че двг няма да умре скоро
  • #17
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    А освен това китайците вече заместиха дори лития с натрий и започнаха масовото производство на натриеви батерии. Те си хвърлят парите силите и средствата за нови технологии и производства и увеличават работните места свързани с тези нови промишлености, а европейските производители хвърлят сили и средства и със зъби и нокти се опитват да запазят старите технологии. Да видим коя стратегия ще е по-добра в дългосрочен план.
  • #16
    1 rate up comment 2 rate down comment
    До 14 ( преди 1 година )
    Това за батериите са с твърдият електролит го обясни на toyota, която ги разработва от 2010 година и изчаква да завърши тяхната разработка за да премине към производство на електромобили. Междувременно тесла вече започна да произвежда своите 4680 батерии с 10 хиляди цикъла живот, които са достатъчни за изминаване на 3,5 милиона километра. И не само, че не се нуждаят от нови редкоземни елементи, а всъщност са разкарали от формулата и старите скъпи и вредни елементи като кобалта например.
  • #15
    1 rate up comment 1 rate down comment
    До 11 ( преди 1 година )
    Толкова много цикли са абсолютно безсмислени от практическа гледна точка.Дори 10 000 цикъла на новата батерия 4680 на Тесла са донякъде безсмислени, дори да става въпрос за разреждане от 80 до 20%. Дори при 250 км на цикъл стават 2,5 милиона километра които никой няма да измине.Дори всеки ден да правиш по един пълен цикъл това са около 30 год. ползване, а никой не е в състояние всеки ден да кара по толкова. За батерията която говориш умножи всичко това по 20. 50 милиона км и 600 год ...
  • #14
    1 rate up comment 0 rate down comment
    До 10 ( преди 1 година )
    Новото поколение батерии са с твърд електролит проблема е че за тях се изискват елементи като рубидии и тн. Сиррч никога автомобили с такива батерии няма да са масови
  • #13
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Всички големи пазари натискат за екология. И Китай, и Япония, и Европа, дори САЩ макар и в различна степен според щата. Да в Африка не, но колко коли на 1000 човека има там. И колко коли на квадратен километър. Навсякъде където е гъсто населено натискат за екология.
  • #12
    3 rate up comment 1 rate down comment
    До 9 ( преди 1 година )
    Така е, вероятно дълго време електромобилите ще са по-тежки от най-леките автомобили с ДВГ. Но пък имат друго предимство - двигателите им са много по-мощни и леки и добавянето на конски сили които да задвижват това по-високо тегло не е никакъв проблем. Тоест въпреки че са по-тежки са много по-бързи и в пъти по икономични. А когато говорим за мощни автомобили дори могат да бъдат по-леки. Да речем Тесла модел 3 тежи приблизително колкото най-мощните bmw 3 и mercedes c с които са в един клас.
  • #11
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Gold nanowire batter ( преди 1 година )
    Към момента това е единствената батерия която си струва парите. На практика вечна батерия. Доказано при тестове със над 200 000 зареждания че няма никаква загуба на капацитет.
  • #10
    1 rate up comment 2 rate down comment
    До долния ( преди 1 година )
    За кои днешни батерии говориш? Защото първите масови автомобили се продават от няма и 10 г, а за тези 10 г. вече се смениха 4 поколения батерии. Батериите на първите модел S бяха буквално от лаптопи и онази тесла с рекордния пробег измина около 400 000 км с тях. Като и смениха батерията с по-ново поколение батерии измина с тях над милион километра и още се движи. След това дойде тесла модел с 2170 батерии които са безпроблемни, а сега се произвеждат 4680 батерии с 10 000 цикъла живот.
  • #9
    6 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    А бе ел моторът превъзхожда по всички параметри ама без източник на напрежение мотора не върти а изтопника на напрежение е батерия която по енергиина плътност НЕ превъзхожда петролните деривати.